پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / معرفی انواع ارتوزهای اندام فوقانی

معرفی انواع ارتوزهای اندام فوقانی

اسپلینت سشت thumb splint

جهت پیشگیری از عارضه کشیدگی تاندون شست، حمایت از شکستگیهای خفیف و کنترل حرکت بیش از حد سشت و درمان اختلالاتی مانند آرتریت مفصل بازیلار شست، انگشت ماشه ای(trigger finger ) و سندروم دکورون کاربرد دارد و درد و التهاب را به طور قابل ملاحظه بهبود می بخشد. در انواع سخت و نیمه سخت با آتل موجود است.

Cockup splintمچ بند

برای کنترل ودرمان انواع انحرافات و اختلالات مچ و دست(hand & wrist ) شامل سندروم تونل کارپال(CTS ) یا carpal tunnel syndrome ، انواع کنترکچر های مفاصل دست، آرتریت روماتوئید(rheumatoid Arthritis ) و شکستگی های دست کاربرد دارد و در انواع بلند و کوتاه بر اساس نیاز بیمار در دو جنس سخت و نیمه سخت طراحی و ساخته می شود.

anti spasticity or pan اسپلینت آنتی اسپاسم یا پن

اغلب در بیماران سکته مغزی، فلج مغزی و بیمارانی که در مچ و دست دچار اسپاسم هستند کاربرد دارد و ساپورت کافی برای قوی کف دستی فراهم کرده و به کنترل مفاصل دست و مچ کمک میکند.

اسپلینت داینامیک دستdynamic hand splint

در آسیب های عصب رادیال کاربرد دارد و به صاف شدن مفاصل بین انگشتی کمک کرده و قوس کف دستی را ساپورت کرده و از صاف شدن مفاصل بین کف دست و انگشتان جلوگیری می کند.

اسپلینت انگشت

انواع اسپلینهای انگشت با طراحی استاتیک و داینامیک جهت درماندفورمیتی های انگشتان نظیر انگشت چکشی، دفورمیتی swan neck و boutonnièreو clawing انگشتان موجودند.

ناکل بندر

جهت درمان دفورمیتی های ناشی از اسپاستیسیتی و یا آسیب عصب اولنار مانند claw hand کاربرد دارد

استرپ تنیس البو

این استرپ در بیماری آرنج تنیس بازان (tennis elbow ) که باعث بروز درد موضعی در ناحیه خارج آرنج و فوقانی ساعد میشود کاربرد دارد و با استفاده از مکانیزم ایجاد اوریجین کاذب در عضلات مربوطه درد و التهاب را بهبود می بخشد.

بریس آرنج(elbow cage)

به منظور بهبود بافت نرم، اصلاح بدشکلی ها، افزایش یا کاهش دامنه حرکت، تقویت عضلات، کاهش درد، ، بعد از جراحی تعویض مفصل، اختلالات مادرزادی، التهاب اپی کندیل های داخلی و خارجی استخوان بازو(tennis elbow , golf elbow)، استرس های مکرر، آرتروز ، بعد از جراحی پارگی تاندون، سوختگی و سندروم تونل کارپ (CTS) بکار رفته و آرنج را در برابر نیرو های طرفی محافظت کرده و مفاصل آرنج، ساعد، را بی حرکت می کند. در دو نوع سخت و نیمه سخت مو جود است.

اگر میخواهید مطالعه کنید گیر افتادن عصب اولنار چیست؟ روی لینک کلینک کنید .


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ضایعه نخاعی چیست و انواع آنضایعه نخاعی چیست و انواع آن

ضایعه نخاعی زمانی که ضربه سختی به کمر واردمی شود. اتفاق می افتد اگر این آسیب باعث شکستگی مهره‌ ها شود، تکه‌ های استخوان بافت نخاع را سوراخ می کند ... ادامه مطلب

هالوکس والگوس و درمان با اسپلینتهالوکس والگوس و درمان با اسپلینت

هالوکس والگوس یا انحراف شست پا که با نام بونیون نیز شناخته می‌شود.بنا براین ، برنامه‌های لازم جهت درمان انحراف شست پا توسط بیمار پیگیری شود. ... ادامه مطلب

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپیدرمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی یا امواج رادیال تراپی برای درمان بسیاری از اختلالات پا استفاده می شود. ... ادامه مطلب

انواع زانو بند و کاربرد آنهاانواع زانو بند و کاربرد آنها

زانوبندهای طبی یا بریس ها، یکی از رایج‌ ترین وسایل حمایت کننده زانو هستند که با نگهداری از مفاصل زانو به هنگام کشش و تحرک، باعث افزایش ثبات و پایداری زانو می شوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465