درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / صافی کف پا و روشهای درمان آن

صافی کف پا و روشهای درمان آن

برخی افراد به طور مادرزادی دارای قوس کف پای کمی هستند که در اصطلاح آن ‌را صافی کف پا می‌نامند.صافی کف پا یکی از شایع‌ترین عارضه‌های مرتبط با پاها است.کف پا دارای قوس‌هایی است که مهم‌ترین آن، دو قوس طولی و عرضی پا است. وجود قوس کف پا بستگی به رشد مناسب استخوان‌ها، رباط‌ها (لیگامان‌ها)، تاندون‌ها و عضلات مچ پا دارد. زمانی که این اختلال در بدن فرد وجود دارد به صورت خودکار، مفاصل بالاتر را نیز درگیر می‌کند. به طور مثال صافی بیش از حد کف پا در کودکان موجب می‌شود که کودک از ابتدا به درستی قدم برنداشته و زاویه ی مفاصل زانو و لگن نیز بهم می‌خورد. البته در هنگام نوزادی، صافی کف پا عارضه‌ای طبیعی است اما اگر در سنین بالاتر ادامه یافت، غیرطبیعی تلقی می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسیاری از ناهنجاری‌های پا را می‌توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. کف پای صاف در کودکان نیز از جمله‌ی همین ناهنجاری‌ها محسوب می‌شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفی و کفش طبی بهبود می‌یابد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

علائم صافی کف پا:

صافی کف پا

درمان صافی کف پا:

کف پای صاف در کودکان در صورتی که علایم خاصی در راه رفتن ایجاد نکرده باشد، خود به خود اصلاح می‌گردد اما در صورتی که باعث بروز علایم حین راه رفتن شود باید کفی و بریس مخصوص برای کودک ساخته شود.

رایج ترین مداخلات مورد استفاده در درمان صافی کف پا عبارتند از:

آسیب‌ دیدگی‌ های ناشی از صافی کف پا:

فرقی‌ نمی‌کند که کف پاهای فرد به طور مادرزادی صاف باشد و یا در اثر آسیب‌ و یا هر عارضه‌ دیگری دچار صافی شده‌ باشد زیرا در هر حالتی، صاف‌ بودن کف پاها باعث بروز آسیب‌دیدگی‌ها و مشکلاتی می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تاثیر کفی طبی در درمان پای صاف:

گاهی به انواع کفی طبی، کفی‌های”پشتیبانی” و یا “ورزشی” نیز گفته‌ می‌شود. کفی‌های طبی با کفی‌های نرم و انعطاف پذیر موجود در داروخانه‌های محلی تفاوت دارند. این کفی‌ها از مواد سخت‌تری تشکیل ‌شده‌اند که تکیه‌گاه ساختاری و ثبات را فراهم می‌کند. در واقع با افزایش ثبات، راحتی پا فراهم‌ می‌شود.

استفاده از کفی‌های طبی در درمان موارد زیر بسیار موثرند:

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

حجم کفی :

کفی‌های پا در حجم‌های مختلف موجود هستند و این بدان معناست که این کفی‌ها مقادیر مختلفی از فضای داخل کفش را پر می‌کنند. در اکثر کفی‌ها، بین حجم و شکل خمیدگی کف پا یک رابطه‌ی مستقیمی وجود دارد که کفی با توجه به آن طراحی‌ شده است.

**توجه: بخاطر داشته‌ باشید که ضخامت جوراب‌هایی که فرد می‌پوشد نیز بر روی تناسب و اندازه ‌بودن کفش‌ها نیز بسیار موثر است.

تهیه کفی طبی مخصوص پا:‌

هرچند کفش‌هایی که از بازار تهیه‌ می‌کنیم خودشان دارای کفی‌ هستند اما از آنجایی که این به هنگام تولید این کفش‌ها همه‌ی افراد را در نظرگرفته‌اند، ممکن‌است که کفی‌های داخل آن‌ها مناسب پای همه‌ افراد نباشد.کفی‌های داخل کفش‌های بازاری ارزانتر و نازکتر از کفی‌های طبی هستند و ممکن‌ است مناسب وضعیت پاهای شما نباشند.

کفی‌ها از انواع مختلفی از مواد ساخته ‌شده‌اند اما کفی‌هایی که مناسب صافی کف پا هستند نسبت به کفی‌های بازاری کفش‌ها از ضخامت بیشتری برخوردارند و تکیه‌گاهی مناسب‌تر برای کف پاها به شمارمی‌روند.

مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ، با ارائه انواع کفش، صندل، کفی، و بریس‌های طبی، در خدمت مراجعینی می‌باشد؛ که به ناهنجاری‌ هایی از قبیل کف پای صاف ، خار پاشنه ، هالوکس ولگوس و ... مبتلا هستند.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد کمربند طبی قرقره ای در درمان بیماریهای نخاعی، اسکلتی و عضلانیکاربرد کمربند طبی قرقره ای در درمان بیماریهای نخاعی، اسکلتی و عضلانی

کمربند طبی قرقره‌ای یا همان کمربند تراپی اسپینال یک وسیله پزشکی است که برای کمک به کاهش درد کمر و حفظ استقامت ناحیه کمر استفاده می شود. ... ادامه مطلب

کاربرد نحوه پوشیدن و نگهداری از بریس پی تی بی PTBکاربرد نحوه پوشیدن و نگهداری از بریس پی تی بی PTB

بریس PTB نوعی بریس از جنس پلاستیک با پایه های فلزی می باشد که جهت خنثی کردن وزن وارد بر اجزای مختلف پا استفاده می شود. ... ادامه مطلب

اگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانیداگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانید

درد در هر قسمت از ساق پا یکی از علائم شایع تروما یا بیماری است. دلایل زیادی برای درد پا وجود دارد. علل آسیب زا شامل آسیب های ورزشی است. علل دیگر می تواند به رگ های خونی، اعصاب، ماهیچه ها، مفاصل، بافت های نرم یا استخوان ها مربوط باشد. ... ادامه مطلب

علل و درمان درد لگنعلل و درمان درد لگن

متخصصین طب فیزیکی بر اساس معاینه دقیق ، آزمایشها و بررسی های رادیولوژی مثل عکس ساده، ام آر ای و اسکن استخوان علل درد لگن را تشخیص می دهند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465