کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با لگن و ران
بیماری پرتس چیست چگونه تشخیص داده و درمان میشود؟

پرتس که با سیاه شدگی سر ران در کودکان شناخته می شود، نوعی بیماری مفصلی نادر در کودکان به شمار می رود که مفصل ران را تحت تاثیر قرار می دهد.

لنگیدن در کودکان چه دلایلی دارد و چگونه درمان می شود؟

علت لنگش در کودکان را میتوان بر حسب محلی از اندام تحتانی که محل ضایعه است تقسیم بندی کرد.

چرخه راه رفتن ترندلنبرگ چیست؟

راه رفتن ترندلنبرگ ناشی از ضعف یک طرفه عضله دور کننده لگن است که عمدتاً عضله گلوتئال است

بریس پاولیک هارنس برای درمان دررفتگی لگن نوزاد

پاولیک هارنس بریسی به صورت یک کمربند مخصوص است که پاها را به صورت خم و دور از هم قرار می دهد و به مفصل لگن کمک می کند تا به طور طبیعی شکل بگیرد

علت در رفتگی استخوان دنبالچه

اکثر آسیب های دنبالچه در زنان رخ می دهد، زیرا لگن زنانه پهن تر است و دنبالچه بیشتر در معرض آسیب قرار دارد.

علت علائم و درمان التهاب مفصل لگن

لگن، دومین مفصل مهم تحمل کننده ی وزن بدن، پس از مفصل زانو است. لگن، مفصلی توپی و سوکتی است که از سر استخوان فمور و استابولوم استخوان لگن ساخته شده است

آناتومی دنبالچه ، علت و درمان درد دنبالچه

استخوان دنبالچه بر خلاف تصور، وظایفی برای ایجاد تعادل در ستون فقرات دارد و عضلات کف لگن و اطراف لگن برای عملکرد بهتر به این استخوان نیاز دارد.

درمان درد سیاتیک با روشهای غیر جراحی

اکثر بیماران سیاتیک با استفاده از درمان غیر جراحی بهبود می یابند و فقط تعداد کمی از بیماران در موارد درد شدید سیاتیک نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند.

آسیب های ورزشی در دوچرخه سواری

در دوچرخه‌ سواری بعضی از قسمت‌های بدن در معرض آسیب بیشتری هستند که با شناخت قسمت های حساس می توان از آسیب های دوچرخه سواری جلوگیری کرد، مانند زانو،لگن

کدام دردها با ماساژ درمانی بهبود می یابند؟

سیاتیک دردی در ناحیه کمر یا باسن است که از پشت ران به پایین ساق پا انشعاب پیدا می‌ کند و با ماساژ درمانی بهبود می یابد.

مراقبت های بعد از تعویض مفصل لگن و ران

اگر درد زیادی را در لگن خود تجربه می کنید، پزشک شما ممکن است روشی به نام تعویض مفصل ران را توصیه کند. این جراحی متداول استخوان لگن شما را با یک عضو مصنوعی جایگزین می کند و به شما امکان می دهد راحت تر و بدون درد حرکت کنید.

درمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با بریس

درمان در رفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با روشهایی مانند استفاده از بریس DDH امکان پذیر است.

علت درد در جلوی ران

احساس درد همراه با سوزش در سطح جلویی و خارجی ران به علت مشکلاتی است که برای یکی از اعصاب ران بوجود میاید. این عصب را عصب پوستی خارجی ران می‌ گویند.

درد کشاله ران با منشا سیستم ادراری و تناسلی

درد کشاله ران ممکن است بر اثر بیماری باشد که در خود کشاله ران، مفصل ران و یا لگن وجود دارد. و در مواردی، منشا درد کشاله ران در ارگان های دیگر است .

علائم و درمان شکستگی استخوان ران

استخوان ران از محکم ترین استخوان های بدن است و شکستگی آن نیاز به وارد شدن نیروی زیادی دارد و معمولا این نیروها در حین تصادفات به بدن وارد می شود.

درد لگن در ناحیه مفصل ران

درد مفصل ران معمولا در جلوی آن یعنی در ناحیه کشاله ران احساس میشود. گاهی اوقات در مفصل ران در قسمت خارجی لگن و یا حتی در پشت لگن یعنی پشت باسن احساس میشود.

افتادگی ارگان های لگن ( مشکلات جنسی )

برامدگی یا بیرون زدگی اعضای لگن مثل رحم , مثانه و رکتوم به داخل کانال واژن یا بیرون از واژن است.علل پرولاپس یا بیرون زدگی اعضای تناسلی چند عاملی هستند

علائم افتادگی لگن و درمان آن

در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی ازافتادگی لگن دیده می شود. وقتی مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد.

علل و درمان درد لگن

متخصصین طب فیزیکی بر اساس معاینه دقیق ، آزمایشها و بررسی های رادیولوژی مثل عکس ساده، ام آر ای و اسکن استخوان علل درد لگن را تشخیص می دهند.

علل درد لگن

پیش از درمان درد لگن، باید علت درد لگن مشخص شود. متخصصین بر اساس آزمایشها و بررسی های رادیولوژی مثل عکس ساده، ام آر ای و اسکن استخوان علل درد لگن

علل درد لگن و درمان آن

درد لگن به درد ناحیه بین کمر و بالای ران پا گفته می شود. این درد باعث می شود آرام تر حرکت کنید .

علائم بورسیت لگن

بورسیت لگن عارضه ای دردناک است که هنگامی رخ میدهد که بورسا، کیسه نرمی که مانند بالشتکی در مفصل ران قرار میگیرد، ملتهب میشود.

علل درد باسن در پشت لگن

درد باسن که در پشت لگن احساس میشود دردی عمقی است که میتواند به ران و یا کمر هم انتشار پیدا کند.پاسخ این سوال که درد لگن و باسن نشانه چیست؟

درد لگن

درد لگن یا مفصل ران ، می تواند وجود مشکل در مفصل ران باشد که منجر به درد در داخل ران یا کشاله ران می شود.

علل و درمان درد لگن

بیماری های لگن درمان شده با لیزر شامل بیماری هایی مانند ارتریت یا التهاب مفاصل لگن، بورسیت لگن (التهاب کیسه های کوچک پر از مایع در مفصل) بوده

روش هایی برای کاهش درد لگن

درد لگنی به دردی گفته می شود که در شکم و پایینتر از ناف احساس می شود. علت این درد ممکن است طیف گستردهای از عوارض و بیماری ها باشد.

اختلالات كف لگن

اختلال عملكرد عضلات كف لگن به دو صورت ضعف عضلانی و یا سفتی بیش از حد عضله و عدم توانایی ریلكس كردن آن بروز می نماید .

گزگز ران پا

گزگز پا در اثر فشار روی عصب ناحیه ران ایجاد می شود که با شکایت ازیک اختلال مبهم و ناخوشایند در ناحیه ران همراه است از طریق معاینه بالینی و نوار عصب

عواملی که موجب درد لگن و ران میشوند

علت بيماري درد لگن مشخص نبوده و استخوان و مغز استخوان بتدريج دچار مرگ سلولي شده و از بين مي روند .در عرض 3 تا 5 سال در صورت عدم درمان بافت استخواني كاملا تخريب مي شود.