تبسم
تبسم مجهزترين مركز درمانهاي غير جراحي درمان آرتروز ديسك كمر گردن درد سكته مغزي و ضايعه نخاعي كف پاي صاف و خار پاشنه تهران ابتداي باقرخان غربي تلفن 66572220.

یا درد دنبالچه Coccydynia

دردی نسبتاً شایع در انتهای ستون فقرات به شمار می آید که به استخوان خاجی و بین پاها انتشار می یابد. شیوع آن در زنان بیش از مردان  می  باشد. از علل شایع آن می توان به ضربه مستقیم ناشی از لگد  یا زمین خوردن با نشیمن گاه اشاره کرد. از سایر علل آن می توان به کشیدگی لیگامانهای ساکروکوکسیژیال ، زایمان طبیعی و شکستگی استخوان دنبالچه  و التهاب مفصل استخوان دنبالچه  با خاجی اشاره نمود.

در لمس و حرکت استخوان دنبالچه ( آخرین بند از ستون فقرات در بالای مقعد ) درد زیادی احساس می گردد و درد معمولا با نشستن تشدید می شود به طوریکه فرد مجبور است با یک سمت باسن بنشیند. با توجه به اینکه درد این منطقه می تواند به علت بیماری ها و بدخیمی های مقعد یا انتهای ستون فقرات بروز نماید افراد دچار علائم فوق می بایست جهت بررسی و تشخیص علل آن به پزشک مراجعه نمایند.

تا زمان تشخیص بیماری فوق و درمان آن افراد می توانند از بالشتک حلقوی ( Donut Foam ) جهت تخفیف درد حین نشستن استفاده نمایند.
شکستگی دنبالچه بدلیل شکل آن و تعداد بندهای تشکیل دهنده آن نادر است.

درمان:
ماساژ توسط خود بیمار از درون مقعد پس از آموزش.
استفاده از تیوب برای نشستن.
ورزشهای دنبالچه.

جا انداختن دنبالچه توسط پزشک از درون مقعد.
تزریق .
جراحی در صورت عدم پاسخ به درمان.

ورزشهای دنبالچه: