کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / ویژگی های کفش مخصوص زخم پای دیابتی

ویژگی های کفش مخصوص زخم پای دیابتی

قند خون بالا و دیابت کنترل نشده به مدت طولانی باعث آسیب به اعصاب پا و کاهش جریان خون در اندام های تحتانی از جمله در پاها می شود؛ زیرا پا در پایین ترین ناحیه بدن قرار داشته و ممکن است خونرسانی به این ناحیه کمتر باشد. این عارضه در ابتدا باعث بی حسی در پا شده و زخم یا جراحت در پا می شود. اگر مبتلا به دیابت هستید، نباید کفش‌های معمولی بپوشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آنجایی که زخم‌های دیابتی التیام نمی‌یابند می‌توانند عفونت‌های شدیدی ایجاد کنند که منجر به قطع عضو شود، کفش‌های مخصوص دیابت می‌توانند به شما کمک کنند که سلامت پای خود را حفظ کنید.کفش های دیابتی به طور خاص طراحی شده‌اند تا مشکلات پای مربوط به افراد مبتلا به دیابت مثل زخم‌ها و پارگی‌های پوستی که در اثر گردش خون ضعیف ایجاد می‌شود، و همچنین بی حسی و نوروپاتی دیابتی را حل کنند. کفش دیابتی یکی از انواع کفش های طبی است و همانطور که از نامش پیداست، توسط افراد مبتلا به دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع کفش به صورت کاملاً اصولی ساخته می شود و از طراحی مناسبی برخوردار است. برای تولید کفش مخصوص پای دیابتی، عوامل متعددی مثل اندازه و حالت پا، عمق، ارتفاع و پهنای کفش، ابعاد دهانه کفش، مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن و… مورد توجه قرار می گیرد. فرایند ساخت کفش مخصوص دیابتی ها با نظارت کامل متخصصین و کارشناسان مجرب انجام خواهد شد.

زخم پای دیابتی چیست؟

زخم پای دیابتی یک مشکل شایع در افرادی است که دیابت دارند و معمولاً در نواحی پایینی پا ایجاد می‌شود. این نوع زخم‌ها ناشی از کاهش جریان خون به اندام‌ها و نقصان در احساس درد و حساسیت پوست در افراد دیابتی است. آسیب به عصب‌ها و عروق خونی باعث می‌شود که زخم‌ها به راحتی شکل بگیرند و بهبودی آنها ممکن است طولانی و پیچیده باشد.

آیا دیابتی ها همیشه باید از کفش استفاده کنند؟

استفاده از کفش و جوراب مناسب برای بیماران دیابتی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا خطر تاول و ایجاد پینه دردناک کاهش یافته و به طور کلی از پاها محافظت می کند.

مزایای کفش مخصوص پای دیابتی

ویژگیهای کفش مخصوص زخم پای دیابتی

ویژگی های کفش مخصوص زخم پای دیابتی

تفاوت کفش پای دیابتی با کفش معمولی

در حالی که کفش‌های دیابتی اغلب تفاوت چندانی با کفش‌های استاندارد ندارند؛ اما عملکرد مهمی فراتر از کمک به راه رفتن دارند. کفش های ارتوتیک سطح بیشتری از حمایت از مچ پا، پاشنه و قوس پا را ارائه می دهند. همچنین بالشتک اضافی را ارائه می دهد. این ویژگی ها از پاهای دیابتی در برابر نوروپاتی، بی حسی، تاول، زخم و سایر مشکلات محافظت می کند. از آنجایی که دیابت می تواند باعث آسیب عصبی شود، این بیماری همچنین باعث می شود که بیمار توانایی کمتری در تشخیص مشکل پاهای خود داشته باشد.

این بدان معناست که تاول‌ها، زخم‌ها و سایر آسیب‌ها می‌توانند حتی قبل از اینکه بیمار از یک موضوع آگاه شود، شدید شوند. کفش‌های ارتوتیک دیابتی، درج‌ها و سایر محصولات محافظتی به چنین بیماری‌هایی کمک می‌کنند تا آسیب نبینند یا بدتر شوند. به طور کلی، کفش‌های دیابتی، کفی ها و سایر ارتزهای پای دیابتی، حمایت بیشتری را ارائه می‌کنند، شوک بیشتری را جذب می‌کنند و درجه بالش بیشتری نسبت به کفش‌های استاندارد ارائه می‌دهند. این حمایت و محافظت باعث کاهش فشار و استرس وارده به پا و میزان ساییدگی و مالش روی پوست می شود. این امر خطر تاول، زخم، نوروپاتی و سایر آسیب ها را کاهش می دهد.

بهترین مرکز ساخت کفش پای دیابتی

بهترین مرکز ساخت کفش پای دیابتی از بهترین متریال ها برای ساخت انواع کفش طبی استفاده شده و کفشی کاملاً اختصاصی و با دوام بالا در اختیار دیابتی ها قرار می دهد.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

سفارش و خرید کفش مخصوص زخم پای دیابتی

اگر در مراحل ابتدایی دیابت هستید و هیچ سابقه ای از مشکلات پا و یا هر گونه از بین رفتن حس نداشته اید، یک کفش مناسب ساخته شده با مواد نرم با یک کفی مهارکننده فشار ممکن است همه ی چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. همچنین برای بیماران مهم است که نحوه انتخاب نوع مناسب کفش و اندازه مناسب را یاد بگیرند تا بتوان از مشکلات بعدی پیشگیری کرد. فشار و اصطکاک بیش از حد از نوع اشتباه کفش و یا کفش هایی که به درستی اندازه نیستند نه تنها در پای حساس و بلکه در پای بدون علائم نوروپاتی می تواند منجر به تاول و زخم شوند.

توصیه می شود که اندازگیری کفش مناسب برای بیمارانی که احساس خود را از دست داده اند، توسط یک متخصص ارتوپد فنی انجام شود. افرادی که دارای پاهای حساس هستند، تمایل دارند که کفشی خریداری کنند که بیش از حد تنگ است؛ زیرا اندازه ای که احساس می کند درست است، خیلی کوچکتر است. برای رسیدن به سایز مناسب کفش، هر دو شکل و اندازه کفش باید در نظر گرفته شود. شما باید سعی کنید که شکل کفش را با شکل پای خود مطابقت دهید. این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که کفش های شما در ناحیه شست پا، در بالای پا و در سراسر توپ پا فضای کافی داشته باشید و در اطراف پاشنه به طور مناسب اندازه باشد.

با توجه به اندازه کفش مناسب خود، به یاد داشته باشید که عرض به همان اندازه طول مهم است. اندازه مناسب کفش، جایی است که وسیع ترین قسمت پا که در قسمت انگشتان پا قرار دارد، در وسیعترین بخش از کفش قرار دارد. همچنین باید بین 8/3 تا 1/2 اینچ بین انتهای کفش و طولانی ترین انگشت پا فضا موجود باشد. علاوه بر این، یک کفش با لیس توصیه می شود که تنظیمات لازم برای هر نوع تورم یا سایر ناهنجاری ها را ارائه دهد و اجازه دهد که کفش بدون هیچ گونه خطر لغزشی مناسب باشد.

قیمت کفش مخصوص زخم پای دیابتی

قیمت کفش های زخم پای دیابتی بسته به موادی که در آنها به کار رفته است، متغیر می ‌باشد. در زمان انتخاب کفش‌های دیابتی باید به مواردی مانند، جنس، نوع دوخت، نوع کفی، نوع زیره و.. دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان سر درد عصبی و میگرن در کلینیک طب فیزیکیدرمان سر درد عصبی و میگرن در کلینیک طب فیزیکی

میگرن یک بیماری عصبی شایع است که باعث علائم مختلفی می شود، به ویژه سردرد ضربان دار در یک طرف سر. تحقیقات نشان می دهد که این بیماری ششمین بیماری ناتوان ... ادامه مطلب

علت گرفتگی ماهیچه پشت ساق پاعلت گرفتگی ماهیچه پشت ساق پا

درد، گرفتگی و اسپاسم عضله پشت ساق پا بر اثر اسپاسم عضلانی است که در واقع زمانی رخ می دهد که عضله به شدت منقبض می شود. این گرفتگی معمولاً در عضلات ساق ... ادامه مطلب

درمان پارگی، کشیدگی و التهاب عضله دلتوئید شانهدرمان پارگی، کشیدگی و التهاب عضله دلتوئید شانه

دلتوئید عضله ی بزرگی است که وظیفه بلند کردن بازو و حرکت شانه را برعهده دارد. این عضله در بالاترین قسمت بازو، در شانه قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

درباره ارتزهای شکستگی چه می دانیددرباره ارتزهای شکستگی چه می دانید

ارتز یا بریس به وسیله‌ ای گفته می شود که برای کمک به عملکرد اندام یا عضو آسیب دیده یا دچار نقص ساخته می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465