پلی کلینیک دکتر فروغ

روند بهبود عصب النار دست

عصب اولنار از سیستم عصبی شبکه بازویی منشعب می شود و از پشت و داخل بازو به سمت دست حرکت می کند.عصب اولنار سیگنال های الکتریکی را به ماهیچه های ساعد و دست منتقل می کند.عصب اولنار همچنین مسئول احساس در انگشتان چهارم و پنجم (انگشت حلقه و انگشت کوچک) دست، بخشی از کف دست و قسمت زیرین ساعد است.

آنچه در این مطلب میخوانید

گیر افتادن عصب اولنار می تواند باعث درد، بی حسی و گزگز در ساعد و انگشتان چهارم و پنجم شود.در موارد شدید، گیر افتادن عصب اولنار می تواند باعث ضعف در دست و کاهش توده عضلانی شود. برای درمان این عارضه، می توانید به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ مراجعه نموده و در اغلب موارد بدون جراحی، گیرافتادگی عصب اولناز را درمان نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

علائم گیر افتادن عصب اولنار:

علائم نوروپاتی عصب اولنار ممکن است شامل موارد زیر باشد:

چه چیزی باعث مشکلات عصب اولنار می شود؟

گیر افتادن عصب اولنار در آرنج ممکن است زمانی رخ دهد که کشش طولانی مدت عصب با خم نگه داشتن آرنج کاملاً وجود داشته باشد یا زمانی که فشار مستقیم بر روی عصب ناشی از تکیه دادن آرنج به یک سطح جامد وجود دارد.گیر افتادن در مچ دست ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که با تکیه دادن به فرمان در طول دوچرخه سواری طولانی یا استفاده طولانی مدت از ابزار دستی، به عصب فشار مستقیم وارد شود.شبیه به پدیده «خواب رفتن» بازوی شخص، یا «اصابت به انتهای استخوان ساعد شما»، گرفتگی عصب اولنار می تواند منجر به گزگز، درد و بی حسی شود.

در برخی از افراد، عصب اولنار در موقعیت مناسب خود باقی نمی‌ماند و می‌تواند در هنگام خم شدن بازو روی یک برجستگی استخوان در آرنج جابجا شود که به آن عصب ساب لاکسینگ می‌گویند.جابجایی مکرر می تواند باعث تحریک عصب اولنار شود.

درمان گیر افتادن عصب اولنار

بسته به شدت گرفتگی عصب اولنار، پزشک ممکن است موارد زیر را توصیه کند:

  1. کاردرمانی برای تقویت رباط ها و تاندون های دست و آرنج
  2. داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن و سایر مسکن‌های بدون نسخه برای کمک به کاهش درد و التهاب
  3. آتل برای کمک به بی حرکت کردن آرنج
مدت زمان ترمیم عصب اولنار

زمانی که فیزیوتراپی و سایر اشکال درمان غیر جراحی در کنترل درد و بازیابی عملکرد ناکام باشند، جراحی آزادسازی عصب ممکن است بهترین گزینه برای رفع علائم باشد. دو نوع جراحی آزادسازی عصب اولنار وجود دارد:

  1. جراحی در آرنج:جراح برشی را در آرنج بیمار ایجاد می کند و فشار عصب را رفع می کند و در برخی موارد عصب را به قسمت داخلی بازو می برد تا در وضعیت مستقیم تری قرار گیرد.
  2. جراحی در مچ دست:اگر فشار در مچ دست باشد، جراح برای دسترسی به عصب اولنار برش را در آنجا ایجاد می‌کند و رفع فشار را در آن محل انجام می‌دهد.

ترمیم و بهبودی از گیر افتادگی عصب اولنار

چه جراحی داشته باشید و چه نوع دیگری از درمان، بهبودی کامل از گیر افتادگی عصب اولنار امکان پذیر است.

فیزیوتراپی و کار درمانی ممکن است در دوران پیش ازجراحی تجویز شود. فیزیوتراپی شامل تمرینات و حرکات کششی برای تقویت دست، آرنج و بازوی آسیب دیده است. این تمرینات همچنین تحرک را بهبود می بخشد و از کاهش قدرت عضلات بازو جلوگیری می کند.

کاردرمانی به شما کمک می کند تا محیط کار و خانه خود را برای مدیریت بهتر شرایط خود تطبیق دهید. ایجاد تغییرات کوچک در عادات روزانه شما - مانند اصلاح وضعیت بدن در هنگام رانندگی - می تواند از عود گیر افتادگی عصب اولنار جلوگیری کند.

پس از جراحی، اکثر افراد می توانند باندهای خود را در عرض 24 ساعت برداشته و بخیه ها را در حدود 10 روز بکشند.افرادی که در شرایط شغلی با نیاز به فعالیت بدنی کار می کنند، باید در چند هفته اول پس از جراحی از بازو یا آرنج آسیب دیده فقط برای کارهای گاه به گاه استفاده کنند. افرادی که در مشاغلی با نیاز کمتر به فعالیت بدنی کار می کنند، معمولا یک یا دو روز پس از جراحی می توانند به سر کار خود بازگردند.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

جراح شما ممکن است یک قرار ملاقات بعدی را حدود شش تا هشت هفته پس از عمل تعیین کند.تا آن زمان، اکثر افراد هیچ محدودیتی برای استفاده از بازوی خود ندارند. می توانید انتظار داشته باشید که طی سه تا چهار ماه آینده برای معاینات دوره ای به جراح خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که وضعیت شما در حال بهبود است.

فیزیوتراپی اغلب به عنوان یک گزینه بهبودی پس از جراحی تجویز می شود.طول درمان توسط پزشک تعیین می شود و به شدت علائم شما بستگی دارد.

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ از روشهای غیر جراحی و مناسبی برای بهبود انواع کمر درد استفاده می شود. از جمله آنها می توان به تجویز بریس، استفاده از لیزر درمانی ، فیزیوتراپی و ورزش درمانی ، درمان دستی، طب سوزنی و ... اشاره نمود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداریراههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری

اکثر زنان در برخی از مقاطع بارداری کمردرد را تجربه می کنند. کمردرد بیش از دو سوم زنان را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که پزشکان آن را کمردرد می‌ نامند، می‌ تواند در نزدیکی مرکز پشت ایجاد شود. راههای خلاصی از درد کمر دوران بارداری را در ادامه این بخش اورده ایم. ... ادامه مطلب

متاتارس یا شکستگی استخوان کف پا از علل تا روشهای درمانمتاتارس یا شکستگی استخوان کف پا از علل تا روشهای درمان

شکستگی کف پا یکی از رایج ترین صدمات وارده به پا می باشد و چون پا یک اندام حرکتی حیاتی محسوب می شود، بسیار آسیب پذیرتر از سایر عضو های بدن می باشد. ... ادامه مطلب

علائم و درمان شکستگی استخوان رانعلائم و درمان شکستگی استخوان ران

استخوان ران از محکم ترین استخوان های بدن است و شکستگی آن نیاز به وارد شدن نیروی زیادی دارد و معمولا این نیروها در حین تصادفات به بدن وارد می شود. ... ادامه مطلب

علت و علائم انحراف زانو به سمت داخل چیست؟علت و علائم انحراف زانو به سمت داخل چیست؟

زانوی ضربدری یا ژنووالگوم به انحنای غیرطبیعی پایین پا از زانو به پایین گفته میشود به طوری که هنگام مماس بودن دو زانو، فاصله زیادی را بین پاها ایجاد می ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465