پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / کاربرد البو بریس یا ارتز تنیس آلبو

کاربرد البو بریس یا ارتز تنیس آلبو

تنیس البو نوعی تاندونیت یا تورم تاندون‌ها است که باعث درد در آرنج و بازو می‌شود. تاندون‌ها نوارهایی از بافت پیوندی هستند که ماهیچه‌ها را به استخوان متصل می‌کنند. انجام هرگونه حرکات تکراری مچ و بازو باعث استفاده مکرر از تاندون‌های آرنج می‌شود و این اتفاق منجر به تورم تاندون‌ها می‌شود. تورم تاندون‌ها که با درد و حساسیت در قسمت خارجی آرنج همراه است، درنهایت منجر به بروز تنیس البو می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بریس مخصوص آرنج تنیس بازان یک روش مناسب برای افرادی است که دچار درد شدید یا مداوم شده‌اند و سایر روش‌های درمانی از قبیل تزریق استروئید و فیزیوتراپی نتوانسته است به تسکین درد آنها کمک نماید. امروزه انواع مختلفی از بریس‌ها وجود دارد که دارای طراحی و اندازه‌های متفاوتی هستند و به افرادی که دچار عارضه آرنج تنیس بازان شده‌اند کمک می‌‌کند بتوانند به خوبی به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. استفاده از بریس با توزیع تنش به اجزای مختلف بازو به رفع فشار و التهاب از روی عضلات کمک می‌کند.

استفاده از بریس به عضلات و تاندون‌های ساعد کمک می‌کند که در هنگام انجام برخی از حرکات مخصوص به جای آنکه به طور مداوم تحت فشار قرار بگیرند، فشار از روی آنها برداشته شود و بتوانند استراحت کنند. این بریس با رفع فشار و تنش از موضع آسیب دیده به حفظ عملکرد سالم آرنج و تسریع فرآیند بهبود کمک می‌کند.

مزایای ارتز تنیس البو

انواع ارتز تنیس البو

استفاده از قلاب اپی کندیلیت

این وسیله معمولاً جزء وسایل گران قیمت برای محافظت از تنیس البو است و در صورتی که برای بیمار سودمند و اثرگذار باشد باید به درستی انتخاب شود. این وسیله از یک قلاب پلاستیکی تشکیل شده است که دور بازو قرار می‌گیرد و به رفع فشار از روی عضلات کمک می‌کند و حدود ۲ سانتی متر پایین‌تر از نقطه دردناک ساعد قرار داده می‌شود. فشاری که به تاندون و عضله‌ای که به اپی کندیل جانبی متصل هستند وارد می‌شود، باعث جذب بخشی از نیرویی می‌‌شود که از طریق بافت‌ها منتقل می‌گردد و باعث بروز آسیب دیدگی می‌شود. این امر همچنین باعث تغییر زاویه‌ای که تاندون به تغییر مسیر نیروهای وارد شده می‌‌پردازد، خواهد شد و منجر به رفع علائم و نشانه‌های تنیس البو و گلف البو خواهد شد. از مزایای قلاب اپی کندیلیت که نوعی از بریس مخصوص گلف البو است این است که می‌‌توان در صورت لزوم آن را به خوبی روی موضع مورد نظر قرار داد. از معایب این وسیله این است که گران قیمت است و گاهی اوقات قرار دادن آن روی موضع دردناک دشوار است و امکان تکان خوردن آن وجود دارد. استفاده از قلاب اپی کندیلیت برای آن دسته از تنیس بازان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که باید از ساعد و دست خود در برابر نیروهای پرقدرت محافظت کنند.

البو بریس

استفاده از باند مخصوص تنیس البو

باند مخصوص تنیس البو یک نوع باند ساده و از خانواده بریس تنیس البو است و انواع مختلفی دارد که دور ساعد و زیر آرنج بسته می‌‌شود. برخی از آنها دارای پد فشاری اضافی هستند و روی عضلات و زیر نقاط دردناک آرنج قرار می‌‌گیرند و با فشار آوردن به قسمت فوقانی آرنج و جذب نیروهایی که از طریق بافت‌های این ناحیه به موضع دردناک و قسمت خارجی آرنج وارد می‌شود به کاهش درد بیمار کمک خواهد کرد. باند مخصوص تنیس البو به تغییر زاویه تاندون در محلی که آرنج باعث تغییر نیروهای وارد شده می‌شود، کمک می‌کند و این امر باعث بهبود موضع آسیب دیده خواهد شد.

از مزایای باند مخصوص تنیس البو این است که هزینه خریداری آن کم است، به خوبی روی ساعد و آرنج قرار می‌گیرد و می‌توان سطح فشاری که به موضع موردنظر وارد می‌کند را تنظیم کرد. از معایب آن می‌‌توان به مواردی از قبیل پایین بودن سطح دقت آن نسبت به قلاب اپی کندیلیت و عدم نگهداری از گرما مانند بازوبند تنیس البو اشاره کرد. استفاده از این وسیله برای اکثر افرادی که دچار علائم و نشانه‌های آرنج تنیس بازان هستند پیشنهاد می‌شود.

استفاده از پوشش مخصوص تنیس البو

این وسیله شامل یک پوشش ساده و یک باند کشی است. پوشش این وسیله باعث ایجاد فشار می‌شود و از آرنج محافظت می‌‌کند و باعث گرم شدن آن می‌شود، حال آنکه باند کشی دور قسمت فوقانی ساعت قرار می‌گیرد و عملکردی شبیه باند کشی تنیس البو دارد. از مزایای این وسیله می‌‌توان به ایجاد گرما در موضع دردناک استفاده کرد که این امر می‌‌تواند به تسریع فرآیند بهبود کمک کند. تاندون‌هایی که به تازگی دچار آسیب دیدگی شده‌اند به خوبی به گرمای ایجاد شده پاسخ می‌دهند. پوشش تنیس البو از همه نقاط مفصل محافظت می‌کند به این ترتیب در صورتی که آسیب دیدگی‌های دیگری از قبیل اپی کندیلیت در این ناحیه به وجود آمده باشد استفاده از این وسیله پیشنهاد می‌‌شود. از معایب این نوع بریس این است که استفاده از آن دشوار است و در مقایسه با باند کشی کمتر به ساعد فشار وارد می‌کند. استفاده از این نوع بریس در اکثر افرادی که دچار علائم و نشانه‌های تنیس البو شده‌اند پیشنهاد می‌‌شود؛ اما این افراد می‌‌توانند در صورت تمایل در هنگام خواب بریس خود را در بیاورند.

نحوه بستن آرنج بند تنیس البو

انتخاب بهترین بریس برای تنیس البو

بریس ‌های تنیس البو در سه نوع مختلف قلاب آرنج دست، باند آرنج و آستین البو وجود دارند. انتخاب بهترین بریس (آرنج بند طبی) برای بیماری تنیس البو به میزان بیماری، نیازهای شخصی و توصیه ‌های پزشک مربوطه بستگی دارد. در هر صورت، برای انتخاب بهترین بریس باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. اندازه و سایز: سایز بریس باید مناسب اندازه شما باشد.
  2. جنس و کیفیت: بریس ‌ها از جنس ‌ها و مواد مختلفی ساخته می ‌شوند. انتخاب بریسی که از جنس با کیفیت و مقاوم تری ساخته شده باشد، می‌ تواند به شما کمک کند تا بریس را برای مدت طولانی ‌تری استفاده کنید و به طور مؤثرتری از آن بهره ببرید.
  3. قابلیت تنظیم: برخی از بریس ‌ها قابلیت تنظیم دقیق فشار را دارند. این قابلیت می‌ تواند به شما امکان دهد فشار مورد نیاز را بر روی ناحیه آرنج تنظیم کنید و بهره ‌وری بیشتری را از بریس ببرید.
  4. راحتی و قابلیت استفاده: انتخاب بریسی که راحت بر روی دست قرار بگیرد و به شما احساس راحتی و آسایش بدهد مهم است.
  5. توصیه پزشک: بهتر است با پزشک معالج خود درباره انتخاب بریس مشورت کنید. پزشک شما می ‌تواند نیازهایتان را بر اساس شرایط خاص شما ارزیابی و بریس مناسبی را برای شما توصیه کند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

اسپلینت تنیس البو برای چه کسانی مناسب است؟

معمولاً افرادی که بیش از اندازه دستان خود را به سمت چرخشی و بالا و پایین حرکت می‌دهند، می‌توانند به این عارضه مبتلا شوند که اسپیلت برای این افراد مناسب است. افرادی مانند:

  1. تنیس بازان حرفه‌ای
  2. باغبان‌ها
  3. نجارها
  4. گچ کاران
  5. بناها
  6. نقاشان
  7. قصاب‌ها
  8. لوله کش‌ها
  9. آشپزها

قیمت بریس تنیس البو

بریس تنیس البو با جنس های گوناگون و در انواع متفاوت می باشد که با توجه به این ویژگی، قیمت های مختلفی دارند.

بسیاری از ناهنجاری‌ های پا را می‌ توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. قوس زیاد کف پا نیز از جمله‌ ی همین ناهنجاری‌ ها محسوب می‌ شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفی طبی و پدهای مخصوص بهبود می‌ یابد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :شاهنظری [ 1402-09-04 ]
من نقاش ساختمان هستم و به همین درد و تورم تاندون ها مبتلا شدم درد خیلی بدی تو ی دست راستم احساس میکنم ب طوری که دستم بی حس میشه و روی ساعد شدیدا درد میگیره، میتونم در حین کار از این بریس تنیس آلبو استفا ه کنم اگه امکانش هست ب من مشاوره بدید، تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تاثیر استفاده از بریس در شکستگی مهره های کمری و گردنیتاثیر استفاده از بریس در شکستگی مهره های کمری و گردنی

بریس می‌ تواند گامی مهم در مراقبت از بیماران تحت تأثیر شکستگی مهره‌ های کمر و گردن باشد. تا به امروز کاربرد بریس تا حد زیادی بر اساس نظریه‌ ها است ... ادامه مطلب

ورزش درمانی در درمان پوکی استخوانورزش درمانی در درمان پوکی استخوان

دو مکانیسم جداگانه یعنی فعالیت عضلانی و تحمل وزن در حفظ تراکم استخوان طبیعی اهمیت دارد. تحمل وزن اگر چه مفید و لازم است ولی به تنهایی کافی نیست. ... ادامه مطلب

درمان درد سیاتیک با روشهای غیر جراحیدرمان درد سیاتیک با روشهای غیر جراحی

اکثر بیماران سیاتیک با استفاده از درمان غیر جراحی بهبود می یابند و فقط تعداد کمی از بیماران در موارد درد شدید سیاتیک نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند. ... ادامه مطلب

ضایعه نخاعی چیست و انواع آنضایعه نخاعی چیست و انواع آن

ضایعه نخاعی زمانی که ضربه سختی به کمر واردمی شود. اتفاق می افتد اگر این آسیب باعث شکستگی مهره‌ ها شود، تکه‌ های استخوان بافت نخاع را سوراخ می کند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465