درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / معرفی انواع ارتوزهای اندام فوقانی

معرفی انواع ارتوزهای اندام فوقانی

اسپلینت سشت thumb splint

جهت پیشگیری از عارضه کشیدگی تاندون شست، حمایت از شکستگیهای خفیف و کنترل حرکت بیش از حد سشت و درمان اختلالاتی مانند آرتریت مفصل بازیلار شست، انگشت ماشه ای(trigger finger ) و سندروم دکورون کاربرد دارد و درد و التهاب را به طور قابل ملاحظه بهبود می بخشد. در انواع سخت و نیمه سخت با آتل موجود است.

Cockup splintمچ بند

برای کنترل ودرمان انواع انحرافات و اختلالات مچ و دست(hand & wrist ) شامل سندروم تونل کارپال(CTS ) یا carpal tunnel syndrome ، انواع کنترکچر های مفاصل دست، آرتریت روماتوئید(rheumatoid Arthritis ) و شکستگی های دست کاربرد دارد و در انواع بلند و کوتاه بر اساس نیاز بیمار در دو جنس سخت و نیمه سخت طراحی و ساخته می شود.

anti spasticity or pan اسپلینت آنتی اسپاسم یا پن

اغلب در بیماران سکته مغزی، فلج مغزی و بیمارانی که در مچ و دست دچار اسپاسم هستند کاربرد دارد و ساپورت کافی برای قوی کف دستی فراهم کرده و به کنترل مفاصل دست و مچ کمک میکند.

اسپلینت داینامیک دستdynamic hand splint

در آسیب های عصب رادیال کاربرد دارد و به صاف شدن مفاصل بین انگشتی کمک کرده و قوس کف دستی را ساپورت کرده و از صاف شدن مفاصل بین کف دست و انگشتان جلوگیری می کند.

اسپلینت انگشت

انواع اسپلینهای انگشت با طراحی استاتیک و داینامیک جهت درماندفورمیتی های انگشتان نظیر انگشت چکشی، دفورمیتی swan neck و boutonnièreو clawing انگشتان موجودند.

ناکل بندر

جهت درمان دفورمیتی های ناشی از اسپاستیسیتی و یا آسیب عصب اولنار مانند claw hand کاربرد دارد

استرپ تنیس البو

این استرپ در بیماری آرنج تنیس بازان (tennis elbow ) که باعث بروز درد موضعی در ناحیه خارج آرنج و فوقانی ساعد میشود کاربرد دارد و با استفاده از مکانیزم ایجاد اوریجین کاذب در عضلات مربوطه درد و التهاب را بهبود می بخشد.

بریس آرنج(elbow cage)

به منظور بهبود بافت نرم، اصلاح بدشکلی ها، افزایش یا کاهش دامنه حرکت، تقویت عضلات، کاهش درد، ، بعد از جراحی تعویض مفصل، اختلالات مادرزادی، التهاب اپی کندیل های داخلی و خارجی استخوان بازو(tennis elbow , golf elbow)، استرس های مکرر، آرتروز ، بعد از جراحی پارگی تاندون، سوختگی و سندروم تونل کارپ (CTS) بکار رفته و آرنج را در برابر نیرو های طرفی محافظت کرده و مفاصل آرنج، ساعد، را بی حرکت می کند. در دو نوع سخت و نیمه سخت مو جود است.

اگر میخواهید مطالعه کنید گیر افتادن عصب اولنار چیست؟ روی لینک کلینک کنید .