درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهای ارتوپدی دست / درمان درد شانه با فیزیوتراپی

درمان درد شانه با فیزیوتراپی

شانه یکی از مفاصل بسیار پیچیده و بسیار پر تحرک بدن است . به همین دلیل یکی از نقاطی است که بسیار زیاد درگیر مشکلات مختلف می شود . بسیاری از بیماری های شانه در صورت رسیدگی سریع ، با فیزیوتراپی شانه و ورزش های اصلاحی قابل درمان است . در صورت وخیم بودن مشکل و یا رسیدگی نامناسب به مشکلات کوچک ، درمان با جراحی شانه همراه خواهد بود . در این مقاله به بررسی درمان درد شانه با فیزیوتراپی می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از روشهای درمان درد شانه، فیزیوتراپی شانه است که در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ در تهران، انجام میشود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

کدام یک از اختلالات شانه با فیزیوتراپی قابل درمان هستند؟

برخی از اختلالاتی که با فیزیوتراپی بهبود و درمان پیدا می کنند شامل موارد زیر می باشند :

درمان درد شانه با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چگونه به کاهش درد شانه کمک می کند؟

اولین گام برای فیزیوتراپی شانه ارزیابی و معاینه شانه می باشد . این ارزیابی با یک معاینه و مشاهده کلی شانه و حرکات آن از تمام زوایا آغاز می‌ شود ، با انجام این کار فیزیوتراپیست می تواند موقعیت شانه و کتف بیمار را بررسی کند . از بیمار خواسته می شود تا حرکات فعالی را انجام دهد و در همین حین فیزیوتراپیست تمامی الگو های حرکتی سه‌گانه شانه و هر نوع دردی که منجر به کاهش حرکت در این الگو ها می‌ شود را بررسی خواهد کرد . پس از این مرحله بررسی قدرت شانه و میزان روان بودن مفصل شانه صورت می گیرد . پس از اتمام معاینه و ارزیابی نتایج ، فیزیوتراپیست مشکل بیمار را تشخیص می دهد و برنامه درمانی اختصاصی بیمار را تنظیم می کند .

روش های مورد استفاده در فیزیوتراپی شانه

روش های مختلفی برای درمان درد و اختلالات شانه در فیزیو تراپی به کار برده می شود . در ادامه به معرفی برخی از این روش ها می پردازیم :

  1. گرما درمانی یا سرما درمانی : استفاده از بسته‌ های حرارتی یا گرمایشی بر روی شانه می‌ تواند باعث تسکین سفتی و تنش در عضلات شود .
  2. همچنین می‌ توانید کمپرس سرد را روی کتف و شانه خود قرار دهید تا تورم و بی‌حسی درد را کاهش دهد . می‌ توانید هر بار ۵ مرتبه در روز ، کیسه یخ را روی شانه خود قرار دهید .
  3. لیزر تراپی : لیزر تراپی روش‌ درمانی جدیدی در حیطه درمان‌ های فیزیوتراپی است که با کمک انرژی حاصل از نور لیزر انجام می‌ شود . استفاده از لیزر باعث شکل‌ گیری زنجیره بیولوژیکی می‌ شود که منتهی به افزایش متابولیسم سلولی و کاهش درد و التهاب می‌ گردد . لیزر درمانی برخلاف دارو ها می‌ تواند بدون عوارض جانبی نامطلوب موجب کاهش درد ‌شود . همچنین لیزر درمانی موجب تسکین طولانی‌مدت درد می‌ شود . با وجود اینکه بسته به شدت بیماری ممکن است تعداد درمان‌ های مورد نیاز متفاوت باشند اما بسیاری از بیماران اغلب بعد از تنها ۲ جلسه لیزر تراپی می‌ توانند تسکین طولانی درد را در خود احساس کنند .
  4. ماساژ درمانی : اشکال خاصی از ماساژ درمانی نیز می‌ تواند به تسکین درد کتف و شانه کمک کند . در حالی که انواع ماساژ می‌ تواند تا حدی به درد شانه کمک کند ، اما به طور معمول ماساژ بافت عمیق و سوئدی بهترین گزینه برای تسکین درد کتف و شانه هستند . در طول ماساژ درمانی ، درمانگر شما از فشار عمقی انگشت و ضربه‌ های آهسته برای از بین بردن تنش در شانه شما استفاده می‌ کند .
  5. حرکات ورزشی : تمرینات ورزشی متناسب با شرایط هر بیمار برنامه ریزی می شود . هر تمرین ورزش کتف را به طور منظم ۱ تا ۲ بار در روز انجام دهید و جهت بهتر انجام دادن تمرین‌ ها ، قبل از شروع دوش آب گرم بگیرید . احساس کشش یا درد خفیف در طول انجام ورزش تقویت عضلات شانه طبیعی است ، اما چنانچه درد شدید بود یا بیشتر از ۳۰ دقیقه طول کشید ، انجام تمرین توصیه نمی‌ شود . تمرین‌ ها را به یک باره قطع نکنید ، بلکه به تدریج تعداد دفعات انجام تمرین‌ ها را کاهش و وقفه بین دو نوبت را افزایش دهید .

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی شانه به عوامل متعددی بستگی دارد ، در هزینه و قیمت فیزیوتراپی ممکن خدمات مختلفی برای درمان بیمار صورت گیرد تعرفه های اولیه قیمت گذاری هر کدام از خدمات فیزیوتراپی شانه از سوی وزارت بهداشت تعیین و به مراکز و کلینیک های فیزیوتراپی ابلاغ می شود. لذا بر این اساس قیمت گذاری هر کدام از خدمات که برای فیزیوتراپی شانه انجام می شود؛ مطابق با تعرفه تعیین شده می باشد. لازم به ذکر است چنانچه پزشک متخصص تشخیص دهد یکی از اعضای تحتانی شانه نیز نیاز به درمان فیزیوتراپی دارد؛ هزینه آن عضو نیز به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

شما می‌ توانید با مراجعه به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، انواع زانوبند را که شامل انواع ورزشی، آتل دار، زانو بند کشکک باز ، زانو بندهای کشی و چسبدار میباشند، تهیه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع پروتز پنجه پا چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟انواع پروتز پنجه پا چه ویژگی ها و مزایایی دارند؟

با استفاده از پروتز پنجه پا بسیاری از مشکلات که برای افراد وجود دارد برطرف می شود و آنها قادر خواهند بود تا حدودی زندگی عادی خود را از سر بگیرند. ... ادامه مطلب

کاربرد کمربند طبی قرقره ای در درمان بیماریهای نخاعی، اسکلتی و عضلانیکاربرد کمربند طبی قرقره ای در درمان بیماریهای نخاعی، اسکلتی و عضلانی

کمربند طبی قرقره‌ای یا همان کمربند تراپی اسپینال یک وسیله پزشکی است که برای کمک به کاهش درد کمر و حفظ استقامت ناحیه کمر استفاده می شود. ... ادامه مطلب

انواع و کاربردهای ارتزهای دستانواع و کاربردهای ارتزهای دست

بریس ارتوپدی یا ارتز، برای فراهم آوردن حمایت از یک بخش یا مفصل بدن که تضعیف شده به کار می رود. ... ادامه مطلب

درمان زانوی ضربدری با حرکات اصلاحیدرمان زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی

زانوی ضربدری اختلالی است که در آن زانو ها به سمت داخل متمایل می‌ شوند. درمان زانوی ضربدری با حرکات اصلاحی یکی از راه های درمانی این عارضه است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465