درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / انواع پروتز / پروتز گوش چه کاربردی دارد و چگونه ساخته می شود؟

پروتز گوش چه کاربردی دارد و چگونه ساخته می شود؟

گوش یکی از قسمت های مهم بدن است که تأثیر بسیاری در زیبایی و ظاهر فرد دارد و ممکن است به هر دلیلی افراد گوش خود را از دست داده باشند. پروتز یکی از تکنولوژی هایی در علم پزشکی به حساب می آید که در سال های اخیر با استقبال زیادی رو به رو شده است.پروتزهای گوش عمدتاً از ماده ای به نام سیلیکون ساخته می شوند. دلیل استفاده از این ماده در ساخت پروتزها انعطاف پذیری آن برای داشتن ساختاری مشابه ساختار گوش انسان است. یک پروتز گوش حداقل باید شکل اولیه گوش را تشکیل دهد و طوری طراحی شود که آن را اصلاح کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این کمک می کند تا گوش های فرد ظاهر طبیعی تری داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که هر چه گوش مصنوعی به واقعیت آن اندام نزدیکتر باشد، فرد در مکان های عمومی اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت. در زمینه پروتز گوش بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط خود اطلاعات لازم را در مورد کارایی پروتز به دست آورید.

کاربرد پروتز گوش

پروتزها کاربردهای مختلف همچون پوشاندن محل آسیب دیده و بسیاری از عملکردهای پزشکی دارند. در ادامه با چند مورد از کاربردهای پروتز گوش آشنا می شویم:

از دست دادن عضوی از بدن توازن طبیعی اندام ها را به هم میزند. استفاده از پروتز به جای عضو از دست رفته، زیبایی و تناسب اندام ها را حفظ کرده و تا حد زیادی جای عضو مربوطه را پر می کند. از طرفی فقدان عضو برای فرد دردناک بوده و ممکن است که سبب بروز ناخوشی های روانی مانند افسردگی یا کاهش اعتماد به نفس شود. استفاده از پروتز گوش سلامت روان فرد را بهبود می بخشد و اعتماد به نفس وی را بازمی گرداند.

یک پروتز گوش علاوه بر زیبایی تأثیرات عملی نیز دارد. به طور معمول این پروتزها بر کانال های شنوایی تأثیر گذاشته و حدود ۲۰ درصد در شنوایی فرد مؤثر هستند.

استفاده از پروتز اجباری نیست و به تصمیم فرد بستگی دارد؛ اما برخی اعمال بدون حضور گوش انجام نخواهند شد. به عنوان مثال در استفاده از سمعک به وجود گوش نیاز است و همچنین اگر فرد عینکی باشد، لزوم وجود گوش برای او مشخص خواهد بود، بنابراین این مورد یکی دیگر از کاربردهای پروتز گوش است.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه و سفارش انواع پروتز ، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید و جهت مشاوره غیرحضوری با کارشناسان ارتوپدی فنی ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

مزایای پروتز گوش

1- ایجاد اعتماد به نفس

نصب پروتز گوش کمک می کند تا افراد با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حاضر شوند. این پروتزها نقص به وجود آمده را تا حد زیادی پوشش داده و پنهان می کنند.

2- داشتن ظاهری طبیعی

از دیگر مزیت هایی که می توانیم در مورد پروتزهای گوش بیان کنیم ظاهر طبیعی آنها است. این پروتزها را به گونه ای می سازند که کاملا شبیه به گوش طبیعی انسان باشد. آنها به حدی طبیعی هستند که تا زمانی که فرد پروتز را از گوش خود جدا نکند و به بقیه نشان ندهد، کسی متوجه نمی شود که آنها واقعی نیستند.

3- سادگی در نصب

نصب کردن و جدا کردن این پروتزها کار بسیار راحتی است و سختی و پیچیدگی زیادی ندارد.

پروتز گوش

فرایند ساخت پروتز گوش

هر پروتز دارای طراحی منحصر به فرد و سفارشی است که متناسب با استفاده کننده ساخته شده است. برای ساخت این پروتز سه مرتبه ویزیت لازم است.

  1. پزشک از هر دو گوش شما قالب می گیرد تا شکل اولیه پروتز شما را ایجاد کند. این فرایند 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.
  2. پزشک فرم اصلی را به طور مناسب و استاندارد تنظیم می کند. این کار ممکن است 30 دقیقه تا 2 ساعت به طول انجامد.
  3. پزشک، پروتز را متناسب با پوست شما رنگ می کند. این کار 30 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. معمولاً قرار ملاقات ها در یک دوره چند روزه انجام می شود. پروتز حدود 2 هفته دیگر آماده می شود.

طریقه اتصال پروتز گوش

یک پروتز مصنوعی گوش می‌تواند روی ناحیه‌ای که گوش میکروتیک در آن قرار دارد به وسیله چسب مخصوص در جای خود قرار گیرد.

پروتز گوش نیز می‌تواند با آهنربا بر روی پروتزی که روی ایمپلنت‌های قابل اتصال به استخوان نصب شده‌اند، قرار داده شود. این روش نیاز به عمل جراحی برای جایگذاری ایمپلنت‌های قابل اتصال به استخوان در جمجمه دارد.

چگونگی نگهداری از پروتز گوش

بیمار باید پروتز های گوش را به صورت مرتب تمیز کند تا دوام آنها افزایش یابد، بهترین کار این است که توصیه های مربوط و چگونگی انجام این کار را در مطب در زمان تحویل پروتز ها از سازنده جویا شوید. به طور کلی بیمار باید هر شب پروتز را خارج کند و آن را تمیز نماید، در صورتی که پروتز شما چسبی می باشد، پاک کردن تمامی چسب ها اهمین زیادی دارد؛ زیرا تنها در این صورت است که پوست روی قسمت طبیعی گوش از بهداشت خوبی برخوردار خواهد گشت و پوست می‌تواند، بهتر نفس بکشد.

به علاوه تمیز کردن مرتب عمر گوش را نیز طولانی و کیفیت ظاهر آن را بهتر می ‌کند. البته دیده شده است که برخی از بیماران در انجام این کار زیاده روی می کنند، یعنی محل اتصال و پروتز را بیشتر از حد نیاز تمیز می کنند، که در این شرایط پوست تحریک می شود و دچار حساسیت می شود که در نهایت به دلیل بروز حساسیت پوستی باید نزد متخصص مراجعه کنید و راهکار های لازم را انجام دهید.

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

معایب پروتز گوش

قیمت پروتز گوش یا گوش مصنوعی

قیمت پروتز گوش به عوامل مختلفی از قبیل، تعرفه پزشک جراح، جنس پروتزی که برای گوش استفاده می‌شود و شرایط بیمار بستگی دارد. هزینه انجام، پس از اولین مشاوره و ویزیت، توسط متخصص تخمین و اعلام خواهد شد.

عارضه زانو یا پای پرانتزی از موارد نسبتا شایعی است که معمولا با بریس، کفش و کفی های طبی به نحو مطلوبی کنترل شده، بهبود می‌یابد. شما می‌توانید برای تهیه بریس، کفش و کفی طبی مناسب زانوی پرانتزی، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرهنگ [ 1402-09-04 ]
سلام وقت بخیر، آقای دکتر من کشتی کار می کردم و یه اتفاق خیلی وحشتناک باعث شد یکی از گوشهام حالت کلم پیچ بگیره و خیلی تو ظاهرم اثر منفی گذاشته و اعتماد به نفسم اومده پایین، میتونم از پروتز گوش استفاده کنم فقط برای زیبایی میخواستم بدونم جنس این پروتزها سلیکونی هست و تمیز کردنش راحته؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوراب دیابت چیست و چه کاربردی دارد؟جوراب دیابت چیست و چه کاربردی دارد؟

مشکلات پا در افراد دیابتی شایع است. در این افراد، آسیب عصبی که نوروپاتی نامیده می شود، می تواند سبب ایجاد درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی پا شود. ... ادامه مطلب

مراحل ساخت پروتزمراحل ساخت پروتز

ساخت اندام مصنوعی کاری بسیار تخصصی است و بیماران برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن حتماً می بایست به مراکز معتبر و مجهز در این زمینه مراجعه فرمایند. ... ادامه مطلب

با کفی و کفش های طبی مخصوص جبران کوتاهی پا آشنا شویدبا کفی و کفش های طبی مخصوص جبران کوتاهی پا آشنا شوید

کوتاهی پا یا اختلاف طول پاها، وضعیتی است که در آن یک پا کوتاهتر از دیگری است. اگر اختلاف طول پاها بیشتر از ۵ میلی متر باشد، کوتاهی پا محسوب می شود ... ادامه مطلب

آشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیکآشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیک

کایروپراکتیک که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465