کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / کایروپرکتیک برای درمان چه مشکلاتی در کمر و گردن مفید است؟

کایروپرکتیک برای درمان چه مشکلاتی در کمر و گردن مفید است؟

کایروپراکتیک علمی هست که در کنار استئوپتی (استخوان درمانی) و فیزیوتراپی قرار می‌گیرد. در کایروپراکتیک زانو، کمر یا گردن از دستکاری ستون فقرات با فشار دست و سایر روش‌های مانند آن استفاده می‌شود. بر اساس نظریه‌های موجود برای این روش درمانی، هماهنگی مناسب ساختار اسکلتی عضلانی بدن (به‌طور خاص در ناحیه ستون فقرات) می‌تواند باعث شود بدون نیاز به عمل جراحی یا مصرف دارو، بدن وضعیت آسیب‌دیدگی خود را ترمیم کند. در حقیقت از درمان دستی برای بازیابی قابلیت حرکتی مفاصل استفاده می‌شود. به این ترتیب درمان دستی عمدتاً می‌تواند برای کاهش درد عضلات، مفاصل، استخوان‌ها و بافت‌های پیوندی مثل غضروف‌ها، رباط‌ها و تاندون‌ها مورد استفاده قرار گیرد. گاهی اوقات به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن از این روش به همراه سایر روش‌های درمان سنتی استفاده می‌شود. اهداف درمانی کایروپرکتیک به منظور مدیریت شکایات از درد ستون فقرات شامل برخی ترکیبات کاهش درد، بهبود حرکتی و بازگرداندن عملکرد اولیه ناحیه سر و گردن است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کایروپرکتیک یا درمان دستی روشی ایمن و مؤثر برای درمان مشکلات و دردهای اسکلتی-عضلانی است که در بسیاری از موارد نتایج بسیار قابل قبولی به همراه داشته است. این روش قابل انجام در کلینیک طب فیزیک و توانبخشی دکتر بیژن فروغ بوده و شما می توانید جهت آگاهی بیشتر درباره این روش و نحوه انجام آن، همچنین تعیین نوبت از این مرکز و مشاوره با کارشناسان ، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

کایروپرکتیک برای درمان چه مشکلاتی در کمر و گردن مفید است؟

متخصصان کایروپراکتیک از روش‌های غیر جراحی مختلف برای درمان بیماران مبتلا به انواع خاصی از موارد زیر استفاده می‌کنند:

کایروپراکتیک

مزایا ی کایروپرکتیک کمر و گردن

کایروپراکتیک کمر و گردن

فرد معالجه کننده ابتدا سابقه پزشکی بیمار را دریافت کرده و وضعیت فیزیکی وی را معاینه می‌کند. در این شرایط ممکن است از روش‌های تصویربرداری یا سایر آزمایش‌ها برای تشخیص مناسب بودن درمان برای فرد استفاده شود. برنامه درمان در این حالت شامل یک یا چند مورد اصلاح وضعیت بافت‌ها و عضلات از طریق نیروی کنترل‌شده‌ی دست و نیز وارد کردن فشار ناگهانی به منظور بهبود دامنه حرکت و افزایش توانایی عملکرد عضلات می‌باشد. علاوه بر این بسیاری از متخصصان درمان دستی در برنامه درمانی خود از رژیم‌های غذایی مناسب و نیز تمرین‌های حرکتی و توان‌بخشی استفاده می‌کنند. هدف درمان دستی در این شرایط می‌تواند بازیابی شرایط عادی عملکرد و نیز پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های بعدی به همراه کاهش درد بیمار باشد.

روش‌های مورد استفاده در درمان کایروپرکتیک

برخی از روشهای درمانی مورد استفاده در کایروپرکتیک کمر و گردن عبارتند از:

  1. چنانچه بیمار هنگام خم شدن احساس بهتری دارد، تمرین‌هایی که شامل خم شدن هستند مانند خم کردن زانو به سمت سینه، تیلت پشتی لگنی و خم شدن رو به جلو مفید و مناسب هستند.
  2. چنانچه بیمار در باز و راست شدن دچار کاهش درد کمری می‌شود، خصوصاً اگر درد پا کاهش پیدا کرد، تمرینات پرس خوابیده روی زمین بسیار مفید هستند.
  3. تمرین‌های دیگری که برای کاهش کمردرد استفاده می‌شوند شامل موارد زیر هستند:
  4. تمرین‌های تقویتی عضلات پایدارکننده لگنی
  5. کشش همستریگ، کشش عضلات نزدیک کننده و عضلات کوتاه یا محکم ستون فقرات
  6. تمرینات برای بهبود تعادل یا بهبود پروپریوسپتیو (حس عمقی)

موارد منع انجام کایروپراکتیک کمر و گردن

تعداد جلسات کایروپراکتیک

تعداد جلسات درمانی را پزشک تعیین می کند. به طور معمول پس از 10 تا 25 جلسه، بهبودی حاصل می شود.

هزینه هر جلسه کایروپراکتیک دیسک

هزینه این نوع درمان بستگی به توانایی و مهارت پزشک در انجام درمان دستی دارد. به علاوه تعداد جلسات درمانی موردنیاز بسته به وسعت و تعداد محل‌های مورد نظر و همچنین شدت درد و بیماری متفاوت خواهد بود که این موضوع نیز بر هزینه درمان با توجه به شرایط بهبود بیمار مشخص می‌شود.

صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

عوارض کایروپراکتیک کمر و گردن

خطرات و عوارض جانبی مرتبط با در کایروپراکتیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خطرات جانبی نادر اما جدی مرتبط با کایروپراکتیک عبارتند از:

در پلی کلینیک ارتوپدی فنی، طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ خدمات درمانی و توانبخشی در مشکلات و بیماریهای پا و زانوها ، ستون فقرات، دست و اندام فوقانی ، بیماریهای نورولوژیک مغز و ... همچنین نوار عصب و عضله ، اسکن کف پا و تجویز و ساخت انواع بریس ، کفش و کفی طبی ، ودرمان با روشهایی مانند طب سوزنی به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :فرزانه ترکمانی [ 1402-07-05 ]
من ترکمانی هستم چندماه پیش مراجعه کردم برای کمر درد پیش دکتر بیژن فروغ .بعداز سقط کرمردرد دارم دکتر بدون معاینه .۳تا امپول اوزون بهم زد خوب نشدم بدترم شدم ۳ملیونم هزینه امپولام شد .

زهرا عبادی [ 1402-04-14 ]
سلام ممنون مقاله خیلی کمک کننده بود برام همین مورد مشابه رو خودم دارم سپاس

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی برای درمان شكستگی مهرهروشهای متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی برای درمان شكستگی مهره

ستون فقرات به‌عنوان اصلی ترین پی و اساس بدن ما در سیستم اسکلتی شناخته می شود. مسئولیت این ستون مهره ها بسیار زیاد است. ... ادامه مطلب

توانبخشی بیماران سرطانی با طب فیزیکیتوانبخشی بیماران سرطانی با طب فیزیکی

توانبخشی سرطان مجموعه ای از درمان ها که مربوط به بازیابی و حفظ بالاترین سطح ممکن از عملکرد، استقلال و افزایش کیفیت زندگی در تمام مراحل تشخیص سرطان است ... ادامه مطلب

بریس PTB چیست و چه کاربردی دارد؟بریس PTB چیست و چه کاربردی دارد؟

بریس PTB قطعه پروگزیمال شکستگی تیبیا را تثبیت کرده ، زانو را برای حرکت آزاد می‌ گذارد و اجازه می‌ دهد تا حرکت زود هنگام را انجام دهد. ... ادامه مطلب

علائم و درمان شکستگی آرنج دستعلائم و درمان شکستگی آرنج دست

در اکثر شکستگی‌ های اولکرانون، قطعات استخوان آرنج هنگام آسیب از جای خود خارج می‌شوند. برای این شکستگی ها، جراحی برای بازگرداندن آناتومی طبیعی آرنج ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465