درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / انواع پروتز / جوراب پروتزی چیست؟

جوراب پروتزی چیست؟

قطع عضو می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد از سوختگی های شدید تا تصادفات رانندگی و نوروپاتی محیطی در بیماران دیابتی و … بسیاری مشکلات دیگر که پزشکان را مجاب به قطع عضو می کنند. پس از قطع عضو فرد نیازمند استفاده از پروتز (اندام مصنوعی) است. زمانی که یک فرد پای خود را از دست داده است، استفاده از پروتز مصنوعی پا می‌تواند یک گزینه برای او باشد. گزینه‌ای که به دنبال شبیه‌سازی پای از دست رفته بوده و بتواند کارکردهای آن را داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

هر پروتز اندام مصنوعی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام از این قسمت ها به صورت هماهنگ با هم کار می کنند. اندام مصنوعی در این مورد، پای مصنوعی است که باید به گونه ای طراحی شود که با جسم فرد هماهنگی داشته باشد و وزن آن متعادل باشد. جوراب هایی برای این پروتزها قرار دارد و برای نرمی و راحتی و تنظیم حجم مفصل طراحی شده است. این جوراب ها از مواد مختلفی مانند کتان، پشم یا الیاف ساخته شده است. آنها در واقع پوشش هایی هستند که روی استامپ کشیده می شوند. استامپ به همان قسمت از بدن گفته می شود که بعد از قطع عضو، باقی مانده است. جوراب ها روی استامپ قرار داده می شوند و به پروتز اجازه نمی دهند که به صورت مستقیم در تماس با پوست بدن قرار گیرد.

جوراب پروتزی چیست؟

در تمام پروتزها از جوراب پروتزی برای تناسب مطلوب استفاده می شود. از آنجایی که قطع عضو در طول روز مایعات را حفظ و یا از دست می دهد، افزودن یا برداشتن جوراب به منظور حفظ تناسب مطلوب سوکت انجام می شود. جوراب پروتزی(Prosthetics Socks) نوعی جوراب از جنس ها و عرض های مختلف است که برای محافظت و کنترل تغییرات حجم استامپ تا رسیدن به حجم ثابت، مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید برای تهیه جوراب پروتز، انواع پروتز و دیگر اقلامی که در کلینیک های ارتوپدی فنی قابل تهیه و سفارش هستند؛ همچنین جهت مشاوره با کارشناسان کلینیک ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

کاربرد جوراب پروتز

جوراب پروتز

انواع جوراب های مخصوص قطع عضو

مراقبت از جوراب پروتزی

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

عوارض جوراب پروتز

  1. گیرافتادن در پروتز
  2. بروز درد شدید کمر یا پا
  3. ایجاد خستگی های مفرط و ایجاد اشکال در تحرک
  4. تحریکات شدید پوستی

قیمت جوراب پروتز

قیمت جوراب پروتزی به کیفیت ماده اولیه ای بستگی دارد که در ساخت آن به کار برده شده است. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت می توان به برندی که جوراب را تولید کرده است اشاره کرد.

شما می توانید برای تهیه انواع کمربند طبی ، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و پیام به شماره واتس آپ 09396984430 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :باباجانیان [ 1402-08-08 ]
دایی بنده یک پاش رو بر اثر تصادف از دست داد واز این جوراب ها استفاده میکنه خیلی خوبه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پوکی استخوان و بیرون زدگی شکمپوکی استخوان و بیرون زدگی شکم

تکرار شکستگی های ستون مهره ای ممکن است باعث نزدیک شدن دو استخوان دندۀ آخر و بالای لگن به همدیگر شوند حتی تا جائیکه این دو استخوان به همدیگر برسند. ... ادامه مطلب

بریس قوز پشت راهکار بدون جراحی رفع گوژپشتیبریس قوز پشت راهکار بدون جراحی رفع گوژپشتی

نوعی اختلال وجود دارد که در آن ستون فقرات در ناحیه بالایی کمر دارای انحنای بیش از حد است که به آن قوز کمر یا کیفوز یا گوژ پشتی نیز می گویند. ... ادامه مطلب

تشخیص گیر افتادگی عصب با نوار عصب و عضله در کم کاری تیروئیدتشخیص گیر افتادگی عصب با نوار عصب و عضله در کم کاری تیروئید

غده تیروئید در جلوی گردن و اطراف نای قرار دارد، شکل این غده شبیه به پروانه است که بدن آن در وسط و بال های آن به اطراف گسترش یافته اند ... ادامه مطلب

پای دیابتی چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم ؟پای دیابتی چیست و چگونه از آن جلوگیری کنیم ؟

درمان پای دیابتی با کفش و کفی طبی، یکی از روشهای درمانی مناسب و مقرون به صرفه برای جلوگیری از آسیب های جدی تر پا در مبتلایان به دیابت است . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465