کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / ارتز سواش swash برای کودکان فلج مغزی

ارتز سواش swash برای کودکان فلج مغزی

فلج مغزی یا اصطلاحاً cp که در واقع مخفف واژه ی اصلی cerebral palsy است از جمله اختلالاتی است که بر اثر آسیب های احتمالی که بر سر و مغز کودک در دوران تکامل وارد شده است یا ناهنجاری های مادر زادی که مربوط به ژنتیک جنین است ایجاد می شود. در کودکان فلج مغزی به دلیل آسیب سیستم اعصاب مرکزی، اختلالاتی در ایستادن و راه رفتن ایجاد می‌شود. این کودکان بسته به شدت آسیب وارده به مغز درجات مختلفی از محدودیت و ضعف عملکرد را نشان می دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

ارتوپد فنی در فلج مغزی به دلیل محدودیت های حرکتی این بیماران می تواند نقش بسیار کاربردی داشته باشد. ارتزها به حفظ اندام و ایجاد حمایت لازم کمک مؤثری برای کودکان مبتلا به فلج مغزی محسوب می شوند. تمرکز بر محدودیت‌های عملکردی بیماران فلج مغزی سبب بهبود کیفیت طراحی ارتزها و در نتیجه تأثیر مثبت بر زندگی آنها شده است. SWASH اغلب برای کودکان مبتلا به فلج مغزی مورد استفاده قرار می‏گیرد. این وسیله به گونه ای ساخته شده است که به کاهش تونیسیته عضلات اداکتور ران کمک می‏کند و با ایجاد ثبات در مفصل هیپ به اصلاح راه رفتن کمک می‏کند.

این ارتز در حالت ایستاده پاها را در کنار یکدیگر قرار می دهد، از راه رفتن قیچی طور جلوگیری می‏کند و در حالت نشسته پاها را در حالت ابداکشن قرار می‏دهد بنابراین کودک در هنگام نشستن نیاز به کمک ندارد.

ارتز سواش

کاربرد ارتز سواش

همراه با سایر مداخلات پزشکی، جراحی و توانبخشی، ارتزها نقش مهمی در مدیریت جسمی کودکان مبتلا به فلج مغزی دارند. ارتزها با یکی از دو هدف اصلی طراحی می شوند: تأثیر در ساختار بدن و یا کمک به عملکرد. اگرچه برای این کودکان، ارتزها اغلب برای دستیابی به هر دو هدف طراحی می شوند. یعنی همزمان هم از بروز ناهنجاری های ساختاری جلوگیری می کنند و هم به بهبود عملکرد کمک می کنند. اگر بخواهیم این اهداف را به صورت جزئی بررسی کنیم میتوان گفت شامل موارد زیر می باشند:

لطفا قبل از خرید این محصول و محصولات مشابه، از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید. شماره های تماس سریع در انتهای صفحه درج شده است.

مدت زمان استفاده از ارتز سواش

بیمار ممکن است به صورت 24 ساعت ارتز خود را بپوشد مگر آنکه پزشک معالج خلاف این حرف را صلاح بداند.

 اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

نکات استفاده از ارتز سواش

قیمت خرید ارتز سواش

ارتز سواش با جنس های گوناگون و در انواع متفاوت می باشدکه با توجه به این ویژگی، قیمت های مختلفی دارند.

شما می توانید برای امکان مشاوره رایگان در مورد کفش طبی ، صافی کف پا ، انواع ارتز و پروتز ، قوز کمر ، زانو بند طبی ، کمر بند طبی ، پای پرانتزی ، خارپاشنه ، هالوکس ولگوس و ... ، علاوه بر مراجعه حضوری به کلینیک دکتر فروغ، به صورت غیر حضوری از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع استخوان از نظر بافت، شکل و ساختارانواع استخوان از نظر بافت، شکل و ساختار

انسان پس از تولد حدود 270 استخوان نرم دارد. با رشد و رسیدن به مرحله بزرگسالی، این میزان به 206 استخوان می رسد. بزرگترین استخوان در بدن انسان، استخوان ... ادامه مطلب

علت استفاده از کفی های طبی چیست؟علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

کفی طبی از جمله ابزارهایی هستند که برای فراهم نمودن شرایط بهتر و مساعدتری برای رفع مشکلات پاها ساخته شده‌ اند. ... ادامه مطلب

آیا فلج مغزی کودکان و اطفال قابل پیشگیری و درمان است؟آیا فلج مغزی کودکان و اطفال قابل پیشگیری و درمان است؟

فلج مغزی گروهی از اختلالات عصبی است که بر مهارت های حرکتی و رشدی تأثیر می گذارد ... ادامه مطلب

درمان نقاط ماشه ای یا تریگر پوینت در کلینیک طب فیزیکی دکتر فروغدرمان نقاط ماشه ای یا تریگر پوینت در کلینیک طب فیزیکی دکتر فروغ

تریگر پوینت یا نقاط ماشه ای ، یک نوع سفتی عضلانی در نتیجه گره های انقباضی کوچک است که در عضله و بافت آن در هنگام آسیب دیدن یا فعالیت بیش از حد به وجود می آیند . معمولا گرفتگی های حاصل از نقاط ماشه ای بسیار شدید بوده و به درد های مزمن تبدیل می شوند . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465