کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با لگن و ران / کدام دردها با ماساژ درمانی بهبود می یابند؟

کدام دردها با ماساژ درمانی بهبود می یابند؟

ماساژ درمانی بسیاری از تکنیک‌های ماساژ را در بر می‌گیرد. نوع ماساژ ارائه شده به بیمار، به شرایط جسمانی و نیازهای درمانی وی بستگی دارد. شواهد زیادی در این رابطه وجود دارد که ماساژ دارای تأثیرات سودمندی بر درد و سایر علائم متنوع در افراد مختلف می‌باشد.

سیاتیک دردی در ناحیه کمر یا باسن است که از پشت ران به پایین ساق پا انشعاب پیدا می‌کند و با ماساژ درمانی بهبود می یابد. درد سیاتیک معمولاً در اثر تحریک یک یا چند عصب تحتانی نخاع ایجاد می‌شود. درد سیاتیک ممکن است خفیف یا شدید باشد و اغلب به دلیل ساییدگی و پارگی ایجاد می‌شود. سیاتیک باعث درد و ناراحتی، سوزن سوزن شدن، بی حسی و ضعف می‌شود؛ اما بسیاری از درمان‌ های مؤثر برای آن در دسترس است. سیاتیک حاد طی 4 تا 6 هفته برطرف می‌شود در حالی که سیاتیک مزمن بیش از 8 هفته طول می‌ کشد و ممکن است نیاز به درمان طولانی‌ تری داشته باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای جلوگیری از پیشرفت علائم سیاتیک ، بهتر است هرچه زودتر درمان سیاتیک را شروع کنید. متخصصان طب فیزیکی برای درمان سیاتیک، ابتدا روش‌های درمانی غیر جراحی را انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید جایگزینی برای مسکن‌های سنتی در کاهش درد سیاتیک بیابید، ماساژ درمانی سیاتیک می‌ تواند به شما کمک کند. این روش، منشاء سیاتیک شما را درمان نمی‌ کند؛ اما میتواند تا حد قابل ملاحظه ای درد را تسکین دهد.

علل سیاتیک

درمان سیاتیک

عوامل خطر سیاتیک

  1. افزایش سن: عمده‌ترین تغییرات در ستون فقرات مانند فتق دیسک کمر یا آرتروز مفاصل به دلیل افزایش سن ایجاد می‌شوند. این بیماری‌ها احتمال ابتلا به درد سیاتیک را نیز افزایش می‌دهند.
  2. چاقی: فشار بیشتر ناشی از افزایش وزن که بر ستون فقرات وارد می‌شود ممکن است باعث ایجاد برخی تغییرات در ستون فقرات شود.
  3. سبک زندگی بی‌تحرک: نشستن به مدت طولانی نیز ممکن است احتمال ابتلا به درد سیاتیک را افزایش دهد.
  4. دیابت: ابتلا به دیابت نیز احتمال آسیب‌دیدگی عصب و در نتیجه بروز درد سیاتیک را افزایش می‌دهد.

علائم سیاتیک

مزایای ماساژدرمانی

امروزه ماساژدرمانی بیش از پیش از نظر جامعه پزشکی به عنوان یک روش درمان مناسب برای انواع مختلف دردها در ناحیه کمر یا به عنوان یک درمان مکمل برای سایر درمان‌ها مورد پذیرش قرار گرفته است. نتایج مطالعات انجام شده در این رابطه نشان می‌دهد ماساژدرمانی دارای مزایای متعدد برای بهبود درد در ناحیه کمر و گردن است. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

انواع ماساژ درمانی

با توجه به اهداف و شرایط شما، پزشک ممکن است استفاده از یک نوع خاص ماساژ را پیشنهاد دهد یا ترکیبی از چند روش را برای شما تجویز نماید. این موارد عبارتند از:

روش انجام ماساژ درمانی

معمولاً بیمار بر روی یک تخت دراز کشیده و لباس‌های راحت می پوشد. متخصص ماساژ ممکن است از روغن یا لوسیون برای کاهش اصطکاک دست خود با پوست بیمار استفاده کند. گاهی اوقات، افراد در حالتی از ماساژ درمانی استفاده می‌کنند که روی یک صندلی نشسته‌اند. یک جلسه ماساژ می‌تواند نسبتاً کوتاه باشد یا ممکن است برای یک ساعت یا حتی بیشتر ادامه داشته باشد.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

موارد منع انجام ماساژ درمانی

برخی از موارد منع استفاده از ماساژ درمانی عبارتند از:

  1. افرادی که اخیراً عمل جراحی انجام داده‌اند.
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی، جوش، یا زخم‌های درمان نشده
  3. افراد دارای وریدهای واریسی
  4. مبتلایان به پوکی استخوان

عوارض ماساژ درمانی

به نظر می رسد خطر اثرات مضر ماساژ درمانی کم باشد. با این حال، گزارشات نادری از عوارض جانبی جدی، مانند لخته شدن خون، آسیب عصبی، یا شکستگی استخوان وجود دارد. برخی از انواع ماساژ که شامل حرکت و ضربات شدیدتری هستند مانند ماساژ بافت عمیق و همچنین برخی از افراد که به واسطه سن و سال خود یا ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان، آسیب پذیرتر هستند، می توانند درگیر عوارض ماساژ درمانی شوند؛ اما به صورت طبیعی، ماساژدرمانی عوارض جدی به دنبال ندارد.

در پلی کلینیک ارتوپدی فنی، طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ خدمات درمانی و توانبخشی در مشکلات و بیماریهای پا و زانوها ، ستون فقرات، دست و اندام فوقانی ، بیماریهای نورولوژیک مغز و ... همچنین نوار عصب و عضله ، اسکن کف پا و تجویز و ساخت انواع بریس ، کفش و کفی طبی ، ودرمان با روشهایی مانند طب سوزنی به مراجعه کنند گان گرامی ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهرداد نوری [ 1402-04-14 ]
سلام دکتر عزیز مطالب مفیدی داخل سایت بارگزاری کردید ضمن اینکه ترجیح خیلیامون اینه که با ماساژ درمانی و طب فیزیکی و یا توانبخشی درمان بشیم تا جراحی های باز که کلی هم عوارض دارند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت در رفتگی استخوان دنبالچهعلت در رفتگی استخوان دنبالچه

اکثر آسیب های دنبالچه در زنان رخ می دهد، زیرا لگن زنانه پهن تر است و دنبالچه بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. ... ادامه مطلب

قفل شدن زانو به چه وضعیتی گفته می شود؟قفل شدن زانو به چه وضعیتی گفته می شود؟

زانوها به دلیل اینکه معمولاً وزن بدن را تحمل می کنند، ممکن است بیشتر دچار آسیب و درد شوند که این آسیب ها انواع مختلفی دارند. یکی از اتفاقات رایجی که م ... ادامه مطلب

ویژگی های کفش طبی مناسب و استاندارد و تاثیر آن بر سلامتیویژگی های کفش طبی مناسب و استاندارد و تاثیر آن بر سلامتی

کفش طبی، یک نوع کفش است که به‌ طور خاص برای حمایت و سازگاری با ساختار پا، مچ پا و ساق طراحی شده است ... ادامه مطلب

علائم و درمان شکستگی استخوان رانعلائم و درمان شکستگی استخوان ران

استخوان ران از محکم ترین استخوان های بدن است و شکستگی آن نیاز به وارد شدن نیروی زیادی دارد و معمولا این نیروها در حین تصادفات به بدن وارد می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465