درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / كلينيك تخصصی پا / کاربرد نحوه پوشیدن و نگهداری از بریس پی تی بی PTB

کاربرد نحوه پوشیدن و نگهداری از بریس پی تی بی PTB

پاها در بدن وظیفه تحمل وزن بدن و حفظ تعادل فرد هنگام حرکت یا ایستادن را بر عهده دارند. در صورتی که پاها یا قسمتی از عضلات آنها دچار آسیب گردد، فرد دچار اختلال در حرکت خواهد شد. در این مواقع از بریس و ارتز پا استفاده می شود. بریس پا وسیله ای پزشکی با هدف رفع مشکلات عضلانی اسکلتی است که در اطراف اندام آسیب دیده گذاشته می شود تا حرکت اندام را کنترل و یا شکل آن را تحت تأثیر قرار دهد و به مرور زمان، آن را اصلاح نماید.

آنچه در این مطلب میخوانید

بریس PTB نوعی بریس از جنس پلاستیک با پایه های فلزی می باشد که جهت خنثی کردن وزن وارد بر اجزای مختلف پا استفاده می شود. این بریس میزان وزن وارد بر استخوان ها، مفاصل و بافت های پا را کاهش می دهد و همچنین مفاصل دردناک پا را بی حرکت نگه می دارد. این بریس به کفش متصل می شود.

نحوه پوشیدن بریس PTB

بریس PTB را روی یک جوراب PTB که توسط متخصص ارتوپدی ارائه شده است، بپوشید. جوراب عرق را جذب کرده و پای شما را نرم می‌کند. این جوراب‌ها روی زانو و ساق پا قرار می‌گیرند و ضخامت‌های مختلفی دارند. می‌توانید ضخامت جوراب‌ها را تغییر دهید تا اندازه پای خود را تغییر دهید. همچنین باید جوراب معمولی خود را به همراه جوراب PTB بپوشید؛ زیرا قسمت‌های مختلف ساق و پای شما را می‌پوشاند. بریس بایستی حتماً بر روی جوراب مخصوص PTB استفاده شود.

پای خود را در کفش قرار داده و لایه پشتی پلاستیکی بریس را در قسمت پشت پای خود قرار دهید، پای خود را کمی در کفش بالا آورده تا به اندازه بیش از یک سانتی‌متر فضا در قسمت زیر پاشنه ایجاد شود. سپس لایه جلویی بریس را بر روی پای خود قرار دهید. لایه جلویی را بر روی لایه پشتی بریس محکم کنید و سپس دو نوار ولکرو را نیز محکم ببندید. اطمینان حاصل کنید که جوراب زیر بریس مچاله نشده باشد. وقتی برای اولین بار سعی می‌کنید با PTB خود راه بروید، ممکن است احساس سختی کنید.

قبل از اینکه با بریس در بیرون راه بروید، در خانه تمرین کنید مگر اینکه پزشک یا ارتوتیست شما دستور دیگری داده باشد. به طور معمول بریس PTB را هر بار تقریباً به مدت یک ساعت بپوشید، سپس آن را برداشته و به پای خود استراحت دهید. در چند روز اول PTB را بدین صورت پوشیده و به پای خود استراحت دهید. سپس طی روزهای آتی زمان پوشیدن بریس را افزایش دهید. همچنین مهم است که پوست خود را در ناحیه پوشیده شده با بریس از نظر هرگونه التهاب یا قرمزی مورد بررسی قرار دهید.

هر ناحیه قرمز شده‌ای که بعد از 20 دقیقه محو نمی‌شود، باید به دقت بررسی شود. این امر به ویژه برای بیماران دیابتی یا دارای حس ضعیف بسیار مهم است. اگر احساس کردید که بریس تنظیم نیست، به ارتوتیست خود مراجعه کنید؛ چراکه در بعضی مواقع برای استفاده بهتر از بریس نیاز به تنظیم مجدد است.

کاربرد نحوه پوشیدن و نگهداری از بریس پی تی بی

کاربردهای بریس پی تی بی

این بریس در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

نگهداری از ارتز BTP

قسمت پلاستیکی بریس باید حداقل هفته ای یک بار با استفاده از صابون ملایم شسته و سپس خشک شود.پوشش های فوم نیز باید هفتگی با استفاده از پنبه آغشته به الکل تمیز شود. اتصالات فلزی باید به صورت دوره ای تمیز شود. در مورد نوع ماده مورد استفاده برای تمیز کردن اتصالات با سازنده بریس مشورت کنید.

نکات استفاده از ارتز BTP

هزینه ارتز BTP

قیمت بریس پا بر اساس نوع سایز و اندازه آنها متفاوت است. بریس ها از مواد پلاستیکی یا فلزی و تسمه ساخته می شوند. قیمت بریس ها با توجه به فاکتور هایی که افزایش یا کاهش پیدا میکند متغیر می باشد و قیمت ثابتی ندارد.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوراب دیابت چیست و چه کاربردی دارد؟جوراب دیابت چیست و چه کاربردی دارد؟

مشکلات پا در افراد دیابتی شایع است. در این افراد، آسیب عصبی که نوروپاتی نامیده می شود، می تواند سبب ایجاد درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی پا شود. ... ادامه مطلب

آرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکیآرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکی

آرتروز گردن (اسپوندیلوز مهره های گردنی) بیماری شایع و مرتبط با سنی است که مفصل ها و دیسک گردن را درگیر میکند. آرتروز گردن عموما نتیجه افزایش سن است، هرچند عامل های دیگری نیز منجر به بروز آن می شود. از راه های درمان آرتروز گردن می توان به دارو، طب فیزیکی یا مکمل اشاره کرد. ... ادامه مطلب

روند بهبود عصب النار دستروند بهبود عصب النار دست

عصب اولنار از سیستم عصبی شبکه بازویی منشعب می شود و از پشت و داخل بازو به سمت دست حرکت می کند. گیر افتادن عصب اولنار می تواند باعث درد، بی حسی و گزگز در ساعد و انگشتان چهارم و پنجم شود. در موارد شدید، گیر افتادن عصب اولنار می تواند باعث ضعف در دست و کاهش توده عضلانی شود. ... ادامه مطلب

پروتز مایوالکتریک چیست و چه کاربردی دارد؟پروتز مایوالکتریک چیست و چه کاربردی دارد؟

پروتز مایوالکتریک جایگزین قطعات آسیب دیده و حذف شده از بدن است، این پروتز می تواند همچون یک دست طبیعی عمل ننماید و جبران کننده قطع عضو باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465