درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی یا امواج رادیال تراپی برای درمان بسیاری از اختلالات پا استفاده می شود. درد پاشنه پا، فاشیای کف پا مزمن، خار پاشنه، تاندونیت و غیره. این درمان توسط متخصصین طب فیزیکی انجام می شود و روند بهبود طبیعی التهاب کف پا که باعث خار پاشنه می شود را دوباره فعال می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

خار پاشنه چیست؟

خار پاشنه یک رشد استخوانی است که عموماً در زیر استخوان پاشنه (کالکانئوس)، در مفصل فاسیای کف پا قرار دارد. این خار در اثر التهاب فاسیای کف پا ایجاد می شود. به ندرت، خار پاشنه می تواند در مفصل تاندون آشیل ، در قسمت بالایی استخوان پاشنه ظاهر شود.
علل زیادی برای فاسیای کف پا و خار پاشنه وجود دارد:

شاک ویو تراپی چیست؟

درمان شاک ویو یا شاک ویو تراپی، یک روش غیرجراحی و غیر تهاجمی است که پزشک شما برای درمان تاندینوپاتی، خار پاشنه، تاندونیت آشیل و فاشیای کف پا از آن استفاده می کند. همه موارد با درد و التهاب در پاشنه پا یا مچ پا همراه هستند.
در این درمان از امواج صوتی آکوستیک برای تحریک بهبودی نزدیک آسیب و کاهش درد ناشی از آن استفاده می شود. اگر به درمان‌های محافظه‌کارانه‌تر پاسخ نداده‌اید، ممکن است پزشک شما درمان شوک‌ویو را توصیه کند.

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی

مزایای شاک ویو تراپی چیست؟

مزایای درمان شاک ویو شامل موارد زیر می‌شود، از جمله:

فرآیند درمان با شاک ویو تراپی است؟

پس از چند ماه عدم اثربخشی فرآیندهای فیزیولوژیکی طبیعی بهبودی، بدن از بهبود بافت دست می‌کشد. در مورد آسیب شناسی های مزمن، روند بهبود باید دوباره فعال شود: این نقش امواج شاک است.
در درمان شاک ویو خار پاشنه، امواج صوتی پرانرژی به بافت نرم ملتهب برخورد می کند. این تکنیک با ایجاد التهاب جدید، که برای بازسازی بافت ضروری است، روند بهبود را دوباره فعال می کند. به عبارت دیگر، شاک ویو تراپی سیگنالی به بدن برای شروع بهبودی فاسیا است.

شاک ویو تراپی چگونه انجام می شود؟

درمان خار پاشنه با شاک ویو در چهار مرحله انجام می شود:

  1. تشخیص: یک سری معاینات برای تایید خار پاشنه انجام می شود: معاینه بیومکانیکی، اشعه ایکس و سونوگرافی. هنگامی که تشخیص خار پاشنه تایید شد، درمان با شاک ویو می تواند آغاز شود.
  2. درمان با شاک ویو: درمان طی سه تا شش جلسه، هر جلسه به فاصله یک هفته انجام می شود.
  3. تمرینات فیزیوتراپی مرتبط: برای موثر بودن، درمان خار پاشنه با شاک ویو معمولاً با تمرینات پا همراه است. این تمرینات با هدف کشش و تقویت فاسیای کف پا (کشش انگشتان پا به سمت بالا، ماساژ عضلات داخلی پا و ...) انجام می شود. امواج رادیال تراپی همچنین نیاز به کاهش وزن روی پا دارد: پوشیدن بالشتک‌های پاشنه، درج های ارتوپدی، کاهش ورزش‌های مرتبط با پا و غیره.
  4. پیگیری درمانی: ناپدید شدن درد کف پا چند هفته پس از پایان درمان با شاک ویو خار پاشنه توسط متخصص طب فیزیکی مشخص می شود.

آیا امواج شاک ویو تراپی دردناک است؟

امواج شاک ویو بیشتر ناخوشایند هستند تا دردناک. انرژی بالایی لازم است تا امواج از طریق تاندون ها و ماهیچه ها عبور کنند تا به هدف خود برسند. این شدت می تواند احساس گزگز، سوزش و گرما را در زیر سر دستگاه ایجاد کند. اگر ضربه روی استخوان ناخوشایند باشد، اثرات آن در پایان جلسه از بین می رود.
همچنین یک جلسه شاک ویو تراپی به طور متوسط پنج دقیقه طول می کشد. در طول درمان، بدن همچنین اندورفین ترشح می کند که باعث مهار درد در ناحیه پاشنه پا می شود.

آیا من کاندید خوبی برای شاک ویو تراپی هستم؟

با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا کاندید مناسبی برای درمان شوک ویو هستید یا خیر. اگر از درمان های محافظه کارانه مانند فیزیوتراپی، داروهای ضد التهابی یا تزریق کورتیزون تسکین نیافته اید، شاک ویو تراپی جایگزین مناسبی برای جراحی است.
اجازه ندهید درد پا یا درد مچ پا طولانی شود و کارهای روزمره را غیرقابل تحمل کند وقتی راه حل های ساده در دسترس هستند.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

چه کسانی نباید شاک ویو تراپی خار پاشنه انجام دهند؟

موارد منع مصرف شاک ویو تراپی عبارتند از:

برای افرادی که از فاشیای کف پا حاد که کمتر از چهار هفته سن دارند، مناسب نیست.

شاک ویو خار پاشنه چند جلسه است؟

درمان با شاک ویو بین سه تا شش جلسه ۵ دقیقه‌ای صورت می‌گیرد که جلسات به صورت هفتگی خواهند بود.

هزینه شاک ویو خار پاشنه چقدر است؟

هزینه ی شاک ویو تراپی خار پاشنه به ویزیت اولیه ی بیمار وابسته است و اینکه چند جلسه و در هر جلسه چه مقدار از این روش مورد احتیاج است. هر مرکز درمانی هزینه ی متفاوت با توجه به مکان جغرافیایی، پزشک معالج و میزان شناخته شدن در میان بیماران دارد.
در حال حاضر هزینه شاک ویو خار پاشنه برای هر پا مبلغی مشخص و جداگانه دارد و اگر بیمار دفترچه داشته باشد هزینه ها 20 درصد کاهش پیدا می کند. البته مبلغ بیمه ها ثابت نیست و هر شرکت و یا ارگان ممکن است مبلغی بیشتر و یا کم تر را برای افراد طرف قرار داد خود در نظر داشته باشد.

شما می توانید برای تهیه و سفارش صندل هالوکس ولگوس به پلی کلینیک ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ در تهران مراجعه نمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان پای صاف کودکان با کفش طبیدرمان پای صاف کودکان با کفش طبی

قوس کف پا یکی از موارد قابل توجه در سلامت کودکان است. صافی کف پا یکی از شایع ترین علل درد در کف پا، مچ پا، ساق پا و کمر می‌ باشد ... ادامه مطلب

انواع پروتز پنجه پا چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟انواع پروتز پنجه پا چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟

با استفاده از پروتز پنجه پا بسیاری از مشکلات که برای افراد وجود دارد برطرف می شود و آنها قادر خواهند بود تا حدودی زندگی عادی خود را از سر بگیرند. ... ادامه مطلب

ضعف ساق پا به چه علت است؟ضعف ساق پا به چه علت است؟

یکی از شایع ترین علل ضعف پا بیماری های عصبی و عضلانی مانند میاستنی گراویس و اسکلروز متعدد می باشد.اگر ضعف ساق پا ادامه دار است باید به پزشک مراجعه شود ... ادامه مطلب

درمان و توانبخشی بعد از سکته مغزیدرمان و توانبخشی بعد از سکته مغزی

سکته مغزی زمانی ایجاد میشود که ناحیه ای از مغز نتواند خون کافی دریافت کند. این وضعیت ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465