درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

لنف ادم یک بیماری است که در اثر آسیب به عروق لنفاوی در بدن رخ می دهد. این بیماری معمولاً در اثر برداشتن گره های لنفاوی و یا آسیب رسیدن به آن در طی عمل های جراحی اتفاق می افتد. در طی این بیماری در جریان طبیعی مایع لنف اختلال صورت می گیرد. در حرکت مایعات لنفاوی بدن آنها اختلال ایجاد می شود بنابراین در جای آسیب دیده تجمع می یابند و باعث ایجاد ورم در محل آسیب می گردند. شایع ترین حالت بروز این بیماری پس از جراحی سینه برای درمان سرطان سینه اتفاق می افتد. البته اینکه چه زمانی بعد از جراحی ممکن است این عارضه اتفاق بیفتد مشخص نیست و احتمال وقوع عارضه لنف ادم بلافاصله بعد از جراحی و یا تا ماه ها بعد از جراحی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

درصورت عدم درمان مناسب، لنف ادم تمایل به پیشرفت دارد؛ اما میزان پیشرفت می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.آستین های طبی لنف ادم ممکن است بتوانند علائم لنف ادم را کاهش دهند و با پوشیدن آنها شما احساس راحتی داشته باشید و از همه مهم تر خطر عوارضی مانند عفونت را کاهش دهند. آستین های طبی لنف ادم معمولاً از از مچ و کف دست تا بازو کشیده می شوند و با اعمال فشار اندکی به خروج و حرکت مواد لنفی کمک می کنند. این آستین در دو کلاس فشاری یک و دو عرضه می شود.کل اندام فوقانی از سر شانه تا ناحیه مچ را کاملاً می پوشاند و با بند شانه ضد حساسیت در بالا ثابت می شود و در ۴ سایز است تا بتواند برای تمامی افراد با سایزها ی متفاوت مناسب باشد.

علل لنف ادم

لنف ادم می تواند اولیه یا ثانویه باشد. این بدان معنا است که ممکن است خود به خود رخ دهد (لنفادم اولیه)، یا می تواند توسط بیماری دیگری ایجاد شود (لنفادم ثانویه). لنف ادم ثانویه بسیار شایعتر از لنف ادم اولیه است.

علل لنف ادم اولیه

لنفادم اولیه یک بیماری نادر و ارثی است که به دلیل مشکلات رشد عروق لنفاوی در بدن ایجاد می شود. لنف ادم اولیه در افرادی رخ می دهد که با اختلال در رشد عروق یا غدد لنفاوی به دنیا آمده اند. علل لنفادم اولیه عبارتند از:

  1. بیماری Milroy (لنف ادم مادرزادی): این اختلال از نوزادی شروع می شود و باعث تشکیل غیر طبیعی غدد لنفاوی می شود.
  2. بیماریMeige (لنفادم praecox): این اختلال باعث ایجاد لنفادم در دوران بلوغ یا در دوران بارداری می شود و ممکن است تا ۳۵ سالگی بروز کند.
  3. لنف ادم با تأخیر (لنف ادم tarda): این نوع از لنفادم به ندرت اتفاق می افتد و معمولاً پس از ۳۵ سالگی شروع می شود.

محصولات مشابه: جوراب واریس

علل لنف ادم ثانویه

هر شرایط یا بیماری که به غدد لنفاوی یا عروق لنفاوی ما آسیب برساند می تواند باعث لنف ادم شود. علل لنف ادم ثانویه عبارتند از:

علائم و نشانه های لنف ادم

علائم و نشانه های لنف ادم که در اندام فوقانی یا تحتانی آسیب دیده رخ می دهد، شامل موارد زیر است:

عوارض لنف ادم

لنف ادم در اندام فوقانی یا تحتانی می تواند منجر به عوارض جدی شود، مانند:

  1. عفونت جدی باکتریایی پوست (سلولیت)
  2. عفونت عروق لنفاوی (لنفانژیت)
آستین طبی لنف ادم

کاربرد آستین طبی لنف ادم

نحوه استفاده از آستین فشاری لنف ادم

در حالت ایده آل باید آستین طبی لنف ادم خود را هر روز بعد از دوش گرفتن (اگر صبح دوش می گیرید) بپوشید؛ زیرا ادم لنفاوی هنگام بیدار شدن خواب معمولا ًدر کمترین میزان ممکن است. بازوی شما باید خشک باشد و در صورت استفاده از لوسیون باید اجازه دهید ناحیه مورد نظر به طور کامل خشک شود.

نکات استفاده از آستین فشاری لنف ادم

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

زمان پوشیدن آستین طبی لنف ادم

زمان استفاده از آستین طبی لنف ادم از ۲۴ ساعت در روز تا استفاده در سفرهای هوایی متفاوت هستند. معمولاً آستین ها در روز پوشیده می شوند و در شب برداشته می شوند. با این حال، در برخی افراد، هنگام درآوردن آستین در شب، ورم دست آنها باز می گردد، بنابراین آستین های قابل تنظیم می توانند در شب مفید باشند. مهمترین زمان پوشیدن آستین در حین ورزش است یا هنگامی که تغییرات فشار مربوط به سفر هوایی را تجربه می کنید.

مدت زمان استفاده از آستین طبی لنف ادم

هر یک از تجهیزات درمانی که برای درمان لنف ادم مورد استفاده قرار می گیرند، طول عمر مشخصی دارند. در صورتی که این تجهیزات و پوشش ها، کیفیت خود را از دست دهند، نمی توان اثربخشی درمانی مناسبی از آن ها انتظار داشت. مهم ترین نکته در بررسی میزان کیفیت آستین، خاصیت کشسانی آنها خواهد بود. به طور کلی، مدت زمان مفید استفاده از تجهیزات درمانی لنف ادم شامل آستین و جوراب کشی و همچنین بانداژ ۶ ماه تخمین زده می شود؛ اما این مدت زمان می تواند برای افراد مختلف، متفاوت باشد.

موارد منع مصرف آستین طبی لنف ادم

  1. عفونت پوستی حاد
  2. نارسایی شدید شریانی
  3. حساسیت به مواد سازنده آستین

محدودیت های آستین طبی لنف ادم

در حالی که لباس های فشاری می تواند به درد و تورم کمک کنند و حتی از ایجاد ورم لنفاوی جلوگیری کنند؛ ولی برای آنها محدودیت هایی وجود دارد. پوشیدن محصولات لنف ادم مخصوصاً در ماه های تابستان می توانند باعث ایجاد ناراحتی و گرما شود. از نظر زیبایی شناختی، بعضی از خانم ها آنها را جذاب نمی دانند.

قیمت آستین فشاری لنف ادم

قیمت آستین بندهای طبی به جنس و برند آن بستگی دارد. معمولاً برندهای خارجی دارای قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه های ایرانی است.

با کلیک روی لینک می توانید با روشهای درمان کشیدگی و پارگی تاندون مچ پا آشنا شوید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری فیبرومیالژیا (درد مزمن عضلات) چیست؟بیماری فیبرومیالژیا (درد مزمن عضلات) چیست؟

فیبرومیالژیا اختلالی است که باعث ایجاد درد پراکنده در سراسر بدن، مشکلات خواب، خستگی و مشکلات خلقی می ‌شود. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل پردازش غیر طبیعی درد در مغز، معمولا نسبت به افراد دیگر به درد حساس‌ تر هستند. ... ادامه مطلب

قوز پشت؛ علت علائم و درمانقوز پشت؛ علت علائم و درمان

گوژپشتی یا کیفوز نوعی انحراف در ستون فقرات است که باعث می شود بخشی از ستون فقرات به سمت بیرون خم شود. ... ادامه مطلب

آیا با افزایش سن قد کوتاه می شود؟آیا با افزایش سن قد کوتاه می شود؟

قد یکی از ویژگی های ظاهری است که در مطلوبیت اجتماعی فرد و میزان رضایت از ظاهر تأثیر می گذارد. تقریباً تمامی انسان ها از زمانی که متولد می شوند تا چند ... ادامه مطلب

مرگ و میر ناشی از پوکی استخوانمرگ و میر ناشی از پوکی استخوان

شکستگی های ناشی از پوکی استخوان می تواند کشنده باشد. میزان مرگ و میر ناشی از عوارض شکستگی ران در زنان با میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان برابر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465