پلی کلینیک دکتر فروغ

درمان های دستی

زندگی نوین شهری از طریق آسیب ها یا ضایعات یا حوادث تلخ، وضعیت غلط نشستن، ایستادن و راه رفتن، عادات و حرکات غیرمعقول و غیرطبیعی و فشارهای اجتماعی و جسمی و روانی به تدریج در طول سال ها، مجموعه ای از حالات غیرطبیعی را در عضلات و مفاصل تولید می کنند که بازتاب آن ها، دردها و بیماری های گوناگون و کاهش یا اتلاف انرژی های اساسی و حیاتی بدن است.

عملکرد بدن انسان همیشه به بهترین نحو ممکن نیست. مغز به سلول های بدن پیام می فرستد و به آن ها دستور می دهد که در نقاط معین بدن چه اعمالی باید صورت گیرد. این پیام ها در سیستم پیچیده ای از اعصاب منتقل می شوند. در مسیر انتقال، پیام های مزبور می توانند تداخل کنند یا دچار انحراف یا کندی سرعت شوند.

درمانهای دستی

درمانهای دستی بصورت محیطی و یا مرکزی انجام می شوند . در روش محیطی اشکال در مفاصل غیر از ستون فقرات وجود دارد مانند زانو یا شانه یا آرنج و ....

در روش مرکزی اختلال در عملکرد ستونن فقرات است و با تدابیری باید مشکل را شناخت و آن را اصلاح کرد .

اختلال در ستون فقرات :

بیشتر این تداخلات در طول ستون مهرها وی می دهد که در حقیقت، مرکز فرماندهی دستگاه عصبی است. تمام اعصابی که از مغز خارج می شوند در طول کانال ستون مهره ها عبور می کنند ودر این مسیر، شاخه های اعصاب، از سوراخ های واقع در طول ستون مهره ها خارج می شوند تا به مقصد نهایی خود برسند.

گاهی ممکن است یک یا چند مهره از جای خود جابه جا شود که این عارضه را نیمه در رفتگی ( در رفتگی ناکامل یا جزیی ) یا subluxation می نامند. جا به جایی مزبور بر راه عبور عصب اثر می گذارد و آن را تنگ می کند و در نتیجه، جریان عصبی باعث می شود که بدن، پیام صحیح را از مغز در یافت نکند و کارآیی طبیعی خود را از دست بدهد، مانند هنگامی که جریان آب با قرار دادن پا بر روی شیلنگ قطع می شود.

کایروپرکتیک یا درمان دستی روشی ایمن و مؤثر برای درمان مشکلات و دردهای اسکلتی-عضلانی است که در بسیاری از موارد نتایج بسیار قابل قبولی به همراه داشته است. این روش قابل انجام در کلینیک طب فیزیک و توانبخشی دکتر بیژن فروغ بوده و شما می توانید جهت آگاهی بیشتر درباره این روش و نحوه انجام آن، همچنین تعیین نوبت از این مرکز و مشاوره با کارشناسان ، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

چنان چه اعصاب، تحت فشار قرار بگیرد و انتقال پیام عصبی دچار اختلال شود و بدن، کارآیی لازم را نداشته باشد، توانایی بدن برای مبارزه با بیماری ها تضعیف خواهد شد و اشکال در انتقال عصبی و درد در ناحیه کمری یا سایر نقاط بدن روی می دهد. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بهره گیری از روشهای درمان دستی با متد های پروفسور Mein و یا روشهای استئو پاتی و یا روشهای کایرو پراکتیک ( chiropractic ) مجموعه ای از تدابیر درمانی را ایجاد می کند که دستگاه عصبی که تعیین کننده سلامتی و بیماری است و با دستکاری ساختار های بدن، به ویژه ساختمان های ستون مهره ها ، عملکرد هنجار را بر قرار نماید.

درمانهای دستی نوعی روش اولیه پزشکی است که به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات عصبی عضلانی می پردازد و در واقع ، علم شناخت مفاصل و به ویژه ستون مهره ها و هنر تنظیم و تطبیق آن ها، به منظور پیشگیری و درمان، آن هم بدون استفاده از دارو و اعمال جراحی است.

متخصصان طب فیزیکی و کایرو پراکتورهاو استئو پاتها از حرکات آرام دست های خود و یا دستگاه های مخصوص تنظیم کننده، برای دستکاری های تخصصی مهره ها استفاده می کنند تا از این طریق به هدف درمان ، یعنی قراردادن دستگاه اسکلتی به شکل منظم ( ردیف ) دست یابند و در نتیجه ، بدن بتواند مشکلات خود را بهبود بخشد و دستگاه عصبی به طور صحیح عمل نماید .در این راستا هر متخصصی از یک مکتب خاص طبعیت می کند ولی متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی محدودیتی در استفاده از مکتب خاص ندارند و با معاینه بیمار از مکتبی که به نفع بیمار است استفاده می کند

اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

معمولاً اولین ویزیت دکترمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی یا استئوپات و یا کایروپراکتیک، علاوه بر مشاوره، به معاینه کامل ستون مهره ها اختصاص می یابد تا از این طریق بتوان اختلالات بیومکانیک یا جابه جایی ها را تشخیص داد. ممکن است برای تشخیص کامل تر، از وسایل و روش های مختلفی استفاده شود که همگی بدون خطر و بدون درد و عوارض اند. برنامه درمانی درمان دستی ، شامل تنظیم ستون مهره ها ، ورزش های مخصوص و یا تغییر در نحوه ی زندگی ، به وسیله متخصصین مشخص می شود و به اطلاع بیمار می رسد.

علایم اختلالات بیومکانیکی ، نامیزانی و کجی ستون مهره ها در رادیوگرافی نمایان می شوند ولی ممکن است ضایعات بافت ها، اعصاب عضلات و دیسک ها مشخص نشوند. برای تشخیص کامل تر، از MRI ، توموگرافی ، EMG ( نوار عضلانی ) و سی تی اسکن ( CT scan ) نیز استفاده می شود.

پس مطالعه مقاله فوق شما را دعوت به مطالعه مقاله ای با عنوان درد عصب سیاتیک می کنیم .


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربرد بریس اسکولیوز در درمان انحراف ستون فقراتکاربرد بریس اسکولیوز در درمان انحراف ستون فقرات

اسکولیوز، وضعیتی است که با انحراف ستون فقرات همراه است که در آن ستون فقرات منحنی بزرگی را از یک طرف به طرف دیگر شبیه به حرف S یا حرف C تشکیل می دهد ... ادامه مطلب

پروتز چیست و چه انواعی دارد؟پروتز چیست و چه انواعی دارد؟

اگر قسمتی از بدن قطع شود، خواه یک دست باشد یا یک انگشت ،شخص توانایی خود را برای انجام فعالیت‌های روزمره از دست می‌دهد.و پروتز اهمیت پیدا می کند . ... ادامه مطلب

اصلاح کلاب فوت نوزادان با بریس دنیس براوناصلاح کلاب فوت نوزادان با بریس دنیس براون

نوزادان بسیاری به دلیل عوامل ژنتیکی دارای بیماری و ناهنجاری‌ های فیزیکی بسیاری می‌ شوند که نمونه ای از آن، کلاب فوت یا همان پا‌ چنبری است. امروزه با استفاده از بریس‌ های مناسب، درمان این ناهنجاری نیز به راحتی صورت می‌ گیرد. ... ادامه مطلب

بریس هیپ اسپایکا چیست و چه کاربردی دارد؟بریس هیپ اسپایکا چیست و چه کاربردی دارد؟

لگن یا هیپ نقش مهمی در حمایت از وزن بالای بدن در هنگام ایستادن، راه رفتن، دویدن ایفا می‌ کند و ثبات لگن برای این عملکرد ها حیاتی است. استخوان ران و استابولوم (استخوان لگن) به هم می‌ پیوندند و مفصل ران را تشکیل می‌ دهند، ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465