پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / كلينيك تخصصی پا / رایج ترین مشکلات پا و روشهای درمان آن

رایج ترین مشکلات پا و روشهای درمان آن

پا از قسمتها پیچیده بدن است كه دارای 28استخوان بوده و مفاصل لیگامانها عضلات و تاندونهای متعددی در آن نقش دارد.پا به مشكلات زیادی مستعد است.مشكلات پا با درد ،التهاب و جراحت همراه است كه سبب محدودیت در حركت می گردد.

پا درد می تواند ناشی از عدم فیت بودن كفش بوده و یا ناشی از عملكرد غلط پا و اجزائ آن باشد.مشكلات متعددی می تواند درد در نواحی پاشنه پنجه قوس پا اعصاب پا لیگامانها و تاندونها را فراهم آورد.

در پلی کلینیک ارتوپدی فنی و طب فیزیکی، و توانبخشی دکتر بیژن فروغ خدمات درمانی و توانبخشی در مشکلات و بیماریهای پا و زانوها ، ستون فقرات، دست و اندام فوقانی و ... همچنین نوار عصب و عضله ، اسکن کف پا و تجویز و ساخت انواع بریس ، کفش و کفی طبی به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می گردد.

علل شایع پا درد:

خار پاشنه

به قسمت خار پاشنه مراجعه نمایید.

میخچه:

برجستگی زرد رنگی است در در قسمتی از انگشتان و یا كف پا در اثر فشار بیش از حد به آن منطقه از پا ایجاد می شود.درمان اصلی آن اصلاح كفی است.تراشیدن میخچه اصلاح كفش و در نهایت جراحی روشهای دیگر درمان است.

درمان مشكلات پا

Bunion هالوكس ریجیدوس:

به قسمت هالوكس ریجیدوس مراجعه نمایید.

Morton's neuromaنوروما مورتونز:

التهاب عصب بین انگشت سوم و چهارم می باشد. معمولا كفش تنگ و یا پاشنه بلند عامل آن است.این بیماری با درد بی حسی پا در قسمت جلوی پنجه همراه است .درمان آن اصلاح كفش و كفی و در صورت عدم پاسخ به این روش تزریق در ناحیه نوروما می باشد.

Hammertoesانگشت چكشی:

این اختلال معمولا در انگشت میانه پا ایجاد می شود و انگشت به شكل خمیده و چكشی در می آید. علت آن معمولا كفش نامناسب می باشد .درمان آن كفش با پنجه مرتفع و پوشش نرم در قسمت محفظه انگشتان بوده و اصلاح كفی موثر است و در نهایت جراحی راه آخر خواهد بود.

هالوكس والگوس یا انحراف انگشت اول پا:

به قسمت هالوكس والگوس مراجعه نمایید.

آدرس اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

كشیدگی لیگامان مچ پا :

كشیدگی لیگامان مچ پا غالبا در قسمت بیرونی مچ پا در اثر لغزش مچ پا ایجاد می شود.در صورت ایجاد در رفتگی و پا شكستگی در اطراف مچ پا لیگامان مچ پا نی ممكن است صدمه ببیند.لیگامان استخوان را به استخوان متصل می كند و ضعف آن موجب ضعف پایداری دو استخوان خواهد شد..

درمان كشیدگی لیگامان مچ پا:

گچ گرفتن،راه افتادن تدریجی پس از باز كردن گچ،تقویت عضلات اطراف مچ پا

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ از روشهای غیر جراحی و مناسبی برای بهبود انواع کمر درد استفاده می شود. از جمله آنها می توان به تجویز بریس، استفاده از لیزر درمانی، فیزیوتراپی و ورزش درمانی ،درمان دستی، طب سوزنی و ... اشاره نمود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :مصطفی بازیاری [ 1394-11-06 ]
با سلام و خسته نباشی من در حین ورزش بدنسازی وقتی تمرین پا انجام میدهم پاهام لرزش پیدا میکنه دچار بیماری هم نیستم ممنون میشم راهنمایی کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم بروز انحراف شست پا (هالوکس والگوس) چیست؟علائم بروز انحراف شست پا (هالوکس والگوس) چیست؟

هالوکس والگوس یا انحراف شست پا است در تمامی سنین ممکن است برای افراد مختلف به ویژه خانم ها بوجود آید در این مقاله به بررسی این عارضه می پردازیم . ... ادامه مطلب

مزایای استفاده از ارتوزهای اندام فوقانیمزایای استفاده از ارتوزهای اندام فوقانی

ارتزهای اندام فوقانی به ارتزها، بریس‌ ها و نگهدارنده‌ هایی گفته می‌ شود که برای شانه، بازو، آرنج، مچ دست و دست طراحی شده‌ اند . ... ادامه مطلب

بریس قوز پشت راهکار بدون جراحی رفع گوژپشتیبریس قوز پشت راهکار بدون جراحی رفع گوژپشتی

نوعی اختلال وجود دارد که در آن ستون فقرات در ناحیه بالایی کمر دارای انحنای بیش از حد است که به آن قوز کمر یا کیفوز یا گوژ پشتی نیز می گویند. ... ادامه مطلب

درمان درد سیاتیک با روشهای غیر جراحیدرمان درد سیاتیک با روشهای غیر جراحی

اکثر بیماران سیاتیک با استفاده از درمان غیر جراحی بهبود می یابند و فقط تعداد کمی از بیماران در موارد درد شدید سیاتیک نیاز به عمل جراحی پیدا می کنند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465