پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / طب سوزنی / تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به آرنج تنیس بازان

تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به آرنج تنیس بازان

بیماری تنیس البو یا به عبارتی آرنج تنیس بازان بیماری دردناکی است که ناشی از استفاده بیش از حد تاندون‌ های آرنج در پی حرکات مکرر مچ دست و بازو رخ می‌ دهد . این بیماری برخلاف نامش تنها ورزشکاران را درگیر خود نمی‌ کند . درد ناشی از این عارضه عمدتا در محل اتصال تاندون‌ های عضلات ساعد به برجستگی استخوانی در خارج آرنج احساس می‌ شود و ممکن است به مچ ‌دست و ساعد نیز سرایت کند . اگر بیمار همچنان به فعالیت‌ هایی که موجب این عارضه می‌ شوند ادامه ندهد تنیس البو معمولا با گذشت زمان بهبود می‌ یابد . این عارضه بسته به شدت آن معمولا بین ۶ هفته تا ۲ سال طول می‌ کشد . در این مقاله به بررسی تاثیر طب سوزنی در درمان آرنج تنیس بازان می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که رفع دردهای دست و شانه از قبیل تنیس آلبو ، سردرد ، گردن درد ، کمر درد و سیاتیک تنها چند کاربرد این روش می باشند. در کنار طب سوزنی ، بکارگیری سوزن خشک نیز در طب فیزیکی و درمان دردهای اسکلیتی - عضلانی کاربرد فراوانی دارد. شما می توانید برای انجام طب سوزنی و استفاده از سوزن خشک در تهران، به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ مراجعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

علائم آرنج تنیس بازان

درد احساس شده در ناحیه‌ خارجی آرنج ، معمول‌ ترین علامت تنیس البو ( آرنج تنیس‌ بازان ) بوده و معمولا به‌صورت سوزش توصیف می‌ شود . ممکن است لمس کردن آرنج ، درد را تحریک کرده و یا درد به درون ساعد منتشر شود . درد معمولا با گرفتن ، فشار دادن و یا چرخاندن مچ و ساعد ، افزایش می‌ یابد . خم و راست کردن آرنج نیز می‌ تواند درد را شدیدتر کند .
شدت درد ممکن است از یک ناراحتی خفیف تا درد شدید که مانع خواب می‌ شود ، متفاوت باشد . این درد معمولا به‌ صورت خفیف شروع‌ شده و در طی هفته‌ ها و یا ماه‌ ها ، شدیدتر می‌ شود . درصورتیکه این عارضه مزمن (طولانی‌مدت) باشد ، ممکن است ضعف در گرفتن اشیا نیز تجربه گردد .

علل ایجاد آرنج تنیس بازان

علل ایجاد آرنج تنیس بازان

آرنج تنیس بازان ممکن است در اثر موارد زیر ایجاد شود :

تاثیر طب سوزنی در درمان آرنج تنیس بازان

طب سوزنی ، در درمان عارضه تنیس البو به طور موثر و سریع عمل می کند . مطالعات بالینی نشان می دهند که درمان عارضه تنیس البو با طب سوزنی به طور قابل توجهی موجب بهبود عملکرد آرنج شده و از سوی دیگر در اغلب موارد ، بیماران بعد از انجام اولین ویزیت توسط پزشک ، این روش درمانی را عمدتا روشی بدون درد توصیف می کنند . درد و التهاب ممکن است پس از چند روز دوباره برگردد اما این درد و التهاب به شدت قبل نبوده و تا حد زیادی کاهش خواهد یافت که این امر به بافت آسیب دیده اجازه می دهد تا روند ترمیمی و بهبودی خود را طی کند .
وارد شدن سوزن ها به بافت تاندونی می تواند موجب آزاد شدن فاکتور های افزاینده جریان خون و عوامل ترمیمی طبیعی بدن شود . این کار از طریق ایجاد زخم و آسیب بافتی بسیار ناچیز انجام می شود . همان طور که گفته شد در این روش ، سیستم ترمیمی و ایمنی بدن با یک هشدار آسیب مواجه شده و به محل اعزام می شود . با این کار اثر طب سوزنی اجرا شده و موجب کاهش درد و تورم و قرمزی تاندون می شود .
درد اکثریت بیماران طی ۵ جلسه درمانی به طور کامل تسکین می یابد .

صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

طب سوزنی در آرنج تنیس بازان چه عوارضی دارد؟

انجام سوزن درمانی در کنار فیزیوتراپی یک روش علمی است که نیازمند دانش آکادمیک دانشگاهی است . در صورتی که طب سوزنی توسط افراد عادی انجام شود ، علاوه براین که درمان بهینه نخواهد بود ، ممکن است آسیب به اعصاب و فلج شدگی مچ دست در اثر آسیب به عصب رادیال اتفاق بیفتد .
اگر بیمار به اختلالات خونریزی مبتلا باشد و یا دارو های رقیق کننده خون مصرف کند ، طب سوزنی برای وی خطرناک است .

یکی از علل اصلی مراجعه افراد به کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی، مشکلات و دردهای زانو است. مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ یکی از موسسات مجهز برای فیزیوتراپی زانو در تهران محسوب می‌شود. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا افراد قطع نخاع بچه دار میشوند؟آیا افراد قطع نخاع بچه دار میشوند؟

طناب نخاعی، کانال مرکزی نخاع که حاوی مایع مغزی نخاعی است را احاطه می کند. مغز و طناب نخاعی همراه با هم، سیستم عصبی مرکزی (CNS) را تشکیل می دهند. ... ادامه مطلب

مراحل ساخت پروتزمراحل ساخت پروتز

ساخت اندام مصنوعی کاری بسیار تخصصی است و بیماران برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن حتماً می بایست به مراکز معتبر و مجهز در این زمینه مراجعه فرمایند. ... ادامه مطلب

درمان صاف نشدن ارنج دستدرمان صاف نشدن ارنج دست

جهت درمان قفل شدن آرنج، طب فیزیکی به عنوان یک روش مؤثر در بهبود این اختلال، گام مهمی را ایفا می نماید. ... ادامه مطلب

لزوم استفاده از بریس سومی پس از جراحی گردنیلزوم استفاده از بریس سومی پس از جراحی گردنی

بریس سومی از بهترین انواع بریس‌ های گردنی جهت مراقبت پس از جراحی دیسک گردن است و یک تکیه گاه سفت و سخت است که خم شدن و کشش را محدود می‌ کند . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465