کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / چه کفش طبی برای زیاد ایستادن مناسب است؟

چه کفش طبی برای زیاد ایستادن مناسب است؟

ایستادن بلند مدت خود به تنهایی می تواند ناهنجاری های فراوانی را برای پاها به وجود آورد. ایستادن‌های طولانی مدت باعث کمر درد، زانو درد، خار پاشنه و گرفتگی عضلات پا می‌شود که علاوه‌بر مشکلات جسمی، در کار و فعالیت‌های روزانه شما نیز اختلال ایجاد می‌کند؛ بنابراین نحوه‌ی ایستادن و نوع کفشی که در طول روز می‌پوشید در سلامت شما بسیار تأثیر‌گذار است. اگر در این زمان از کفش های با کیفیت بهره نبریم به حتم این آسیب ها جدی تر و مخاطره آمیزتر جلوه می کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

به همین دلیل خرید بهترین کفش برای ایستادن طولانی مدت نه تنها برای افراد در شرایط سخت کاری بلکه برای تمامی اقشار جامعه مطلوب است. یافتن بهترین کفش برای ایستادن طولانی برای افرادی ضروری است که به دلیل شغل یا فعالیت های روزانه خود ناچار هستند، به پاهای خود فشاری مضاعف وارد نمایند. به‌طور‌کلی کفش مناسب، به گونه‌ای ساخته می‌شود که هنگام ضربه، فشار زیادی به پای شما وارد نمی‌شود و با داشتن بالشتک‌های مناسب در قسمت زیره کفش، وزن شما را به خوبی در کف پاها پخش می‌کند

کفش‌های طبی کفش‌هایی هستند که به طور خاص برای پشتیبانی یا اصلاح ساختار پا، مچ پا و کف پا طراحی شده‌اند و دارای ویژگی‌ها و کارکردهای پزشکی زیادی هستند که آنها را از کفش‌های معمولی روزمره جدا می‌کند.

چه کفش طبی برای زیاد ایستادن مناسب است؟

کفی کفش طبی باید از استحکام کافی برخوردار باشد، به طوری که توانایی جذب شوک ها و فشارهایی را که به کف پا حین راه رفتن وارد می شود را داشته باشد. استفاده از کفش استاندارد از آسیب دیدگی پاها و حتی زانوها حین انجام فعالیت ها جلوگیری می کند.
کفی کفش طبی باید کاملاً متناسب با ویژگی‌های کف و قوس کف پا باشد، به همین جهت اسکن کف پا راهکاری مناسب در ساخت کفی مناسب کفش برای هر فرد است.
پاشنه کفش طبی باید در حدود ۱ تا ۳ سانتی متر باشد.، کفش های بدون پاشنه و یا با پاشنه بلند به ستون فقرات و زانوها آسیب وارد می کنند.
کفش طبی استاندارد باید سبک، ضخیم و جاذب ضربه به ویژه در ناحیه پاشنه پا باشد تا از خستگی بیش از حد حین راه رفتن و انجام فعالیت ها جلوگیری شود.
جنس رویه کفش طبی باید انعطاف‌پذیر باشد و بهتر است از جنس چرمی باشد تا امکان انتقال هوا در فصول مختلف فراهم شود.
اندازه کفش طبی یکی از ویژگیهای کفش طبی استاندارد است که باید کاملاً اندازه پا باشد. کفش های گشاد سبب ساییدگی پاها به دیواره کفش و کفش های تنگ سبب فشردگی انگشتان و کف پا و بروز مشکلاتی برای فرد می شود.

کفش طبی

مزایای کفش طبی

شما می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه و سفارش کفش و کفی طبی ، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید و جهت مشاوره غیرحضوری با کارشناسان ارتوپدی فنی ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

عوارض ایستادن طولانی مدت با کفش نامناسب

1- کفش نامناسب و مشکلات ناخن

اگر کفش در طرفین انگشتان پای شما فشار وارد کند، درواقع ناخن‌ها می‌توانند باعث ایجاد خراش و زخم در کناره‌های انگشتان پا شوند. ناخن پا رشد می‌کند و به انگشتان پا فشار وارده کرده و به اصطلاح وارد گوشت می‌شود، این مورد می‌تواند باعث درد و ناراحتی شود. علاوه بر این، اگر کفش شما تنگ باشد، فرو رفتن ناخن در گوشت باعث ایجاد عفونت قارچی می‌شود. عفونت‌های قارچی بسیار ناخوشایند هستند؛ زیرا باعث شکننده شدن ناخن پا و درد و خون‌ریزی می‌شوند.

2- کفش نامناسب و پای ورزشکار

پای ورزشکار، نام یک بیماری شایع است که از گونه‌ای قارچ ایجاد می‌شود که روی پوست زندگی می‌کند. پای ورزشکار معمولاً در مناطقی از پای فرد که مستعد تعریق است، مانند لای انگشتان پا و زیر قوس کف پا، توسعه می‌یابد. پای ورزشکار اغلب از طریق پوشیدن کفش‌های خیلی تنگ ایجاد می‌شود، به این صورت که باعث فشردگی انگشتان و تعریق بین آنها می‌شود.عوارض این بیماری شامل التهاب، پوسته پوسته شدن و خارش شدید هستند.

3- کفش نامناسب و ایجاد میخچه

میخچه ، پوستی مرده، سخت و دردناک است که بر روی برجستگی استخوانی در بین انگشتان و یا کف پا ایجاد می‌شود. میخچه اغلب در اثر فشار و ایستادن طولانی‌مدت در ناحیه خاصی از پا ایجاد می‌شود. میخچه بسیار دردناک است؛ زیرا می‌تواند حاوی رگ‌های خونی و یا تارهای عصبی باشد. این عارضه همچنین می‌تواند خود را به بافت‌های نرم عمیق‌تر پا متصل کند، که باعث می‌شود از بین بردن آن بسیار دشوار شود.

4- کفش نامناسب و درد کمر

اثرات طولانی‌مدتی از جمله درد کمر و خستگی عضلانی وجود دارند که ناشی از پوشیدن کفش‌های غیرحمایتی است. کفش‌های شما درواقع نقش مهمی در نحوه ایستادن (تراز بدن) و وضعیت کلی بدن شما دارند. هنگام پوشیدن کفش نامناسب، عملکرد عضلات ستون فقرات تشدید می‌شود. این مشکل به ظاهر ساده در طولانی‌مدت منجر گرفتگی عضلات و تغییر شکل وضعیت کلی بدنی می‌شود. علاوه بر این، «فشرده‌سازی دیسک بین مهره‌ای کمر» مهمترین دلیل برای ایجاد کمر درد است.

5- کفش نامناسب و درد زانو

علاوه بر کمردرد، کفش نامناسب می‌تواند باعث درد مفاصل نیز شود. هنگامی که کفش از زیرساخت‌های حمایتی مناسبی برخوردار نیست، زانوها مجبور به خم شدن مضاعف هستند تا از کاهش شوکی که پاها با هر قدم برداشتن روی زمین سخت تحمل می‌کنند جلوگیری کند. این مورد باعث گرفتگی و سخت کار کردن عضلات جلوی ران می‌شود تا همچنان به حرکت کردن رو به جلوی شما کمک کنند. در طولانی‌مدت، این مشکل منجر به ایجاد آرتروز و درد زانو می‌شود.

6- کفش نامناسب و پایین آمدن گودی کف پا

اگر شما از کفش‌هایی استفاده می‌کنید که پشتیبانی مناسبی را ارائه نمی‌دهند، یکی از عوارض طولانی‌مدت می‌تواند باعث پایین آمدن گودی پا یا به اصطلاح کم شدن قوس کف پا شود. این حالت می‌تواند در شرایطی اتفاق بیفتد که عضلات پشت پا و تاندون آشیل در هنگام راه رفتن سفت باشند، که می‌تواند رباط‌هایی را که از قوس پا که از تاندون عضله این ناحیه و فاسیا پلانتار حمایت می‌کنند را سفت کند. با گذشت زمان، این فشار طولانی‌مدت می‌تواند باعث پایین آمدن گودی پا و درد در این ناحیه در هنگام راه رفتن و دویدن شود.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

مراحل ساخت کفش طبی

ساخت کفش طبی، شامل مراحل مختلفی است که تمام این مراحل، زیر نظر افراد متخصصی صورت می گیرد. مراحل ساخت کفش طبی تفاوت اساسی با کفشهای معمولی دارد و تمام مراحل اسکن، تفسیر اسکن، طراحی، ساخت قالب و سفارش ساخت کفش طبی ، زیر نظر مستقیم متخصصین پا صورت می گیرد. مراحل کلی ساخت کفش طبی ، شامل مراحل زیر می باشد:

  1. ساخت کفش طبی ، ابتدا با تهیه ی یک اسکن از کف پا که توسط پا پزشکان ارتوپد، گرفته می شود، آغاز می شود که در آن تصاویر بسیار دقیقی از نقاط قرار گیری قوس ها و برآمدگی ها تهیه می شود. در این اسکن ها، طول و عرض دقیق کف پا با دقتی در حد میکرون اندازه گیری می شود. در این تصاویر، وضعیت قرارگیری پاشنه پا به دقت تهیه شده و برای تفسیر در اختیار متخصصین پا قرار داده می شود تا با استفاده از تکنیک های شبیه سازی، کفش طبی مورد نظر طراحی و ساخته شود.
  2. در صورت درخواست مراجعه کنندگان، پزشکان متخصص پا در کلینیک ها، پس از تفسیر تصاویر بعدی حاصل از اسکن، بر اساس اطلاعات بسیار دقیق حاصل از اسکن پا و تشخیص محل قوس ها و برآمدگی های کف پا، قالب کف پا را طراحی و بهینه سازی می کنند تا بر اساس آن کفی و کفش طبی مناسب را طراحی کنند. در طراحی کفش طبی به خصوص برای زنان، حتی الامکان در نظر گرفتن زیبایی کفش حائز اهمیت می باشد.
  3. بر اساس اطلاعات دریافتی از نرم افزارها و قالب کامپیوتری پا، مدل کفش با مشورت پزشک و شخص سفارش دهنده طراحی و سپس با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت بسیار بالایی بر روی چوب یا مواد فایبر گلاس حکاکی شده و قطعه سازی می شود پس از قطعه سازی، ابتدا قالب کف کفش از مواد سبک و در عین حال مستحکم ساخته می شود که ممکن است از جنس (ای وی آ) یا ژل اسفنجی باشد. پس از آن رویه ی کفش بر روی قالب کف کفش چسبانده یا دوخته می شود. جنس رویه ی کفش بایستی از موادی باشد که قابلیت تبادل هوا را داشته باشد تا به قول معروف پا بتواند درون کفش نفس بکشد. جنس رویه ی کفش ممکن است چرمی، صنعتی و یا حتی گیاهی باشد.

برای آگاهی از علت و درمان خار پاشنه کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فتاحی [ 1402-09-04 ]
دقیقا من از وقتی ک از کفش های طبی استفا ه میکنم دیگه کمر دردم کمتر شده قبلا پا درد شدید میگرفتم و همینطور میخچه خیلی به کف پام میزد و راه رفتن برام مشکل میشد ولی کفش طبی واقعا برای پا و سلامتی بسیار مفیده، ممنونم از شما

فتاحی [ 1402-09-04 ]
دقیقا من از وقتی ک از کفش های طبی استفا ه میکنم دیگه کمر دردم کمتر شده قبلا پا درد شدید میگرفتم و همینطور میخچه خیلی به کف پام میزد و راه رفتن برام مشکل میشد ولی کفش طبی واقعا برای پا و سلامتی بسیار مفیده، ممنونم از شما

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درد زانو ممکن است یکی از علائم سیاتیک باشد!درد زانو ممکن است یکی از علائم سیاتیک باشد!

یکی از دلایل دردهای زانو، دردهای ارجاعی می باشند که در اثر پاتولوژی در نقطه ای غیر از زانو است.از علل درد خلف زانو، می توان به یکی از شایع‌ ترین آنها ... ادامه مطلب

علائم افتادگی لگن و درمان آنعلائم افتادگی لگن و درمان آن

در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی ازافتادگی لگن دیده می شود. وقتی مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد. ... ادامه مطلب

جوراب پروتزی چیست؟جوراب پروتزی چیست؟

در تمام پروتزها از جوراب پروتزی برای تناسب مطلوب استفاده می شود ... ادامه مطلب

علل غیر قابل کنترل پوکی استخوانعلل غیر قابل کنترل پوکی استخوان

پوکی استخوان عوامل متعددی دارد که کنترل تعدادی از آنها از عهده ما خارج است . در این بخش به این عوامل اشاره شده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465