پلی کلینیک دکتر فروغ
چه عضلاتی می توانند در کمر درد موثر باشند؟

کمر درد یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که در کار ما وقفه می اندازد و ناراحتی های زیادی را به وجود می آورد.

علل کمر درد ناگهانی چیست و چگونه درمان می شود؟

یکی از مشکلات شایعی که امروزه در افراد زیادی مشاهده می شود، کمردرد است که عوامل زیادی باعث ایجاد این مورد از آسیب های ستون فقرات آن می شود.

برای رفع چسبندگی مهره های کمر چه روشهای بدون جراحی بهتر است؟

ساکرالیزاسیون یا چسبندگی مهره کمر یک بی نظمی رایج در ستون فقرات است که در آن مهره پنجم به استخوان خاجی در پایین ستون فقرات جوش می خورد.

ساکرالیزاسیون یا چسبندگی مهره کمر چیست؟

چسبندگی مهره های کمری لفظی است که معمولاً برای توصیف اتصال مهره پنجم کمری و مهره اول خاجی استفاده میشود که عبارت تخصصی آن ساکرالیزاسیون است.

آیا ماساژ درمانی برای دیسک کمر خوب است؟

دیسک کمر، یکی از رایج‌ترین اختلالات مربوط به ستون فقرات است که سالانه بسیاری از افراد را درگیر می کند. پارگی دیسک کمر زمانی اتفاق می افتد که یکی از دی

ضعف عضلات کمر؛ علت، علائم، تشخیص و درمان

یکی از مشکلاتی که در کمر اتفاق می افتد و موجب ایجاد ناراحتی و اختلال در فرد می گردد، ضعف عضلات کمر می باشد

علت تنگی کانال مهره ای و درمان آن با لیزر

تنگی کانال مهره ای پدیده ای وابسته به سن بوده و با افزایش سن اضافه می شود. درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر یکی از روش های درمانی نوین و موثر است که به

بهترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی

فتق دیسک (دیسک کمر) و درد کمر ناشی از آن، یکی از علل اصلی بروز درد در میان بزرگسالان است. این وضعیت اغلب می تواند به شدت ناتوان کننده باشد و فرد مبتلا

روشهای متخصصان طب فیزیکی برای درمان درد مهره های پشتی

ستون فقرات و یا ستون مهره ها بخشی از اسکلت محوری بدن است که به بدن ما شکل و ساختار می دهد. این ستون، جایگاه مجرای نخاع است و به عبارتی حفره ای است که

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مردان

در بعضی از شرایط، ممکن است آقایان پس از برقراری یک رابطه جنسی دچار کمردرد شوند، این کمردرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عموماً علت کمردرد مردان ب

علت کمردرد زنان بعد از نزديكی،پیشگیری از کمردرد ناشی از سکس در زنان

یکی از شکایت زنان بعد از رابطه جنسی، احساس درد در کمر است که می‌ تواند آزار دهنده باشد و باعث کاهش میل جنسی شود

راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری

اکثر زنان در برخی از مقاطع بارداری کمردرد را تجربه می کنند. کمردرد بیش از دو سوم زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که پزشکان آن را کمردرد می‌ نامند، می‌ تواند در نزدیکی مرکز پشت ایجاد شود. راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری را در ادامه این بخش اورده ایم.

متوکاربامول دارویی برای کمر درد و گرفتگی عضلات کمر

متوکاربامول جز دارو های شل کننده عضلانی است با نام تجاری روباکسین که عمده مصرف آن در گرفتگی های عضلات در بیماری های مختلف از جمله پارکینسون است. این دارو روی خود عضله اثر مستقیمی ندارد بلکه با مسدود کردن اعصابی که باعث انقباض عضله می شوند تاثیر خود را می گذارند.

کمردرد و کار با کامپیوتر چه ارتباطی با هم دارند؟

کمردرد به عنوان دردی تعریف می شود که با یک آسیب خاص شناخته شده و قابل تشخیص مانند عفونت، تومور، پوکی استخوان، شکستگی، تغییر شکل ساختاری، اختلال التهابی، سندرم رادیکولار یا سندرم دم اسبی مربوط نمی شود.

انواع کمربند طبی برای کمر درد

کمربند طبی یا بریس کمر می تواند یک عنصر موثر از یک برنامه درمانی جامع برای برخی از بیماری های ستون فقرات باشد و همچنین می تواند پشتیبان ستون فقرات در حین بهبودی پس از جراحی کمر باشد. در این مطلب ویژگی ها و فواید کمربند طبی را بررسی کرده ایم.

دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

بیماری دیسک کمر نیاز به اقدام فوری دارد زیرا یکی از اصلی ترین دلایل بروز فلج پا در اثر دیسک کمر، عدم درمان به موقع است

آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟

دیسک کمر و فلج پا می تواند در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن ریشه های اطراف کمر باشد. و تمامی حس ها و حرکات بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا کم آبی باعث کمر درد (دیسک کمر) می شود؟

اما آیا ممکن است کم آبی بدن بر دیسک کمر تاثیر بگذارد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که بله، کم آبی ممکن است باعث ایجاد و یا تشدید درد کمر شود. در ادامه به شرح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

مشکلات کلیه و لگن از علل کمر درد

کمردرد میتواند شدید یا خفیف باشد. کوتاه مدت یا مزمن باشد. دائم یا گاهگاهی باشد. با این حال در اکثر اوقات بطور خودبخودی بعد از چند هفته خوب میشود .

سوالات رایج بیماران مبتلا به دیسک کمری

در این بخش سعی کرده ایم به سوالات رایج بیماران مبتلا به دیسک کمری پاسخ دهیم.

علل نياز به جراحي و علل عدم موفقيت در جراحي فتق ديسك

در صورتیكه فرد مبتلا به فتق دیسك دچار ضعف پیشرونده باشد روز به روز پا و يا دست، بی اختیاری ادرار و یا مدفوع در اثر فتق دیسك بیشتر می شود .

فيلم آموزشي كمردرد ديسك كمر كار با كامپيوتر