کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / زانوی ضربدری و پرانتزی
کجی و انحراف کشکک زانو علل علائم و راه های درمان آن

صدمات ناشی از ورزش، استفاده بیش از حد از زانو یا تروما باعث می شود کشکک از جای خود خارج شود و کشکک زانو دچار انحراف شود.

درمان زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی

زانوی ضربدری اختلالی است که در آن زانو ها به سمت داخل متمایل می‌ شوند. درمان زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی یکی از راه های درمانی این عارضه است.

علت و علائم انحراف زانو به سمت داخل چیست؟

زانوی ضربدری یا ژنووالگوم به انحنای غیرطبیعی پایین پا از زانو به پایین گفته میشود به طوری که هنگام مماس بودن دو زانو، فاصله زیادی را بین پاها ایجاد می

انحراف زانو به سمت خارج چه علت و علائمی دارد

اگر به هر دلیلی فاصله بین زانوها افزایش یابد، درحالی که قوزک‌ ها به هم چسبیده اند پای پرانتزی (ژنوواروم) نامیده می شود.به علت کمانی شدن پاها در این بی

ویژگی زانوبند مخصوص پای ضربدری

ژنووالگوم معروف به زانوی ضربدری، ناهمگونی زانو است که زانو ها را به سمت داخل می‌ چرخند. در این مقاله سعی می‌ شود که ویژگی زانوبند متناسب با مشکل زانوی ضربدری معرفی گردد.

ژنووالگوم یا زانوی ضربدری چیست؟

بیش از 75 درصد از کودکان بین 3 تا 5 سال زانوی ضربدری دارند ، ژنووالگوم یا زانوی ضربدری از مواردی است که معمولا با ارتز، کفش و کفی های طبی کنترل می شود

علت و علائم زانوی پرانتزی چیست و چگونه درمان میشود؟

پای پرانتزی به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن پاهای فرد خمیده به نظر می‌ رسد (به سمت بیرون خم می‌شود)، حتی زمانی که مچ پا کنار هم باشند.

درمان زانوی پرانتزی با تمرینات قدرتی

پاهای پرانتزی درمورد افرادی صدق می کند که وقتی پاهای شان را جفت می کنند کناره زانوهای شان به هم نمی رسد و از هم فاصله دارد.

درمان زانوی پرانتزی با حرکات اصلاحی

اگردر حالت ایستادن به هر دلیلی فاصله بین زانوها افزایش یابد، درحالی که قوزک ها به هم چسبیده اند زانوی پرانتزی (ژنوواروم) نامیده می شود.

اصلاح و درمان زانوی پرانتزی

پای پرانتزی باید قبل از سنین رشد اصلاح شود، با بالا رفتن سن این مورد باعث ایجاد عارضه در فرد شده که در نهایت عمل جراحی و تعویض مفصل را ضروری می کند .

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465