پلی کلینیک دکتر فروغ
کاربرد کمربند طبی قرقره ای در درمان بیماریهای نخاعی، اسکلتی و عضلانی

کمربند طبی قرقره‌ای یا همان کمربند تراپی اسپینال یک وسیله پزشکی است که برای کمک به کاهش درد کمر و حفظ استقامت ناحیه کمر استفاده می شود.

فواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

بریس میلواکی یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در ارتوپدی است و وسیله ای است که برای درمان بیماری اسکولیوز به کار می رود.

بریس بادی ژاکت چیست و چه کاربردی دارد؟

بریس بادی ژاکت جهت کمک به کنترل کامل ستون فقرات طراحی شده است

کاربرد بریس اسکولیوز در درمان انحراف ستون فقرات

اسکولیوز، وضعیتی است که با انحراف ستون فقرات همراه است که در آن ستون فقرات منحنی بزرگی را از یک طرف به طرف دیگر شبیه به حرف S یا حرف C تشکیل می دهد

آیا صدا دادن گردن نیاز به درمان دارد؟

اگر همزمان با انجام حرکات معمول در مفاصل گردن خود، صداهای غیر معمولی را بشنوید، این حس غیر معمول، کریپتوس گردن نام دارد.

چرا جوانان به دیسک گردن مبتلا میشوند؟

گردن انسان از ۷ استخوان تشکیل شده است که مهره های گردن نامیده می شود. این مهره ها توسط ساختمان های غضروفی به هم متصل شده و دیسک بین مهره ای نامیده می

بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پات یا سل ستون فقرات، اصطلاحی است برای سل که به ستون فقرات سرایت کرده است. سل ستون مهره ای شایع ترین سل استخوان است و شایع ترین محل درگیری در ن

روشهای متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی برای درمان شكستگی مهره

ستون فقرات به‌عنوان اصلی ترین پی و اساس بدن ما در سیستم اسکلتی شناخته می شود. مسئولیت این ستون مهره ها بسیار زیاد است.

آیا افراد قطع نخاع بچه دار میشوند؟

طناب نخاعی، کانال مرکزی نخاع که حاوی مایع مغزی نخاعی است را احاطه می کند. مغز و طناب نخاعی همراه با هم، سیستم عصبی مرکزی (CNS) را تشکیل می دهند.

علت و علائم گرفتگی رگ گردن

سفت شدن گردن معمولاً با درد و دشواری حرکت گردن مشخص می شود، به ویژه هنگامی که سعی می کنید سر را به پهلو بچرخانید. همچنین ممکن است با سردرد، گردن درد

روشهای متخصصان طب فیزیکی برای درمان روماتیسم ستون فقرات

اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS) نوعی آرتروز است که در درجه اول ستون فقرات را درگیر می‌ کند، اگر چه مفاصل دیگر نیز می ‌توانند درگیر شوند. اسپوندیلیت آنکیلوزا

آشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیک

کایروپراکتیک که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است.

سرخوردگی مهره های کمر به چه وضعیتی گفته میشود؟

مهره های استخوان ستون فقرات، از جای خود بر روی مهره زیر آن می لغزد و عصبی را تحت فشار قرار دهد و باعث بروز کمر درد و یا پا درد در بیمار شود.

لیزر چیست و چه کاربردی در درمان دیسک دارد؟

مهره های ستون فقرات به وسیله دیسک ها از یکدیگر جدا شده اند. پارگی در حلقه فیبری دیسک بین مهره ای، سبب بیرون زدگی بخش نرم و ژله ای مرکز دیسک می شود که به این عارضه، فتق دیسک کمر گفته می شود.

آرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکی

آرتروز گردن (اسپوندیلوز مهره های گردنی) بیماری شایع و مرتبط با سنی است که مفصل ها و دیسک گردن را درگیر میکند. آرتروز گردن عموما نتیجه افزایش سن است، هرچند عامل های دیگری نیز منجر به بروز آن می شود. از راه های درمان آرتروز گردن می توان به دارو، طب فیزیکی یا مکمل اشاره کرد.

چگونه به گردن درد مبتلا نشویم؟

گردن درد از جمله درد هایی است که امروزه در بین مردم بسیار شایع شده و تعداد زیادی از مردم جهان همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند. درد ناحیه گردن گاها ممکن است بسیار ناتوان کننده و آزار دهنده باشد و فرد را به ستوه آورد. گردن درد می تواند به علت بروز مشکلات و بیماری هایی از قبیل آرتروز گردن باشد

چگونه دچار گودی کمر نشویم؟

آناتومی و شکل طبیعی بدن انسان دارای استاندارد‌ های جهانیست که پزشکان و متخصصان ارتوپد کماکان با‌توجه به آن‌ ها، به ناهنجاری‌‌ ها و درمان آن اقدام می‌ نمایند. قوس کمر انسان نیز دارای استاندارد هایی است که نبود آن باعث ایجاد ناهنجاری قوس یا گودی کمر به شکل غیرعادی می‌ شود.

روشهای درمان شکستگی مهره

شکستگی‌ های فشاری مهره‌ ای زمانی رخ می‌ دهد که بلوک استخوانی یا مهره‌ ای بدن در ستون فقرات فرو ریزد و منجر به درد شدید، تغییر شکل و کاهش قد می شود.

انواع بریس مناسب ضایعات نخاعی

نوع ارتزی که می‌پوشید ممکن است به شدت و میزان آسیب نخاعی شما بستگی داشته باشد. همه کسانی که دچار ضایعه نخاعی هستند به ارتز احتیاج ندارند اما آن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند می‌توانند از حمایت اضافی بسیار سود ببرند.

تاثیر استفاده از بریس در شکستگی مهره های کمری و گردنی

بریس می‌ تواند گامی مهم در مراقبت از بیماران تحت تأثیر شکستگی مهره‌ های کمر و گردن باشد. تا به امروز کاربرد بریس تا حد زیادی بر اساس نظریه‌ ها است

ارتزهای ستون فقرات چه کاربردهایی دارند؟

ارتزهای ستون فقرات سیستم‌ های مکانیکی هستند برای اعمال فشار خارجی در نقاط آناتومیکی تجویز می‌ شوند تا بی حرکت شده و ناهنجاری‌های ستون فقرات را ثابت

علائم شکستگی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوان

با استخوان سازی کافی در طول دوره کودکی، نوجوانی و اوایل جوانی میتوان اقدام به جلوگیری از پوکی استخوان کرد. برای بهبود سلامت استخوان در هر سن میتوان اقداماتی را صورت داد.

بهترین ورزش در درمان دیسک گردن

هرگونه آسیب ،اختلال یا التهاب درمفصل گردن می تواند باعث درد و سختی آن شود.اکثرآسیب دیدگی ها براثرحالت های ناصحیح یا استفاده بیش ازحد ازمفصل

آرتروز گردن چه علائمی دارد؟

آرتروز یا آرتریت دژنراتیو مهره های گردن بیماری است که در آن به علت تغییراتی که در غضروف مفصلی، بافت دیسک بین مهره ای و رباط های اطراف مهره ها بوجود می آید

تنگی نخاع چيست؟

ستون فقرات از 24 مهره تشكيل مي شود كه به ساكروم و دنبالچه متصل مي شود.هنر طراحي ستون فقرات پايداري و انعطاف آن است .

درد استخوان دنبالچه یا Coccydynia چیست؟

درد دنبالچه از ضربه مستقیم ناشی از لگد یا زمین خوردن با نشیمن گاه ایجاد می شود . و علل دیگر کشیدگی لیگامانهای ساکروکوکسیژیال ، زایمان طبیعی و غیره