پلی کلینیک دکتر فروغ
راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری

اکثر زنان در برخی از مقاطع بارداری کمردرد را تجربه می کنند. کمردرد بیش از دو سوم زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که پزشکان آن را کمردرد می‌ نامند، می‌ تواند در نزدیکی مرکز پشت ایجاد شود. راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری را در ادامه این بخش اورده ایم.

متوکاربامول دارویی برای کمر درد و گرفتگی عضلات کمر

متوکاربامول جز دارو های شل کننده عضلانی است با نام تجاری روباکسین که عمده مصرف آن در گرفتگی های عضلات در بیماری های مختلف از جمله پارکینسون است. این دارو روی خود عضله اثر مستقیمی ندارد بلکه با مسدود کردن اعصابی که باعث انقباض عضله می شوند تاثیر خود را می گذارند.

کمردرد و کار با کامپیوتر چه ارتباطی با هم دارند؟

کمردرد به عنوان دردی تعریف می شود که با یک آسیب خاص شناخته شده و قابل تشخیص مانند عفونت، تومور، پوکی استخوان، شکستگی، تغییر شکل ساختاری، اختلال التهابی، سندرم رادیکولار یا سندرم دم اسبی مربوط نمی شود.

انواع کمربند طبی برای کمر درد

کمربند طبی یا بریس کمر می تواند یک عنصر موثر از یک برنامه درمانی جامع برای برخی از بیماری های ستون فقرات باشد و همچنین می تواند پشتیبان ستون فقرات در حین بهبودی پس از جراحی کمر باشد. در این مطلب ویژگی ها و فواید کمربند طبی را بررسی کرده ایم.

دیسک کمر و فلج پا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

بیماری دیسک کمر نیاز به اقدام فوری دارد زیرا یکی از اصلی ترین دلایل بروز فلج پا در اثر دیسک کمر، عدم درمان به موقع است. یعنی درصورتی که این عارضه به موقع درمان نشود در این صورت فشردگی عصب ها بیشتر می شود و بیمار به مرور به ضعف در پا ها و فلج پا دچار می شود.

آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟

دیسک کمر و فلج پا می تواند در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن ریشه های اطراف کمر باشد. با اینکه بروز چنین عارضه ای به دلیل دیسک کمر بسیار نادر است اما در صورت بروز، تمامی حس ها و حرکات بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا کم آبی باعث کمر درد (دیسک کمر) می شود؟

اما آیا ممکن است کم آبی بدن بر دیسک کمر تاثیر بگذارد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که بله، کم آبی ممکن است باعث ایجاد و یا تشدید درد کمر شود. در ادامه به شرح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

مشکلات کلیه و لگن از علل کمر درد

کمردرد میتواند شدید یا خفیف باشد. کوتاه مدت یا مزمن باشد. دائم یا گاهگاهی باشد. با این حال در اکثر اوقات بطور خودبخودی بعد از چند هفته خوب میشود. کمردرد از علل عمده مرخصی های درمانی و غیبت از کار است و بروز آن در قشر فعال جامعه هر ساله موجب آسیب ها فراوان اقتصادی میشود.

سوالات رایج بیماران مبتلا به دیسک کمری

در این بخش سعی کرده ایم به سوالات رایج بیماران مبتلا به دیسک کمری پاسخ دهیم.

علل نياز به جراحي و علل عدم موفقيت در جراحي فتق ديسك

در صورتیكه فرد مبتلا به فتق دیسك دچار ضعف پیشرونده عضو مبتلا شده بطوریكه عضو را ناكارآمد نماید مانند افتادگی پا ويا دست و مشاهده ضعیفتر شدن روز به روز پا و يا دست، بی اختیاری ادرار و یا مدفوع در اثر فتق دیسك مشاهده شود.