کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

پاها که در پایه بدن ما قرار دارند، تأثیر مستقیمی بر وضعیت بدن ما دارند. آنها همچنین نحوه استفاده ما از مفاصل (لگن، ستون فقرات و غیره) را تعیین می کنند. بنابراین یک اختلال در این سطح روی کل اسکلت ما تأثیر می گذارد که می تواند منجر به درد در پاها و همچنین در کمر و غیره شود. برای کاهش این وضعیت، می توان از یک متخصص برای کفی های ارتوپدی درخواست کرد. کفی طبی از جمله ابزارهایی هستند که برای فراهم نمودن شرایط بهتر و مساعدتری برای رفع مشکلات پاها ساخته شده‌اند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این ابزارها که از مواد سبک وزن و به کمک تکنولوژی رایانه ای ساخته شده اند انواع مختلفی دارند. برخی به صورت آماده قابل خرید هستند و برخی نیز با اسکن کف پا برای افراد ساخته می شود. افراد مبتلا به بیماری هایی مانند التهاب تاندون آشیل ، پینه پا، خار پاشنه ، التهاب فاشیای پلانتار و سندرم تونل تارسال برای کاهش درد حین راه رفتن می توانند از انواع آن استفاده نمایند. معمولاً کفی‌های طبی جهت اصلاح ساختاری برای هر فرد و بسته به وضعیت بیومکانیکی و عملکردی او ساخته می شود.

با توجه به ساختار بدنی و نحوه راه رفتن افراد ممکن است کفی متفاوتی ساخته شود. افراد از نظر اندازه و مشخصات پا، میزان و نحوه حرکت مفصل قوزک پا در حالت ایستاده و حین راه رفتن ارزیابی می‌شوند. همچنین نحوه راه رفتن و گام برداشتن افراد بررسی شده و در نهایت بهترین نوع کفی طبی به آنان توصیه خواهد شد.

کاربرد کفی‌ طبی

نحوه ساخت کفی طبی

مزایای کفی طبی

جنس کفی های طبی

این مورد، بسته به کاربرد کفی طبی می باشد. که به شرح ذیل می باشد:

  1. کفی فیبر کربین: این ماده سبک و مقاوم می باشد. این جنس از کفی های برای اهداف درمانی و اصلاح حرکتی مناسب هستند. این مدل ها برای کفی های ورزشی توصیه نمی شوند.
  2. کفی های فایبرگلاس: کاربرد کفی طبی فایبرگلاس برای کاربرد عمومی می باشد. برای کفش های مخصوص پیاده روی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. سبک و منعطف و برای مصارف عمومی مناسب می باشد. برای استفاده در کفش های ورزشی مناسب نمی باشد.
  3. کفی های ترموپلاستیک: این کفی ها بهترین گزینه برای کفش ها مخصوص ورزش می باشند. خاصیت این ماده سبکی و جذب شوک بالا می باشد. در ورزش های مختلف با توجه به فشار منطقه ای که به کف پا وارد می شود طراحی صورت می پذیرد.

کفی طبی چگونه ساخته میشود؟

پزشک متخصص پس از معاینه و ارزیابی پای فرد پروسه ی قالب گیری و ساخت کفش و کفی طبی را آغاز می کند. متخصص پس از قالب گیری سراغ مراحل بعدی می رود. مراحل ساخت کفی طبی عبارتند از:

صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

دوام کفی طبی

کفی طبی معمولی به طور متوسط تقریباً ۲ تا ۳ سال می‌تواند دوام داشته باشد؛ اما این امر در هر موردی صدق نمیکند. برخی از افراد باید هر سال کفی طبی خود را تعویض کنند، در حالی که برخی از افراد میتوانند گاهاً تا ۵ سال یا بیشتر نیز از کفی طبی خود استفاده کنند. به عبارت دیگر، ماندگاری یا دوام کفی طبی در هر موردی متغیر است.

قیمت کفی طبی

قیمت کفی و انواع کفش طبی شما به فاکتورهای مختلفی وابسته است. نوع برند، محل خرید، نوع کفی یا کفش (ساده، سفارشی و …) و پوشش بیمه درمانی شما در قیمت آن اثر دارد. همچنین هزینه کفش طبی و کفی طبی بستگی به آن دارد که از انواع بدون نسخه باشد یا توسط پزشک تجویز شده باشد.

ایا کفش طبی برای درمان پای صاف کودکان مفید است. برای آگاهی از این سوال کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتحی [ 1402-08-08 ]
من صافی کف پا داشتم از بچگی ئ این کفی ها خیلی خوبه موقع استفاده درد کف پا رو خیلی کم میکنه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه عضلاتی می توانند در کمر درد موثر باشند؟چه عضلاتی می توانند در کمر درد موثر باشند؟

کمر درد یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که در کار ما وقفه می اندازد و ناراحتی های زیادی را به وجود می آورد. ... ادامه مطلب

فشردگی و گرفتگی عصب چیست و چگونه درمان می شود؟فشردگی و گرفتگی عصب چیست و چگونه درمان می شود؟

گرفتگی عصبی عضلات یک پدیده عصبی است که در این شرایط عضلات غیرارادی و ناگهانی دچار گرفتگی می شود. ... ادامه مطلب

رباط صلیبی مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟رباط صلیبی مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

زانو با پارگی ACL ناپایدار می‌شود و مفصل ممکن است به مرور زمان آسیب بیشتری ببیند. بازسازی ACL درمان جراحی انتخابی برای بازگرداندن ثبات در مفصل زانو اس ... ادامه مطلب

علت گرفتگی ماهیچه پشت ساق پاعلت گرفتگی ماهیچه پشت ساق پا

درد، گرفتگی و اسپاسم عضله پشت ساق پا بر اثر اسپاسم عضلانی است که در واقع زمانی رخ می دهد که عضله به شدت منقبض می شود. این گرفتگی معمولاً در عضلات ساق ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465