کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ستون فقرات / سرخوردگی مهره های کمر به چه وضعیتی گفته میشود؟

سرخوردگی مهره های کمر به چه وضعیتی گفته میشود؟

سر خوردگی مهره های کمر یک بیماری ستون فقرات است که باعث ایجاد کمر درد می شود و زمانی اتفاق می افتد که یکی از مهره های استخوان ستون فقرات، از جای خود بر روی مهره زیر آن می لغزد و عصبی را تحت فشار قرار دهد و باعث بروز کمر درد و یا پا درد در بیمار شود. در ادامه مقاله به علت و درمان این بیماری می پردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت و علائم سرخوردگی مهره های کمر

سرخوردگی مهره های کمر ممکن است در ابتدا هیچ علائمی نداشته باشد و فرد نتواند این مشکل را درون خود تشخیص دهد. در صورت وجود درد در ناحیه کمر ممکن است فرد با علائم زیر مواجه شود:

سرخوردگی مهره های کمر

درمان سرخوردگی مهره های کمر بدون جراحی:

اگر سر خوردگی مهره های کمر شما غیر پیشرونده باشد، هیچ درمانی جز مراقبت لازم نیست. علائم اغلب هنگامی که فعالیت های سنگین و آزار دهنده مهره ها متوقف می شوند، کاهش می یابد.

درمان محافظه کارانه شامل:

این درمان درد ناشی از التهاب عصب های نخاعی کمر را تسکین می دهد؛ دارو در فضای اپیدورال، یعنی ناحیه‌ مملو از چربی بین استخوان و کیسه‌ محافظ عصب های نخاعی تزریق می شود. درد به مدت چند روز یا حتی چند سال بعد از تزریق اپیدورال تسکین می یابد. با تزریق اپیدورال پزشک می تواند محل دقیق مولد درد را مشخص دهد. تشخیص منشأ درد غالباً در مواردی که بیشتر از یک علت احتمالی برای درد وجود دارد، مشکل است. هدف از تزریق استروئید این است که درد بیمار آنقدر کم شود که بتواند فعالیت های معمول خود و درمان طب فیزیکی را دنبال کند.

مزایا تزریق اپیدورال برای لغزندگی مهره های کمر:

فیزیوتراپی برای سرخوردگی مهره‌ی کمر:

در روش های درمانی فیزیوتراپی، ورزش های قدرتی و حرکات کششی مخصوصی برای بیمار تجویز می شود تا عضلات اطراف ستون فقرات تقویت شوند و میزان حرکت پذیری شما افزایش پیدا کند. انجام ورزش های هدفمند برای بیماران مبتلا به سرخوردگی مهره ها، به شدت مفید و موثر است.
در صورتی که ورزش درمانی به صورت ترکیبی با درمان های کایروپراکتیک انجام شود، راستای قرار گیری ستون مهره ها با کایروپراکتیک اصلاح شده و ستون مهره ها صاف می شوند و از طرف دیگر با انجام ورزش و تقویت عضلات می توان مهره ها در موقعیت قرارگیری جدیدشان حفظ کرد.

کایروپرکتیک در مبتلایان به سرخوردگی مهره های کمر:

در درمان های کایروپراکتیک با جا اندازی دقیق مفاصل ستون فقرات، راستای صحیح ستون فقرات بازیابی می شود. انجام درمان های کایروپراکتیک می تواند موجب شود که عصب هایی که بر اثر سرخوردگی مهره و حرکت غیر طبیعی مهره ها تحت فشار بوده اند، آزادسازی شوند.
برای جا اندازی مفاصل به روش کایروپراکتیک، برخی تکنیک های درمان دستی بر روی مهره هایی که حرکت غیر طبیعی دارند یا به طور صحیح عمل نمی کنند، انجام می شود.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

انواع سر خوردگی مهره کمر:

بیوفیدبک به شما این توانایی را می ‌دهد که روش‌ های جدیدی را برای کنترل بدن، بهبود وضعیت سلامتی و یا عملکرد فیزیکی تمرین کنید. این روش در صورت تشخیص موثر بودن، در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ قابل انجام می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا ملکی [ 1402-04-14 ]
سلام دکتر من دچار سر خوردگی مهره های کمر شده ام ضمن اینکه از مطالبتون استفاده کردم و بابتش ممنون هستم میخواستم حضوری هم خدمت برسم برای معاینه بهم یه وقت حضوری می دید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟

دیسک کمر و فلج پا می تواند در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن ریشه های اطراف کمر باشد. و تمامی حس ها و حرکات بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد. ... ادامه مطلب

کجی و انحراف کشکک زانو علل علائم و راه های درمان آنکجی و انحراف کشکک زانو علل علائم و راه های درمان آن

صدمات ناشی از ورزش، استفاده بیش از حد از زانو یا تروما باعث می شود کشکک از جای خود خارج شود و کشکک زانو دچار انحراف شود. ... ادامه مطلب

اسکولیوز یا کجی ستون فقرات چیست؟اسکولیوز یا کجی ستون فقرات چیست؟

اسکولیوز یک انحنای جانبی غیرعادی ستون فقرات است که اغلب در دوران کودکی یا اوایل نوجوانی تشخیص داده می‌شود. ... ادامه مطلب

برای رفع چسبندگی مهره های کمر چه روشهای بدون جراحی بهتر است؟برای رفع چسبندگی مهره های کمر چه روشهای بدون جراحی بهتر است؟

ساکرالیزاسیون یا چسبندگی مهره کمر یک بی نظمی رایج در ستون فقرات است که در آن مهره پنجم به استخوان خاجی در پایین ستون فقرات جوش می خورد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465