پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهای ارتوپدی دست / درمان شکستگی استخوان مچ دست

درمان شکستگی استخوان مچ دست

شکستگی مچ دست دارای انواع مختلفی است که بر حسب اینکه کدام استخوان یا قطعه شکسته شده است به سه دسته تقسیم می شود :

  1. شکستگی اسمیت : استخوان رادیوس استخوانی است که در ناحیه ساعد قرار گرفته و مچ دست را به آرنج متصل می کند . در شکستگی رادیوس یا اسمیت ، قطعه شکسته شده پایین استخوان رادیوس به سمت جلو یا به سمت کف دست جابه جا و منحرف می شود .
  2. شکستگی اسکفوئید : شایع ترین شکل شکستگی مچ دست ، شکستگی اسکفوئید است که به دنبال آن ، استخوان قرار گرفته در قاعده شست دست دچار شکستگی می شود . شایع ترین علت این نوع شکستگی ، زمین خوردن بر روی کف دست است که در پی آن مچ دست به سمت پشت خم می شود .
  3. شکستگی کالیس : در این نوع شکستگی قسمت پایینی استخوان زند زبرین ساعد یعنی نزدیکی مچ دست شکسته می شود و یک بد شکلی در مچ دست ایجاد می شود .
آنچه در این مطلب میخوانید

علائم شکستگی مچ دست

خشک شدگی ، درد و ناتوانی مهم ترین علائم شکستگی مچ دست هستند که این علائم بلافاصله پس از آسیب دیدن مچ دست ظاهر می شوند . از مهم ترین علائم شکستگی مچ دست می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در صورتی که شکستگی مچ دست اعصاب دست را تحت تاثیر قرار دهد ، در این صورت بیمار چنین علائمی را تجربه خواهد کرد :

درمان شکستگی استخوان مچ دست

تشخیص شکستگی مچ دست

زمانیکه به هر دلیلی از ناحیه مچ دست دچار آسیب دیدگی شدید و با علائمی همچون تورم و درد شدید مواجه بودید نیاز است که حتما به متخصص ارتوپد مراجعه کنید . پزشک متخصص با آزمایش ها و عکسبرداری هایی که بر روی استخوان شکسته مچ دست شما انجام می دهد درصد شکستگی را مشخص خواهد کرد و در صورتیکه شکستگی بسیار شدید و جدی باشد امکان دارد که عمل جراحی برای شما تجویز و در نظر گرفته شود .
گاهی اوقات ، برای بدست آوردن جزئیات و تشخیص بهتر قطعات شکستگی و سایر آسیب ها ، ممکن است به آزمایشاتی مانند سی تی اسکن یا MRI نیاز باشد . رباط ها ، تاندون ها ، عضلات و اعصاب نیز ممکن است در اثر شکستگی مچ دست آسیب ببینند.

روش های درمان شکستگی مچ دست

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

مراقبت بعد از عمل شکستگی مچ دست

  1. طی 2 یا 3 روز اول پس از جراحی ، مچ دست باید بالا نگه داشته شده و باند ، باید تمیز و خشک نگه داشته شود .
  2. یخ ممکن است به کاهش تورم کمک کند .
  3. تمریناتی وجود دارد که می تواند برای حفظ حرکت و باز سازی قدرت به شما کمک کند .
  4. درد بعد از عمل شکستگی مچ دست : اگرچه درد پس از جراحی معمولا خفیف است ، اما دارو های ضد درد به تسکین درد می توانند کمک کنند .
  5. طول درمان شکستگی مچ دست : ترمیم مچ دست ممکن است هشت هفته یا بیشتر طول بکشد . ترمیم کامل شکستگی های شدید ممکن است تا شش ماه به طول بینجامد . پزشک مشخص می کند که چه زمانی بهبودی کاملا صورت گرفته است .

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ از روشهای غیر جراحی و موثری برای بهبود گیرافتادگی عصب استفاده می شود. از جمله آنها می توان به تجویز بریس، استفاده از لیزر درمانی ، فیزیوتراپی و ورزش درمانی ، درمان دستی، طب سوزنی و ... اشاره نمود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :مهری آهنی [ 1402-04-14 ]
دکتر فروغ عزیز بابت مطلب کاربردی شکستگی مچ دست بسیار سپاسگذار

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ضایعه نخاعی چیست و انواع آنضایعه نخاعی چیست و انواع آن

ضایعه نخاعی زمانی که ضربه سختی به کمر واردمی شود. اتفاق می افتد اگر این آسیب باعث شکستگی مهره‌ ها شود، تکه‌ های استخوان بافت نخاع را سوراخ می کند ... ادامه مطلب

شایعترین علل درد شانه و کتفشایعترین علل درد شانه و کتف

اگر علت درد شانه و کتف به موقع تشخیص داده و درمان شود، اغلب ممکن است به برطرف کردن یا کاهش چشمگیر درد در شانه کمک کند. ... ادامه مطلب

درمان پارگی، کشیدگی و التهاب عضله دلتوئید شانهدرمان پارگی، کشیدگی و التهاب عضله دلتوئید شانه

دلتوئید عضله ی بزرگی است که وظیفه بلند کردن بازو و حرکت شانه را برعهده دارد. این عضله در بالاترین قسمت بازو، در شانه قرار گرفته است. ... ادامه مطلب

تاثیر ارتز زانو بر دامنه حرکتی زانو در مبتلایان به استئوآرتریت خفیف تا متوسطتاثیر ارتز زانو بر دامنه حرکتی زانو در مبتلایان به استئوآرتریت خفیف تا متوسط

استئوآرتریت زانو که به عنوان بیماری دژنراتیو مفصل نیز شناخته می‌ شود، معمولاً نتیجه ساییدگی و از دست دادن تصاعدی غضروف مفصلی است . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465