پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / کفش طبی مخصوص خار پاشنه چه مشخصاتی دارد؟

کفش طبی مخصوص خار پاشنه چه مشخصاتی دارد؟

خار پاشنه، در واقع رسوب کلسیم در قسمت پاشنۀ پا است که موجب بیرون‌ زدگی استخوان در قسمت زیرین استخوان پاشنۀ پا می‌شود. خارپاشنه حتی تا حدود دو سانتی‌متر نیز می‌تواند بزرگ شود و رشد یابد. این زائده که به ‌طورعامیانه «خار پاشنه» نامیده می شود. التهاب محل چسبیدن یک لایه‌ی بافت نرم به استخوان پاشنه است.

آنچه در این مطلب میخوانید

این بافت نرم که «فاشیا» نامیده می‌شود مانند یک لایه، تمام عضلات کف پا را می‌پوشاند. وجود این التهاب در افرادی که دارای اضافه وزن هستند شایع ‌تر است. این عارضه به مرور زمان ایجاد می‌شود. بیشتر مردم تا زمانی که احساس درد نکنند نمی‌دانند که به آن مبتلا هستند. نکته جالب اینجا است که این زائده به خودی‌ خود درد ندارد، بلکه زمانی که تیزی آن وارد بافت نرم کف پا می‌شود احساس درد می‌کنید.

بهترین کفش طبی برای خار پاشنه

خارپاشنه بیماری است که به دلیل فشار نامتناسب بر روی پا، ایجاد می شود. معمولا این بیماری در خانم ها و آقایانی که از کفش های نامناسب استفاده می کنند، شایع تر است. برای درمان و پیشگیری از ابتلا به خارپاشنه، باید از کفش مخصوص خارپاشنه استفاده کرد.
متاسفانه استفاده از کفش های نامناسب که کف صاف دارند و فاقد لژ هستند، در میان خانم ها و آقایان روز به روز در حال افزایش است و همین امر باعث ایجاد فشار بر روی پا و خار پاشنه می شود. روش های بسیاری برای درمان خار پاشنه وجود دارد اما همگی موقت هستند. بهترین و کم هزینه ترین روش جهت درمان و پیشگیری از این عارضه استفاده از کفش مخصوص خارپاشنه است. کفش مخصوص خارپاشنه نوعی کفش طبی است که بر اساس ویژگی های شخصی هر بیمار طراحی و ساخته می شود.

کفش طبی مخصوص خار پاشنه چه مشخصاتی دارد؟

برای کسب آگاهی و سفارش کفش و کفی طبی خار پاشنه با ما در تماس باشید.

آیا کفش مخصوص خارپاشنه زنانه با مردان متفاوت است؟

یکی از مواردی که به هنگام خرید کفش مخصوص خارپاشنه می بایست به آن دقت گردد طراحی کفش بر اساس ارگونومیک بدن و جنسیت فرد می باشد. در طراحی کفش بخش های مختلفی همچون زیره کفش ، لایه های میانی ، نوع دوخت داخل و خارج و... وجود دارد که بسته به نوع و مصرف کننده آن متفاوت می باشد.

کفش طبی مخصوص خار پاشنه

راهنمای خرید کفش مخصوص خار پاشنه

امروزه مراکز بسیاری کفش هایی برای درمان خارپاشنه تولید نموده و به بازار عرضه کرده اند. اما بسیاری از این مراکز تولیدی تخصصی در این زمینه ندارند و ممکن است پس از استفاده این گونه از کفش ها که کیفیت مناسبی ندارند، این عارضه حتی شدیدتر شود. به همین دلیل بهتر است برای تهیه کفش طبی مخصوص خار پاشنه به کلینیک های ارتوپدی فنی مراجعه کنید تا پس از بررسی دقیق پا، مناسب ترین کفشی که بر اساس آناتومی پای شما تهیه می شود؛ ارائه گردد.

کفی طبی خار پاشنه

کفی طبی برای هدایت و کنترل پا در زمان راه رفتن موثر است و محدودیت هایی نیز ایجاد می کند. این کفی ها برای افرادی که طی گذر زمان قوس کف پای آن ها از بین رفته است نیز تاثیر دارد. کفی طبی با عملکردی که دارد میزان آسیب ها و تحلیل رفتگی های موجود در کف پا را کاهش می دهد. زمانی که شما از یک کفی طبی متناسب با وضعیت خود استفاده می کنید محافظت بیشتری از پا انجام می شود و فشار موجود بر روی کف پا کنترل می شود. در زمان داشتن خار پاشنه نیز استفاده از کفی طبی در کفش بسیار موثر است. مخصوصا در زمان راه رفتن اگر شما از کفی های طبی استفاده کنید درد کمتری را احساس می کنید و به مرور زمان برای درمان هم گزینه مناسبی است.

صندل طبی خار پاشنه

یکی از روش های درمان کم هزینه و آسان برای خار پاشنه استفاده از صندل طبی خار پاشنه است. بیمار مبتلا به خار پاشنه با پوشیدن صندل طبی خار پاشنه می تواند به خوبی از پاهای خود محافظت کند. خانم ها بیش از آقایان علاقمند به پوشیدن صندل و دمپایی هستند. صندل طبی خار پاشنه از نظر فیزیکی به گونه ای طراحی شده است که بیشترین تطابق را با پاهای بیمار دارد. در نتیجه این تطابق، فشار وارد شده به کف پا کاهش یافته و در نهایت از میزان درد ناشی از خار پاشنه به میزان چشمگیری می کاهد. ویژگی دیگری که در دمپایی طبی زنانه برای خار پاشنه وجود دارد راحتی فوق العاده بالای آن ها است. با پوشیدن این دمپایی های طبی بدن شما کاملا در حالت تراز قرار می گیرد. همچنین گام برداشتن با صندل طبی خار پاشنه بسیار آسان و راحت است.

به همین دلیل کشش عضلات کف پا را به حداقل رسانده و موجب می شود فشار وارد شده به قوس کف پا به حداقل برسد. وجود پد پاشنه باعث می شود درد ناشی از خار پاشنه هنگام راه رفتن کاهش یابد. صندل طبی خار پاشنه به گونه ای طراحی و ساخته می شود که فشار وارد شده به کف پا را به حداقل برساند. در نتیجه این امر به تدریج درد ناشی از خار پاشنه کاهش می یابد.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

قیمت خرید کفش مخصوص خار پاشنه

موضوعی که در رابطه با اعلام قیمت کفش مخصوص خار پاشنه باید بدانید این است که مسائل و پارامترهای مختلفی وجود دارند که باعث می شوند این کفش ها قیمت ثابتی نداشته باشد. برخی از پارامترهای تغییر دهنده قیمت این کفش ها به شرح زیرند:

  1. مجموعه ای که این کفی طبی خار پاشنه را برای شما می سازد.
  2. ماده ای که در تولید این کفش ها به کار برده شده است.
  3. مدل کفش
  4. ویژگی های خاصی که در هنگام ساخت کفش در آنها لحاظ شده است.
  5. رعایت برخی استانداردها

همه عواملی که در بالا نام بردیم، روی قیمت کفش های مخصوص خار پاشنه تاثیر دارد و به همین علت است که می گوییم، قادر نیستیم قیمتی را به صورت مشخص برای این کفش ها اعلام کنیم.

شما می توانید برای تهیه انواع کمربند طبی ، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و پیام به شماره واتس آپ 09396984430 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل درد باسن در پشت لگنعلل درد باسن در پشت لگن

درد باسن که در پشت لگن احساس میشود دردی عمقی است که میتواند به ران و یا کمر هم انتشار پیدا کند.پاسخ این سوال که درد لگن و باسن نشانه چیست؟ ... ادامه مطلب

علت استفاده از کفی های طبی چیست؟علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

کفی طبی از جمله ابزارهایی هستند که برای فراهم نمودن شرایط بهتر و مساعدتری برای رفع مشکلات پاها ساخته شده‌ اند. ... ادامه مطلب

درمان خارپاشنه با شاک ویو تراپیدرمان خارپاشنه با شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی یا امواج رادیال تراپی برای درمان بسیاری از اختلالات پا استفاده می شود. ... ادامه مطلب

فواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوزفواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

بریس میلواکی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در ارتوپدی است و وسیله ای است که برای درمان بیماری اسکولیوز به کار می رود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465