درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / كلينيك تخصصی پا / خدماتی که در کلینیک ارتوپدی فنی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد

خدماتی که در کلینیک ارتوپدی فنی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد

شما می توانید برای امکان مشاوره رایگان در مورد کفش طبی ، صافی کف پا ، انواع ارتز و پروتز ، قوز کمر ، زانو بند طبی ، کمر بند طبی ، پای پرانتزی ، خارپاشنه ، هالوکس ولگوس و ... ، علاوه بر مراجعه حضوری به کلینیک دکتر فروغ، به صورت غیر حضوری از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

امروزه بیماران بسیاری از مشکلات ارتوپدی رنج می‌برند. مشکلاتی همچون درد یا ناهنجاری‌های مفصلی نمونه‌هایی از آنها به شمار می‌رود است؛ اما نقص عضو یکی از بدترین مشکلات ارتوپدی است که علاوه بر از بین رفتن زیبایی ظاهری شخص، در عملکرد و اعتماد به نفس، بسیار تأثیرگذار است. رشته ارتوپدی فنی که زیر مجموعه‌ای از رشته پزشکی است به این دسته از بیماران برای برگشتن به زندگی معمولی کمک می‌کند. این دانش همچنین برای کسانی که از مشکلاتی همچون ناهنجاری‌های مفصلی، درد مفاصل و سایر بیماری های ارتوپدی رنج می‌بردند، کاربرد دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

ارتوپدی فنی یکی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی است که هدف آن تولید انواع پروتز و ارتوز است. متخصصین این حوزه علاوه بر تولید تجهیزات مورد نیاز به بیماران در زمینه استفاده از آنها آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد. تولید تجهیزات مورد نیاز برای بیماران جسمی و حرکتی و همچنین آموزش به آنها، نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. شما می توانید بدون نیاز به رفت و آمد تا مطب پزشک و فقط با یک تماس تلفنی رایگان با کارشناسان کلینیک ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ مشاوره شوید. این کلینیک تخصصی با به کار گیری کارشناسان مجرب ارتوپدی فنی آماده ارائه خدمات به کلیه ی بیماران گرامی می باشد.

متخصصین ارتوپدی فنی

تکنسین ارتوپد فنی در واقع یک متخصص بهداشت و در عین حال یک سازنده ماهر است. برای ساخت یک قطعه پزشکی، ابتدا ارزیابی فنی عملکردی توسط پزشک و تکنسین ارتوپدی فنی انجام می‌شود و سپس تکنسین مسئولیت ساخت قطعه مد نظر بیمار را بر عهده می‌گیرد و با روش‌های دیجیتال سنتی یا مهندسی معکوس، بررسی‌های مورفولوژیکی مفید برای مطالعه یک قطعه پزشکی را تولید می‌کند.یک متخصص ارتوپدی فنی دستگاه را طراحی، ساخت یا تطبیق می‌دهد و مسئول کارایی آن است.

کلینیک ارتوپدی فنی

پس از اتمام ساخت دستگاه پزشکی، تکنسین ارتوپدی آزمایش را انجام می‌دهد. این کار به کیفیت و عملکرد دستگاه تولید شده توجه دارد و مطابقت عملکرد با الزامات عملکردی و همچنین ایمنی استفاده را تأیید می‌کند.در نهایت قطعه پزشکی همزمان با یک برنامه آموزشی و توانبخشی به بیمار تحویل داده می‌شود که امکان درمان رضایت بخش را فراهم می‌کند و امکان دستیابی به استقلال و افزایش کیفیت زندگی بیمار را ممکن می‌سازد.

لزوم مراجعه به ارتوپدی فنی

هر فردی ممکن است در طول زندگی خود به علت ضربات وارده به اندام یا سوختگی یا سرمازدگی یا دیگر حوادث دچار آسیب های شدیدی شود که منجر به قطع عضو گردد. گاهی اوقات هم ابتلا به بعضی بیماری ها مانند دیابت موجب از دست رفتن قسمتی از اندام شود. تمام این بیماران نیاز به اندام مصنوعی دارند تا نه تنها شکل و ظاهر بهتری داشته باشند بلکه کارآیی آنها هم بهتر شود. یک فعال ارتوپدی فنی اندام مصنوعی بیمار را با کمک مواد مناسب متناسب با دیگر قسمت های بدن وی ساخته و آن را برای بیمار آماده میکند.

صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

خدماتی که در کلینیک ارتوپدی فنی به مراجعه کنندگان ارائه می گردد

  1. معاینه، ارزیابی و صحبت با بیماران برای تعیین نیازهای آنها
  2. ارزیابی بیومکانیکال در صورت نیاز
  3. اسکن دو بعدی و سه بعدی پا در صورت نیاز
  4. اندازه گیری یا معاینه بخشی از بدن بیمار که قرار است اندام مصنوعی روی آن نصب گردد.
  5. طراحی و ساخت دستگاه های ارتوپدی، ارتز ، پروتز
  6. انتخاب مواد مورد استفاده برای ساخت دستگاه ارتوپدی یا پروتز
  7. آموزش بیماران در مورد نحوه استفاده و مراقبت از دستگاه های خود
  8. تنظیم، تعمیر و یا جایگزینی دستگاه های پروتز و ارتوپدی
  9. تغییر تنظیمات دستگاه ها برای راحتی بیشتر، قرارگیری مناسب تر و ظاهری شکیل تر
  10. نگه داری سابقه و مستندات در پرونده های بیماران

جلسه مشاوره با کارشناسان کلینیک ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ

جلسه مشاوره با کارشناس ارتوپدی با انجام معاینات جسمانی و گرفتن شرح حال در خصوص مشکلی که دارید آغاز می‌‌شود. سپس با شما در خصوص نیازهایتان صحبت خواهند کرد. پزشک فرآیند درمان را برای شما توضیح خواهد داد و به همه سؤالات احتمالی در خصوص درمان پاسخ می‌دهد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با بریسدرمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با بریس

درمان در رفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با روشهایی مانند استفاده از بریس DDH امکان پذیر است. ... ادامه مطلب

وظایف ارتزیست و پروتزیست چیست؟وظایف ارتزیست و پروتزیست چیست؟

ارتزیست متخصصی است که به تولید ارتز می پردازد و پروتزیست متخصصی که به تولید پروتز می پردازد. ارتز و پروتز را با نام اعضای مصنوعی نیز می شناسند. ... ادامه مطلب

ارتز شانه چیست؛ مزایا و کاربرد ارتز شانهارتز شانه چیست؛ مزایا و کاربرد ارتز شانه

بریس ها به شما کمک می کنند تا مفصل شانه را به صورت ثابت نگه دارید و از حرکت اضافی جلوگیری می شود ... ادامه مطلب

پروتز مایوالکتریک چیست و چه کاربردی دارد؟پروتز مایوالکتریک چیست و چه کاربردی دارد؟

پروتز مایوالکتریک جایگزین قطعات آسیب دیده و حذف شده از بدن است، این پروتز می تواند همچون یک دست طبیعی عمل ننماید و جبران کننده قطع عضو باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465