درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / صندل اختصاصی و طبی دوران بارداری

صندل اختصاصی و طبی دوران بارداری

در هوای گرم تابستان و یا به هنگام ادم یا ورم پا به علت‌های گوناگون، بهتر است از صندل استفاده کرد که گستره ی زیبایی بالا و راحتی شایان به ذکری را نیز داراست.

آنچه در این مطلب میخوانید

کفش و کفی طبی ، از ابزارهای مناسب و مقرون به صرفه برای بهبود و جلوگیری از آسیب های جدی پا، همچنین برداشت فشار از اندامهایی مانند کمر و ستون فقرات می باشند. شما می‌توانید برای تهیه کفش و کفی طبی مناسب این افراد مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

صندل طبی زنانه چیست؟

صندل طبی زنانه در واقع نوعی کفش است که بندی در پشت آن قرار گرفته است و باعث راحتی در پوشیدن و راه رفتن می‌شوند.صندل های طبی بیشتر روباز هستند اما بعضی هم در بازار وجود دارد که جلوی آن ها بسته است.این مدل کفش بیشتر در تابستان استفاده می‌شود.

صندل اختصاصی و طبی دوران بارداری

صندل و کفی های اختصاصی و طبی دوران بارداری

در دوران بارداری ساختار کلی بدن دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود و به دنبال آن بیومکانیک راه رفتن نیز تغییر می‌کند بنابراین مراقبت از پای مادران دردوران بارداری می‌تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش صدمات دائمی به مفاصل و ستون فقرات به همراه داشته باشد .
دردوران بارداری وزن مادر به صورت قابل توجهی افزایش می یابد. انحنای ستون فقرات کمری افزایش می‌یابد .نقطه ثقل بدن جابجا می‌شود .همچنین تغییرات هورمونی باعث شلی ماهیچه‌ها و رباط‌ها می‌شود و این مسئله باعث از بین رفتن انحناهای کف پا، بدشکلی‌های پاشنه و انحراف مچ پا می‌شود، به طوری که برای سازگاری با شرایط ساختاری جدید، الگوی راه رفتن به صورت خود به خودی تغییر می‌کند .
تغییر الگوی راه رفتن باعث می‌شود قسمت‌هایی از پا تحت فشار مضاعف قرار بگیرد و با توجه به بدشکلی های ایجاد شده، این فشارها توسط کف پا خنثی و تعدیل نشود و به ساختارو مفاصل فوقانی (از جمله مفصل زانو ،ران و مهره‌های کمری ) فشار بیشتری وارد شود .
( قوس های کف پا و ساختارپاشنه نقش بسزایی در تعدیل نیروها در حین راه رفتن دارند.) بنابراین انجام مراقبت‌های کف پا در دوران بارداری می‌تواند بروز صدمات جدی در دوران بارداری را مرتفع کند و عوارض دائمی ساختاری در دوران بارداری را در دوران بعد ازبارداری را از بین ببرد .

علت استفاده از صندل خاص بارداری

در دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن رخ می‌دهد. آشکارترین این تغییرات احتمالاً بزرگ شدن شکم است که باعث می‌شود مادر آینده چاق و پف‌آلود به نظر برسد. پوست نیز تغییراتی می‌کند که در واقع پی‌آمد نوسانات هورمونی است. پاهای مادر نیز بزرگ‌تر از حد معمول می‌شود و متورم به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید در دوران بارداری راحت باشید، بهترین کار این است که از صندل بارداری استفاده کنید.
اگر صندل مخصوص بارداری بپوشید، احتمال این که در طول روز، به ویژه در روزهای گرم دچار درد و ناراحتی پا بشوید، کمتر می‌شود. به علاوه این صندل‌ها بسیار شیکند.

دلیل ورم کردن پاها در دوران بارداری

پاها در دوران بارداری بزرگتر از حد معمول می‌شود. پاها متورم به نظر می‌رسد، انگار که آب فراوانی بلعیده باشید. اما جایی برای نگرانی وجود ندارد. ورم کردن پاها در دوران حاملگی هیچ خطری ندارد و یکی از عوارض عادی بارداری است.
براساس پژوهش‌های انجام شده، ورم کردن پاها در دوران بارداری پی‌آمد عارضه‌ای به نام ادم است. ادم علاوه بر ورم کردن پاها باعث متورم شدن دست، مچ پا، صورت و بالای پاها نیز می‌شود. علت ورم کردن بدن در دوران بارداری این است که بدن 50 درصد بیشتر از همه خون و مایعات تولید می‌کند. به علاوه مایعات اضافی موجب افزایش وزن بدن نیز می‌شود.
هرچند احتمال ورم کردن بدن در هر زمانی از دوران بارداری وجود دارد، اما ورم در اکثر موارد از ماه پنجم شروع می‌شود. عامل‌های دیگری مانند گرما، تغذیه و ایستادن طولانی مدت ورم را در سه ماهه سوم بیشتر می‌کنند.

دلائل ترجیح استفاده از این صندل ها به جای کفش های جلو بسته

انتخاب بهترین صندل برای دوران بارداری

هنگام انتخاب صندل مناسب برای دوران بارداری به نکات زیر توجه کنید:

  1. اندازه: بهتر است صندل‌ را قبل از خریدن آن امتحان کنید. سایز کفش اکثر خانم‌های باردار در دوران بارداری به دلیل ورم کردن پاها، نیم تا یک سایز بزرگتر می‌شود.
  2. قابل تنظیم بودن: چون پاها متورم است، بهتر است صندل‌های قابل تنظیم را انتخاب کنید. بندهای صندل باید قابل تنظیم باشد تا صندل را با توجه به میزان ورم پاها به راحتی بتوانید تنگ یا گشاد کنید.
  3. حمایت از قوس کف پا: اگر کف پایتان صاف است، حتماً باید کفشی با کفی مناسب انتخاب کنید. اگر قرار است که ساعت‌ها صندل را به پا کنید، دقت کنید که کفی صندل از قوس کف پایتان حمایت کند و پا در صندل کاملاً راحت باشد. همچنین صندل در ناحیه پاشنه نیز باید محافظ خوبی داشته باشد.
  4. اصطکاک: ایمنی در دوران بارداری بسیار مهم است و هنگام خرید صندل باید به آن توجه کنید. پس صندلی انتخاب کنید که اصطکاک مناسبی داشته باشد تا سر نخورید.
  5. پاشنه: بهتر است کفشی که در دوران بارداری انتخاب می‌کنید، پاشنه کوتاه باشد. صندل‌های تخت بهترین گزینه برای حفظ ایمنیتان هستند. اگر پاشنه کفشتان بیش از حد بلند باشد، ممکن است زمین بخورید.
  6. شیک بودن: بارداری منافاتی با شیک بودن ندارد. می‌توانید صندل‌های شیکی را انتخاب کنید که هم مخصوص دوران بارداری و هم مناسب موقعیت‌های خاص باشد.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

کفی طبی بارداری

کف پا با روش های موثر و ساده ای مانند کفی های طبی یا صافی کفش ها و صندل های مخصوص قابل درمان و کنترل است.این کفی ها و کفش های مخصوص به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی از قوس کف پا حمایت می کنند و پاشنه پا به خوبی درون کف آن ها جای میگیرد.
این کفی ها که هم به صورت اختصاصی هم به شکل عمده در بازار برای خانم‌های باردار وجود دارد، باتوجه به وزن، سایزپا و مشکل عمده ی بانوان باردار یعنی صافی پایشان طراحی و ساخته می‌شود.این کفی‌ها بیشتر برای استفاده ی خانم‌های باردار درون کفش های جلو بسته است که دارای نتایج خوبی همچون کم کردن پا و کمر درد برای آن‌ها بوده است و استفاده از این نوع کفی ها برای خانم های بارداری که علاقه به پوشیدن صندل های جلوباز طبی ندارند از ملزومات به حساب می‌آید و پیشنهاد می‌شود.

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ از روشهای غیر جراحی و مناسبی برای بهبود انواع کمر درد استفاده می شود. از جمله آنها می توان به تجویز بریس، استفاده از لیزر درمانی ، فیزیوتراپی و ورزش درمانی ، درمان دستی، طب سوزنی و ... اشاره نمود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قوزک بند طبی پا در چه مواردی استفاده می شود؟قوزک بند طبی پا در چه مواردی استفاده می شود؟

در هنگام پیچ خوردگی مچ پا یا آسیب دیدن قوزک پا، برای آسان تر شدن روند درمان از وسایلی به نام قوزک بند استفاده می شود. ... ادامه مطلب

علائم افتادگی لگن و درمان آنعلائم افتادگی لگن و درمان آن

در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی ازافتادگی لگن دیده می شود. وقتی مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد. ... ادامه مطلب

انحراف زانو به سمت خارج چه علت و علائمی داردانحراف زانو به سمت خارج چه علت و علائمی دارد

اگر به هر دلیلی فاصله بین زانوها افزایش یابد، درحالی که قوزک‌ ها به هم چسبیده اند پای پرانتزی (ژنوواروم) نامیده می شود.به علت کمانی شدن پاها در این بی ... ادامه مطلب

علت استفاده از کفی های طبی چیست؟علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

کفی طبی از جمله ابزارهایی هستند که برای فراهم نمودن شرایط بهتر و مساعدتری برای رفع مشکلات پاها ساخته شده‌ اند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465