درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / كلينيك تخصصی پا / بریس بلند پا KAFO برای چه افرادی مناسب است؟

بریس بلند پا KAFO برای چه افرادی مناسب است؟

آنچه در این مطلب میخوانید

بریس کافو (KAFO) در شرایطی نظیر کف پای صاف یا قوس زیاد کف پا، لگن یا کمردرد و اختلال عملکرد SIJ، بیماری دژنراتیو دیسک و اسکولیوز، آرتروز و ... تجویز می‌ گردد. شما می‌ توانید برای تهیه بریس کافو به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

KAFO یک طبقه‌بندی کلی برای ارتزهایی است که مفاصل زانو، مچ پا و پا را می‌پوشاند که اغلب به آن‌ها کولیس می‌گویند، مخصوصاً وقتی به طرح‌های سبک قدیمی‌تر اشاره می‌شود.

از نظر بالینی دلایل متعددی وجود دارد که یک ارتوتیست پیشنهاد می‌کند که ممکن است به KAFO نیاز داشته باشید، اما به طور کلی به یک یا دو دلیل تقسیم می‌شود. ضعفی وجود دارد که از پایداری زانو جلوگیری می‌کند یا تغییر شکل در اطراف زانو وجود دارد که نیاز به حمایت یا اصلاح دارد. اغلب این دو موضوع به صورت مجزا وجود ندارند و می‌توانند با هم ظاهر شوند.

دلایل متعددی برای ضعف در ساق پا وجود دارد مانند فلج اطفال، آسیب عصبی یا شرایط عصبی که همگی تظاهرات منحصر به فرد خود را دارند.

KAFO اغلب زمانی استفاده می‌شود که قدرت عضلات بازکننده زانو (چهارسر ران) یا به اندازه کافی قوی نباشد که از خم شدن زانو جلوگیری کند یا در هنگام خستگی باعث بی‌ثباتی می‌شوند و یا کنترل ضعیفی بر عضلات وجود دارد.اگر ضعف در زیر زانو نیز وجود داشته باشد، معمولاً KAFO پیشنهاد می‌شود، زیرا این امکان را می‌دهد تا مفصل مچ پا نیز در یک دستگاه کنترل شود.

بریس بلند پا

KAFO اغلب در موارد بدشکلی اطراف زانو که شرایط جراحی را ندارد، استفاده می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند پس از یک آسیب تروماتیک یا جراحی ناموفق رخ دهد. هدف KAFO در این شرایط اغلب جلوگیری یا کاهش واروس بیش از حد زانو (خم شدن) یا والگوس (زانو ضربه خورده) و همچنین برای تسکین درد است.

شرایطی که ممکن است به بریس KAFO به عنوان کمک نیاز داشته باشد، عبارتند از:

طبقه بندی KAFO:

زیر مجموعه‌های مختلف KAFOها به شرح زیر است:

KAFOهای ترموپلاستیک به صورت سفارشی با قالب گیری اولیه پلاستیک گرم (ترموپلاستیک) یا فیبر کربن همراه با میله‌ها و اتصالات فلزی ساخته می‌شوند. این‌ها در اطراف پا قرار گرفته و به داخل کفش می‌روند. آن‌ها به عنوان یک گزینه طراحی سبک‌تر و جذاب‌تر از نظر زیبایی رایج شده‌اند.

KAFOهای معمولی به صورت سفارشی از گچ گیری یا قالب گیری پا یا اسکن پا ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها با فلز و چرم ساخته شده و مستقیماً به کفش متصل می‌شوند. آن‌ها همچنان گزینه‌ای برای بیمارانی هستند که به تناسب و احساس خود عادت دارند.

این نوع بریس زمانی که زانو صاف است، قفل می‌شود و در سبک‌های مختلفی مانند قفل حلقه، گوه و ماشه وجود دارد. بسته به هدف، طراحی و عملکرد اندام فوقانی توسط ارتوتیست انتخاب می‌شوند. کاربر با یک زانوی قفل شده مستقیم راه می‌رود که منجر به انحراف در راه رفتن می‌شود.

KAFOهای کنترل موضعی توانایی قفل و باز کردن مکانیکی مفصل زانو را دارند. این‌ها الگوی راه رفتن عادی‌تر را تسهیل می‌کنند. معمولاً هنگام ایستادن یا تحمل وزن از طریق یک قفل مغناطیسی و سنسور یا یک سوئیچ مکانیکی روی زانو قفل می‌شوند اما در حین راه رفتن قفل را باز می‌کنند.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

KAFOهای چرخان آزاد دارای لولاهایی در زانو هستند که قفل یا باز نمی‌شوند. درعوض، برای صاف نگه داشتن لولا (و در نتیجه زانو) روی خط وزن بیمار تکیه می‌کنند تا جلوی لولا بیفتد. هنگامی که عضلات لگن درگیر شدند تا پا را از طریق لولا بچرخانند، قفل آن باز شده و KAFO به سمت عقب باز می‌شود. اجزا و اتصالات مختلفی وجود دارد که کمی متفاوت عمل می‌کنند اما اصل عملکرد یکسان است.

بریس‌های SSCO یا C انواعی از KAFO هستند که از حسگرها و کامپیوتر برای تنظیم خودکار مفصل زانو KAFO استفاده می‌کنند. مفصل درگیر می‌شود، اما اجازه می‌دهد هنگام تحمل وزن خم شود (مانند زانو معمولی) و زمانی که پا در حال چرخش است باز شود. این کافوها گران‌ترین، پاسخگوترین و مدرن‌ترین نوع KAFO هستند. آن‌ها می‌توانند سبک راه رفتن بسیار طبیعی و ایمن‌تری را نسبت به سایر طرح‌های KAFO ایجاد کنند.

ضایعه نخاعی با قطع پیام‌ های بین مغز و بدن باعث مختل شدن سیستم عصبی می‌ شود. برای رفع عوارض ناشی از ضایعه نخاعی می‌ توان از انواع بریس استفاده نمود. شما می‌ توانید برای تهیه بریس های مناسب ضایعه نخاعی به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم شکستگی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوانعلائم شکستگی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوان

با استخوان سازی کافی در طول دوره کودکی، نوجوانی و اوایل جوانی میتوان اقدام به جلوگیری از پوکی استخوان کرد. برای بهبود سلامت استخوان در هر سن میتوان اقداماتی را صورت داد. ... ادامه مطلب

شایع ترین و مهمترین مشکلات و بیماری های ارتوپدی در کودکانشایع ترین و مهمترین مشکلات و بیماری های ارتوپدی در کودکان

بیماری های ارتوپدی در کودکان بسیار متنوع بی شمارند، برخی از آن ها به صورت مادرزادی و برخی طی سال های رشد ایجاد می شوند ... ادامه مطلب

آیا کودکان مبتلا به اوتیسم خوب میشوند؟آیا کودکان مبتلا به اوتیسم خوب میشوند؟

اوتیسم یا اختلال طیف اوتیسم که به اختصار ASD نامیده می‌ شود، شامل طیفی از اختلالات عصبی و رشدی پیچیده می‌ باشد. ... ادامه مطلب

آشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیکآشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیک

کایروپراکتیک که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465