پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با لگن و ران / بریس پاولیک هارنس برای درمان دررفتگی لگن نوزاد

بریس پاولیک هارنس برای درمان دررفتگی لگن نوزاد

مفصل هیپ از یک بخش توپی شکل و یک سوکت تشکیل شده است. بخش توپی شکل در بالای استخوان فمور و سوکت بخشی از استخوان لگن است. در حالت طبیعی باید بخش توپی شکل در داخل سوکت قرار گیرد. مفصل لگن در نوزادان و کودکانی که دچار دررفتگی مادرزادی مفصل لگن هستند به درستی قرار نگرفته است؛ یعنی بخش توپی شکل بیرون از سوکت قرار دارد یا به راحتی از آن خارج می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای درمان دررفتگی مادرزادی مفصل لگن روش‌های مختلفی وجود دارد. پاولیک هارنس نوعی کمربند است که به کمر و پاهای نوزاد بسته می‌شود و به کمک آن می‌توان مفصل لگن را در موقعیت صحیح قرار داده و دررفتگی مادرزادی مفصل لگن را درمان کرد. این بریس به گونه ای طراحی شده است که به آرامی پای نوزاد را در وضعیت مناسب قرار می دهد و به مفصل لگن کمک می کند در سر جای خود و به صورت نرمال رشد می کند. در این روش با تأثیر روی فرآیند رشد طبیعی کودک، تلاش می‌کنیم رشد مفصل لگن را تصحیح کنیم.

بریس پاولیک هارنس چیست؟

پاولیک هارنس وسیله یا بریسی به صورت یک کمربند مخصوص است که پاها را به صورت خم و دور از هم قرار می دهد و به مفصل لگن کمک می کند تا به طور طبیعی شکل بگیرد. اگر چه پوشیدن پاولیک هارنس گاهاً برای والدین و نوزادان سخت است؛ ولی در صورت غفلت در درمان آن، همانطور که گفته شد، مفصل لگن به صورت غیر طبیعی تکامل پیدا کرده و عوارض بعدی مانند لنگش دائمی در حین راه رفتن، درد باسن و درد لگن ، افزایش گودی کمر به وجود می آید.

بریس پاولیک هارنس

کاربرد بریس پاولیک هارنس

از بارز ترین کاربردهای استفاده از بریس کمربندی پاولیک هارنس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکاتی استفاده از بریس پاولیک هارنس

نحوه بستن پاولیک هارنس

برای تحویل گرفتن این بریس باید به مراکز ارتوپدی فنی از طرف پزشک معالج مراجعه کنید و ارتوزیست با معاینه کامل و پوشیدن بریس، آن را تنظیم کرده و در همان جلسه بریس تحویل داده می شود و همینطور کارشناس شما با تمام جزئیات، نحوه پوشیدن درست را به شما توضیح خواهد داد. دو استرپ پایینی زانو باید محکم بسته شوند تا از لیز خوردن پا از آنها جلوگیری کند. سگک های جلویی و عقبی توسط کارشناس ارتوز و پروتز ( ارتوپدی فنی ) در بازدید های منظم تنظیم خواهد شد. لطفاً خودتان در این مورد اقدام نکنید.

مدت استفاده از پاولیک هارنس

اگر استفاده از بریس تجویز پزشک ارتوپد کودکان برای کودکتان می باشد باید مطابق با نظر ایشان عمل کنید. در غیر این صورت تمامی ساعاتی که کودک بیدار است باید این بریس را بپوشد. در نظر داشته باشید که توصیه ما در این است که هرگز در هنگام خواب این بریس تن کودک نباشد؛ اما اگر پزشک کودک این مورد را تجویز کرده است حتماً لازم است. در خصوص زمان استفاده از بریس پاولیک هارنس نیز باید در معاینه های حضوری از پزشک متخصص سؤال پرسیده شود؛ اما معمولاً لازم است که حداقل 8 هفته یا همان 2 ماه از این بریس استفاده شود.

 صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

معایب بریس پاولیک هارنس

فلج عصب فمورال یک مشکل بسیار نادر است که ممکن است هنگام استفاده از هارنس پاولیک رخ دهد. اگر متوجه شدید که کودکتان لگد زدن را متوقف کرد، در اسرع وقت با پزشک تماس بگیرید.

قیمت خرید بریس پاولیک هارنس

هزینه ی بریس با توجه به نوع مواد به کار رفته در آنها، اندازه، سفارشی بودن و سفارشی نبودن بریس و همچنین وزن آنها متغیر است. به همین جهت مراجعه به یک پزشک متخصص بسیار ضروری می باشد. پزشک متخصص بهترین نوع بریس را بر اساس شرایط بیمار برای او انتخاب و تجویز می کند.

اگر می خواهید بدانید علت سوزش، داغ شدن و درد انگشت شست پا چیست ؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحیبهترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی

فتق دیسک (دیسک کمر) و درد کمر ناشی از آن، یکی از علل اصلی بروز درد در میان بزرگسالان است. این وضعیت اغلب می تواند به شدت ناتوان کننده باشد و فرد مبتلا ... ادامه مطلب

کفش طبی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟کفش طبی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

کفش طبی استاندارد نقش مهمی در راحتی و پشتیبانی از پا را در هر شرایطی دارد و هنگام راه رفتن کمترین فشار را به پا و ستون فقرات وارد می کند. ... ادامه مطلب

کفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجهکفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجه

استفاده از کفی های‌ مناسب باعث می شود فشار به طور یکسان در کف پا پخش شود. ... ادامه مطلب

کف پای صاف در کودکان با چه عوارضی همراه است؟کف پای صاف در کودکان با چه عوارضی همراه است؟

کف پای صاف شرایطی است که در آن یک یا هر دو پا قوس کمی دارند یا بدون قوس هستند. همه نوزادان هنگام تولد دارای صافی کف پا هستند . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465