کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاي مغز و اعصاب
بررسی انواع سی پی (CEREBRAL PALSY) در کودکان

انواع فلج مغزی براساس محدودیتهای حرکتی و اندام‌های درگیر مشخص می‌شود که در این نوشته می‌خواهیم درباره انواع فلج مغزی صحبت کنیم.

بیوفیدبک

بیوفیدبک به بیماران کمک می کند تا آگاهی بیشتری از اعمال خودمختار بدن دست یابند و کنترل ارادی شان را بر آنها افزایش دهند.با راهنمایی درمانگرتان شما با استفاده از فیدبک هایی (صوتی و دیداری) کنترل بهتری را بر روی عملکرد اندامتان بدست می آورید.

علل افزايش سكته مغزي در جوانان

عده اي افزايش استرس در جوانان را مطرح كرده اند ولي مطالعات نشان مي دهد كه سكته مغزي رابطه اي با افزايش استرس ندارد.عامل افزايش استفاده از دخانيات و بخصوص قليان در جوانان عامل مهمي است كه متاسفانه تاثيرات مخربي بررو ي عروق مغزي و سيتم قلبي عروقي مي گذارد.

فلج عصب صورت يا فلج بلز چيست؟

فلج عصب صورت يا فلج بلز بيماري شايعي است كه در اثر گرفتاري عصب صورت بوجود مي آيد.

سردرد ـ قسمت دوم

برخی بیماران عوامل برانگیزاننده شناخته شده ای دارند. سابقه خانوادگی، مصرف کافئین و استفاده از داروها یا ترکیبات گیاهی میتوانند در بروز سردرد نقش داشته باشند. توجه به جنبه های روانی- اجتماعی مانند عوامل استرسزای جدید، حمایت محیط و ترسها و انتظارات بیمار ضروری است.

سردرد ـ قسمت اول

شایعترین علت سردرد سردرهای فشاری ناشی از استرسها اسپاسم عضلات گردن و موارد مشابه می باشد.با ابتلا به سردرد نگران نشوید زیرا با بیماری قابل درمانی روبرو هستیدولی توجه به آن ضروری است.

آشنايي با بيماري و توانبخشي پاركينسون

پارکینسون یک بیماری مخرب اعصاب مرکزی است.بیماری نتیجه از بین رفتن یا ضعیف شدن و لطمه خوردن سلولهای عصبی در مغز میانی است. این سلولهای عصبی ماده ای به نام دوپامین، ترشح می كنند.

گزگز ران پا

یکی از علل مشکل پا و اختلال ناحیه ران پا گزگز پا است این بیماری در اثر فشار روی عصب ناحیه ران ایجاد می شود که معمولا با شکایت ازیک اختلال مبهم و ناخوشایند در ناحیه ران همراه است واثبات آن از طریق معاینه بالینی و نوار عصب است البته نوار عصب در بعضی از موارد کمک کننده نیست .

سرگيجه

در صورت اثبات سرگيجه و افتراق آن با سبكي سر بيمار احساس چرخش محيط يا خودش را خواهد كرد كه اين نوع سرگيجه را سرگيجه حقيقي نام مي برند .سرگيجه حقيقي ممكن است با حالت تهوع،عرق كردن و حركات غير ارادي چشم همراه باشد.

پاسخ های ساده به پرسشهای شما در باره سکته مغزی

میزان آسیب در اثر سکته به عواملی چون اندازه آسیب ، محل آسیب ، نوع سکته ، سن بیمار ، شرایط بدنی بیمار پیش از بروز بیماری ، نحوه و کیفیت درمان در شروع سکته و برخی دیگر از عوامل بستگی دارد . لازم به ذکر است که سکته های نوع آمبولیک معمولاً میزان بهبود بیشتر و سریعتری نسبت به نوع اختلال خون رسانی دارند