کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ستون فقرات / آرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکی

آرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکی

اسپوندیلوز مهره های گردنی، آرتریت یا آرتروز گردن بیماری شایع و مرتبط با سنی است که مفصل ها و دیسک گردن را درگیر می کند. آرتروز گردن عموما نتیجه افزایش سن است، هرچند عامل های دیگری نیز منجر به بروز آن می شود. برخی بیماران دچار آرتروز گردن از گرفتگی و درد مزمن و شدید رنج می برند، اما بسیاری از بیماران می توانند فعالیت های روزانه خود را به راحتی انجام دهند. از راه های درمان آرتروز گردن می توان به دارو، طب فیزیکی یا مکمل اشاره کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در صورت مشاهده علائم آرتروز گردن ، برای درمان آن، می توانید به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ مراجعه نمایید. در این مرکز از روشهای غیر جراحی موثری مانند درمان های دستی، لیزردرمانی ، طب سوزنی ، فیزیوتراپی و تجویز و ساخت گردن بند طبی مناسب و ... برای درمان آرتروز گردن استفاده می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

علت بروز آرتروز گردن

ستون فقرات با بالا رفتن سن دچار فرسودگی می شود. فرسودگی در استخوان های گردن و دیسک های بین آن ها سبب می شود به مرور زمان مهره های گردن انعطاق خود را از دست بدهند. افزون بر این مهره های گردن در سنین بالا توانایی کمتری برای باسازی خود دارند. این آسیب ها به مرور زمان جمع می شوند و آسیب های جدی وعلائم آرتروز بیشتر می شود.
برخی از این عوامل مانند:

آرتروز گردن و راه های درمان آن در طب فیزیکی

علائم آرتروز گردن

  1. اولین علائم آرتروز گردن درد و محدود شدن دامنه حرکت سر و گردن است.
  2. علائم دیگر آرتروز گردن بی حسی موضع یا برعکس آن کشیدگی یا تیرکشیدن گردن به سمت شانه و دست ها است.
  3. همچنین علائمی مانند سردرد در پشت سر و بین کتف ها از دیگر نشانه های آرتروز گردن هستند.

تشخیص دقیق آرتروز گردن

برای تشخیص دقیق و مطمئن آرتروز گردن باید به پرسش های پزشک متخصص پاسخ داد و اغلب نیاز به عکس برداری از ناحیه مورد نظر و آزمون عملکرد نخاعی نیز هست.

آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

درمان

در ناحیه گردن که دچار آرتروز شده باشد به دلیل التهاب در موضع رسیدن خون و اکسیژن کاهش می یابد و ترمیم بدن را دشوار می کند. در روش اوزون تراپی علاوه بر اوزون دارو های ضدالتهابی و ویتامین ها به محل موردنظر تزریق می شود. در این روش طبق مراحل زیر عمل می کنند.

  1. اعمال بی حسی موضعی
  2. تزریق مواد ضدالتهابی
  3. رساندن ویتامین و مواد معدنی که سبب ترمیم بخش های آسیب دیده می شود.
  4. تزریق اوزون که پس از آن به صورت فعال در آمده و اکسیژن رسانی به بافت ها می شود.
  5. طب سوزنی : از جمله روش های التیام بخش درد می باشد که بدون عارضه است. به دلیل نداشتن عارضه این روش برای همه ی سنین توصیه می شود چرا که فواید آن برکسی پوشیده نیست.
  6. تجویز دارو: گاهی پزشک از دارو های ضد التهابی و شل کننده عضلات برای کاستن درد بیمار استفاده می کند.
  7. فیزیوتراپی : انجام نرمش های مخصوصی که توسط متخصص آمزش داده می شود. بسیار موثر است. عموما این روش به تنهایی می تواند سبب بهبود علائم در بیمار می شود.
  8. گردن بند طبی: گردن بند طبی با محدود کردن حرکات گردن و کاهش وزن وارد بر مهرها سبب کاهش درد شود. البته نباید به مدت طولانی باشد چون سبب ضعیف شدن عضلات می شود.
  9. گرما: گرم کردن موضع به دلیل خاصیت التهابی و بهبود خون رسانی سبب التیام درد و بهبود آسیب می شود.

اسکن کف پا ، یکی از جدیدترین دستگا‌ه‌های آنالیز پا است که اطلاعات دقیقی را درباره‌ی ساختار، میزان قوس و انحنای کف پا در اختیار پزشک قرار می‌دهد. امروزه از اسکن کف پا برای تولید ابزارهای درمانی پا از جمله کفش و کفی‌های طبی استفاده می‌شود. این روش با بکارگیری دستگاهی به روز و مدرن در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ قابل انجام است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت شانه یخ زده (شانه منجمد یا فروزن شولدر) چیست؟علت شانه یخ زده (شانه منجمد یا فروزن شولدر) چیست؟

شانه یخ زده یا شانه منجمد که به آن کپسولیت چسبنده نیز گفته می شود به علت از بین رفتن تدریجی حرکات مفصل شانه به وجود می‌ آید . این اختلال به علت چسبندگی یا به وجود آمدن بافت اسکار ایجاد می‌ شود و علت بروز آن سفت شدن یا کلفت شدن بافت همبند اطراف مفصل است . در این مقاله به بررسی شانه یخ زده می پردازیم. ... ادامه مطلب

علائم و علت در رفتگی کتف و شانه چیست؟علائم و علت در رفتگی کتف و شانه چیست؟

طب فیزیکی کمک می کند تا بسیاری از درد‌های عضلانی در قسمت شانه رفع شود و التهابات کاهش پیدا کند و میزان قدرت شانه افزایش پیدا کند. ... ادامه مطلب

روشهای درمان شکستگی مهرهروشهای درمان شکستگی مهره

شکستگی‌ های فشاری مهره‌ ای زمانی رخ می‌ دهد که بلوک استخوانی یا مهره‌ ای بدن در ستون فقرات فرو ریزد و منجر به درد شدید، تغییر شکل و کاهش قد می شود. ... ادامه مطلب

بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پات یا سل ستون فقرات، اصطلاحی است برای سل که به ستون فقرات سرایت کرده است. سل ستون مهره ای شایع ترین سل استخوان است و شایع ترین محل درگیری در ن ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465