درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / موضوعات مطالب / علت ابتلا به انواع بیماری های نورولوژیکی

علت ابتلا به انواع بیماری های نورولوژیکی

اختلالات مغزی مختلفی وجود دارد که می تواند ناشی از بیماری، ژنتیک یا آسیب باشد. اختلالات نورولوژیکی، تمام عملکرد مغز و سیستم عصبی و سایر سلول های رابط این اعضا را تحت تاثیر خود قرار می دهد. هر کدام با خطرات، تشخیص و درمان متفاوتی همراه است که در این مقاله آنها را بررسی کرده ایم.

آنچه در این مطلب میخوانید

در پلی کلینیک ارتوپدی فنی، طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ خدمات درمانی و توانبخشی در مشکلات و بیماریهای پا و زانوها ، ستون فقرات، دست و اندام فوقانی ، بیماریهای نورولوژیک مغز و ... همچنین نوار عصب و عضله ، اسکن کف پا و تجویز و ساخت انواع بریس ، کفش و کفی طبی ، ودرمان با روشهایی مانند طب سوزنی به مراجعه کنندگان گرامی ارائه می گردد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

علت ابتلا به انواع بیماری های نورولوژیکی

بیماری های نورولوژیکی

انواع بیماری های نورولوژیک مغز

  1. صرع: یک بیماری مغزی است که افراد مبتلا به آن معمولا تشنج های مکرر و بدون تحریک اولیه را تجربه می کنند. این تشنج ها به دلیل اختلال در فعالیت الکتریکی مغز رخ‌ می دهد و به طور موقت سیستم پیام رسانی بین سلول های مغز را مختل‌ می کند.
  2. آلزایمر: بیماری آلزایمر یک بیماری مغزی پیش رونده و غیر قابل ‌برگشت است که به آرامی حافظه و قدرت تفکر را از بین برده و حتی توانایی انجام کارهای ساده را از فرد می‌گیرد. بیماری آلزایمر به آرامی شروع می شود. این بیماری در وهله اول قسمت هایی از مغز که کنترل حافظه و زبان را به عهده دارند دربر می گیرد.
  3. میگرن: یک بیماری شایع عصبی است که باعث درد شدید می شود و احساس تپش در یک طرف سر ممکن است چندین ساعت طول بکشد و ممکن است تا چند روز ادامه یابد. معمولا شامل سردرد همراه با استفراغ، حساسیت به نور، بو یا صدا، سرگیجه، اختلالات بینایی و سوزن سوزن شدن یا بی حسی صورت، دست ها یا پاها است.
  4. پارکینسون: این بیماری پس از آلزایمر معمول ترین بیماری مخرب اعصاب به شمار می رود. به طور مختصر می توان گفت بیماری پارکینسون یکی از انواع بیماری های نورولوژیک است که فرد مبتلا به آن به تدریج توانایی جسمی و روحی خود را از دست داده و در صورت عدم انتخاب راهکار درمانی مناسب با سرعت بیشتری بر شدت علائم آن افزوده می شود.
  5. ام اس: بیماری فلج چند گانه یا ام اس (MS) یک مشکل مغزی و نخاعی است. این بیماری می تواند علائم مختلفی را برای بیمار ایجاد کند. در اکثر موارد، در ابتدا عوارض بیماری ام اس به تناوب ایجاد شده و بر طرف می شوند. با گذشت زمان، بعضی از این علائم ماندگار شده و می توانند ناتوانی فرد را به همراه داشته باشند.

تشخیص بیماری های نورولوژیک مغز

شایع ترین روش ها و تست های تشخیصی بیماری های نورولوژیک مغز به شرح زیر است:

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

روش های درمان بیماری های نورولوژیک مغز

درمان بیماری ها یا اختلالات مرتبط با سیستم عصبی و بیماری های نورولوژیک مغز نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

داروهایی که احتمالاً توسط پمپ دارو داده می شوند (مانند داروهایی که برای افراد مبتلا به اسپاسم شدید عضلانی استفاده می شوند) نوع دارویی که برای درمان بیمار تجویز می شود به نوع بیماری او بستگی دارد.

  1. داروهای مؤثر بر دوپامین مانند لوودوپا نیز معمولا برای درمان بیماری هایی مانند پارکینسون تجویز می شوند تا خشکی بدن و لرزش را کمتر کنند.
  2. داروهای کورتیکاستروئید که اغلب برای درمان بیماری ام اس تجویز میشوند که می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند.
  1. ایجاد تغییراتی در سبک زندگی برای پیشگیری یا کم کردن عوارض و تأثیرات بیماری
  2. انجام فیزیوتراپی برای کنترل برخی از علائم و بازیابی عملکردهای حرکتی بدن کنترل درد

یک نوع روان درمانی سی بی تی است که می تواند در آگاهی نسبت به افکار منفی یا نادرست کمک کند تا شما بتوانید وضعیت خود را واضح تر دیده و به روش های مؤثرتری نسبت به آن واکنش نشان دهید. سی بی تی ممکن است به آموزش چگونگی مدیریت بهتر استرس در موقعیت های مختلف نیز مؤثر باشد.

  1. تحریک عمیق مغز و نخاع
  2. جراحی ستون فقرات

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ از روشهای غیر جراحی و مناسبی برای درمان یا بهبود انواع کمر درد، از جمله کمر درد بارداری استفاده می شود. از جمله آنها می توان به تجویز بریس، استفاده از لیزر درمانی ، فیزیوتراپی و ورزش درمانی ، درمان دستی، طب سوزنی و ... اشاره نمود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :فرزاد عبادی [ 1402-04-14 ]
سلام دکتر عزیز ممنون از مطالب بسیار مفید داخل سایت

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کاربردها و مزایای انجام نوار عصب و عضلهکاربردها و مزایای انجام نوار عصب و عضله

سرعت و قدرت حرکت ایمپالس‌ های الکتریکی در داخل و بین اعصاب و ماهیچه‌ ها طی آزمایش الکترود یاگنوستیک Electrodiagnostic اندازه گیری می‌ شود . ... ادامه مطلب

آسیب های ورزشی در دوچرخه سواریآسیب های ورزشی در دوچرخه سواری

در دوچرخه‌ سواری بعضی از قسمت‌های بدن در معرض آسیب بیشتری هستند که با شناخت قسمت های حساس می توان از آسیب های دوچرخه سواری جلوگیری کرد، مانند زانو،لگن ... ادامه مطلب

مهمترین علت و روشهای درمان درد سینه کف پامهمترین علت و روشهای درمان درد سینه کف پا

عوامل زیادی می تواند دلیل درد سینه پا باشد که با شناسایی علت درد سینه کف پا می توان از گسترش آن جلوگیری کرد. ... ادامه مطلب

انواع پروتز بازو چیست؟انواع پروتز بازو چیست؟

پروتز به مجموعه ای از دستگاه ها و اندام هایی اطلاق می شود که در پاسخ به نیاز افراد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465