درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آرتروز زانو / درمان زانو درد با فیزیوتراپی

درمان زانو درد با فیزیوتراپی

زانو یکی از مهم ترین مفاصل بدن محسوب می‌شود . این مفصل به علت حرکت های مختلفی که می تواند ایجاد نماید از اهمیت بالایی برخوردار است . اختلالات این مفصل می تواند از آسیب های فرسایشی مانند آرتروز زانو و تخریب مفصل با گذر زمان و یا آسیب‌ های ناشی از ضربه و برخورد ها ایجاد شود . فیزیوتراپی روشی درمانی محسوب می‌ شود که در آن از خواص مثبت فیزیک با تاکید بر بافت های آسیب دیده ، در درمان و رفع مشکلات آنها گام موثری بر می دارد . بسیاری از زانو درد ها ممکن است با فیزیوتراپی به موقع و بدون نیاز به انجام تزریق‌ های دردناک یا مصرف دارو به سرعت بهبود یابند . فیزیوتراپی زانو باید در مرحله اول و قبل از انجام هر گونه عمل و فرایند تهاجمی مانند عمل‌ های جراحی انجام شود . در این مقاله به درمان زانو درد با فیزیوتراپی می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از علل اصلی مراجعه افراد به کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی، مشکلات و دردهای زانو است. مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ یکی از موسسات مجهز برای فیزیوتراپی زانو در تهران محسوب می‌ شود. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

کدام مشکلات زانو با فیزیوتراپی درمان می شوند؟

برخی از مشکلات شایع زانو که با فیزیوتراپی قابل درمان هستند شامل موارد زیر می باشد :

درمان زانو درد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چگونه به کاهش درد زانو کمک می کند؟

روش‌ های مختلفی برای تسکین زانو درد ناشی از آسیب‌دیدگی وجود دارد . بسته به مدالیته‌ های درمانی ممکن است از انرژی‌ های مختلفی مانند انرژی الکتریکی ، گرمایی ، مغناطیسی ، صوتی و نوری استفاده شود . در ادامه متداول‌ ترین روش‌ هایی را که متخصصین فیزیوتراپی برای کاهش درد و التهاب زانو به کار می‌ برند ، توضیح می‌ دهیم .

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

قیمت فیزیوتراپی زانو در تهران

افرادی که به زانو درد دچار می شوند، با تشخیص متخصص طب فیزیکی ممکن است تحت درمان با دارو، تزریق داخل مفصل زانو، طب سوزنی، فیزیوتراپی زانو و ... قرار گیرند.

همانطور که فیزیوتراپی برای درمان تمام افراد مورد استفاده قرار می گیرد، انواع بیمه ها و افرادی که دارای این بیمه ها و یا بیمه تکمیلی هستند، بخشی از هزینه های فرد بیمار را بیمه متقبل میشود که این امر نیمی از مشکلات مالی در فرد بیمار را کاهش می دهد. در کل تعرفه فیزیوتراپ شامل هزینه تعرفه فیزیوتراپی طبق هر ناحیه ای زانو و تعرفه فیزیوتراپی زانو طبق دستگاهی است که استفاده می شود.

فواید فیزیوتراپی زانو

به طور کلی مهمترین فواید فیزیوتراپی زانو عبارت اند از :

ضایعه نخاعی با قطع پیام‌ های بین مغز و بدن باعث مختل شدن سیستم عصبی می‌ شود. برای رفع عوارض ناشی از ضایعه نخاعی می‌ توان از انواع بریس ضایعه نخاعی استفاده نمود. شما می‌ توانید برای تهیه بریس های مناسب ضایعه نخاعی به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
متوکاربامول دارویی برای کمر درد و گرفتگی عضلات کمرمتوکاربامول دارویی برای کمر درد و گرفتگی عضلات کمر

متوکاربامول جز دارو های شل کننده عضلانی است با نام تجاری روباکسین که عمده مصرف آن در گرفتگی های عضلات در بیماری های مختلف از جمله پارکینسون است. این دارو روی خود عضله اثر مستقیمی ندارد بلکه با مسدود کردن اعصابی که باعث انقباض عضله می شوند تاثیر خود را می گذارند. ... ادامه مطلب

مرگ و میر ناشی از پوکی استخوانمرگ و میر ناشی از پوکی استخوان

شکستگی های ناشی از پوکی استخوان می تواند کشنده باشد. میزان مرگ و میر ناشی از عوارض شکستگی ران در زنان با میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان برابر است. ... ادامه مطلب

تاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به آرنج تنیس بازانتاثیر طب سوزنی بر مبتلایان به آرنج تنیس بازان

بیماری تنیس البو یا به عبارتی آرنج تنیس بازان بیماری دردناکی است که ناشی از استفاده بیش از حد تاندون‌ های آرنج در پی حرکات مکرر مچ دست و بازو رخ می‌ دهد . این بیماری برخلاف نامش تنها ورزشکاران را درگیر خود نمی‌ کند . در این مقاله به بررسی تاثیر طب سوزنی در درمان آرنج تنیس بازان می پردازیم . ... ادامه مطلب

روند درمان بیماران با ارتوپدی فنیروند درمان بیماران با ارتوپدی فنی

رشته ارتوپدی فنی که زیر مجموعه ای از رشته پزشکی است به این دسته از بیماران برای برگشتن به زندگی معمولی کمک می کند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465