درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کمر درد / آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟

آیا دیسک کمر می تواند موجب فلج پاها شود؟

فلج پاها در اثر دیسک کمر می تواند در نتیجه تحت فشار قرار گرفتن ریشه های اطراف کمر باشد. با اینکه بروز چنین عارضه ای به دلیل دیسک کمر بسیار نادر است اما در صورت بروز، تمامی حس ها و حرکات بیمار را تحت تاثیر قرار می دهد. بیماری دیسک کمر مربوط به شایع ترین بیماری ستون فقرات است که با درد در ناحیه کمر و باسن و بی حسی در پاها همراه است و درصورتی که فشار وارده بر نخاع شدید باشد در این صورت بیمار ازناحیه زانو به پائین نیز به بی حسی، ناتوانی و گزگز در اندام ها دچار می شود. بیماری دیسک معمولاً بعد از دهه سوم زندگی رخ می دهد، البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و کم تحرک شدن انسان ها، این بیماری در افراد جوان دیده می شود؛ و نیاز به اقدام و درمان فوری دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیماری دیسک کمر نیاز به اقدام فوری دارد زیرا یکی از اصلی ترین دلایل بروز فلج پا در اثر دیسک کمر، عدم درمان به موقع این عارضه است. یعنی درصورتی که بیرون زدگی یا پارگی دیسک به موقع درمان نشود؛ فشردگی عصب ها بیشتر شده و بیمار به مرور به ضعف و فلج پاها دچار می شود. در کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی از روشهای متنوع و موثری برای کم کردن فشار از روی دیسک و پیشگیری از فلج پاها استفاده می شود. شما می توانید برای بهره مندی از این شیوه های درمانی، به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ در تهران مراجعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

بی حسی پا در اثر دیسک کمر

همه ما در حالت طبیعی دیسک کمر داریم و این دیسک ها هستند که باعث تسهیل در حرکت و راه رفتن ما می شوند. اما در صورتی که دیسک ها در اثر افزایش سن، ضربه، انجام حرکت های تکراری، بلند کردن اجسام سنگین و ..... دچار آسیب دیدگی می شوند، ممکن است بیرون زدگی دیسک کمر اتفاق بیفتد که در این حالت گفته می شود که بیمار مبتلا به دیسک کمر است، که اصطلاح درست این بیماری فتق دیسک کمر( بیرون زدگی دیسک کمر ) است، که همراه با درد شدید در کمر، پا ها و فلح در اندام ها است.

بی حسی پا در اثر دیسک کمر جزء اولین علائم دیسک کمر نیست. بلکه این حالت جزء عوارض دیسک کمر شدید است. با پیشرفت دیسک کمر، به ریشه های عصبی اطراف کمر و عصب سیاتیک فشار وارد می شود. با گذشت زمان و عدم درمان بی حسی شدید، فرد فلج می شود. بنابراین یکی از علل درد های کمری ولگنی که به پا می زند دیسک کمر است، البته این نوع فلج در اثر فار روی عصب سیاتیک است. با درمان و برداشتن فشار، بی حسی و فلح پا هم از بین می رود.

دیسک کمر و فلج پا

عوارض دیسک کمر شدید

کسانی که دچار دیسک کمر شدید هستند معمولا از مشکلاتی مانند خالی کردن زانو یا مچ پا، گیر کردن انگشتان به زمین و همراهی نکردن پاها موقع راه رفتن شکایت دارند. با پیشرفت بیماری، عوارض دیسک کمر شدید شده و فرد دچار :

می شود. این موارد جزء عوارض دیسک خفیف نیست و فرد با مشاهده این علائم سریعا برای درمان اقدام کند.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

چه کسانی بیشتر در معرض دیسک کمر و فلج پا هستند؟

به علاوه کسانی که کارهای روزمره ای مثل نشستن، بلندشدن و بلند کردن اجسام را به روش نادرست انجام می دهند، بیش تر از دیگران دچار دیسک کمر و فلج پا می شوند.

درمان فلج پا

عدم درمان به موقع می تواند باعث فشردگی بیشتر عصب سیاتیک و فلج پا می شود و اگر درمان به موقع اقدام نشود، فرد دچار بی حسی پا و فلج پا در اثر دیسک کمر خواهد شد. درمان فلج پا به روشهای زیر انجام می شود:

1- تزریق کمری

در این روش پزشک به دیسک آسیب دیده کمر مواد شیمیایی خاصی تزریق می کند تا فتق و بیرون زدگی را ترمیم کند. این روش به برداشتن فشار از روی اعصاب کمر و عصب سیاتیک و آزادسازی آنها کمک می کند.

2- فیزیوتراپی

معمولا برای درمان فلج پا از روش فیزیوتراپی دیسک کمر برای کاهش درد و کاهش فشار روی عصب استفاده می شود. این تکنیک ها نیاز بیماران را به جراحی برطرف می کند.

3- عمل جراحی

با پیشرفت بیماری شاید گزینه ای جز جراحی برای شخص باقی نماند. جراحی دیسک کمر خطرات خاص خود همراه است. به همین دلیل توصیه می شود که دیسک کمر خود را در همان مراحل اولیه درمان کنید.

طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که رفع سردرد ، دردهای دست و شانه، گردن درد ، کمر درد و سیاتیک تنها چند کاربرد این روش می باشند. در کنار طب سوزنی ، بکارگیری سوزن خشک نیز در طب فیزیکی و درمان دردهای اسکلتی - عضلانی کاربرد فراوانی دارد. شما می توانید برای انجام طب سوزنی و استفاده از سوزن خشک در تهران، به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر بیژن فروغ مراجعه نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم شکستگی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوانعلائم شکستگی ستون فقرات ناشی از پوکی استخوان

با استخوان سازی کافی در طول دوره کودکی، نوجوانی و اوایل جوانی میتوان اقدام به جلوگیری از پوکی استخوان کرد. برای بهبود سلامت استخوان در هر سن میتوان اقداماتی را صورت داد. ... ادامه مطلب

اسکن کف پا و ضرورت انجام آن جهت ساخت کفی طبیاسکن کف پا و ضرورت انجام آن جهت ساخت کفی طبی

با پیشرفت تکنولوژی برای بررسی و معاینه دقیق تر پا، دستگاه هایی به نام اسکنرها به وجود آمدند. اسکنرها با اسکن کف پا اطلاعات جزئی و دقیقی را ما می دهند ... ادامه مطلب

انواع کمربند طبی برای کمر دردانواع کمربند طبی برای کمر درد

کمربند طبی یا بریس کمر می تواند یک عنصر موثر از یک برنامه درمانی جامع برای برخی از بیماری های ستون فقرات باشد و همچنین می تواند پشتیبان ستون فقرات در حین بهبودی پس از جراحی کمر باشد. در این مطلب ویژگی ها و فواید کمربند طبی را بررسی کرده ایم. ... ادامه مطلب

نحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مرداننحوه برقراری رابطه جنسی در صورت ابتلا به کمر درد و دیسک کمر مردان

در بعضی از شرایط، ممکن است آقایان پس از برقراری یک رابطه جنسی دچار کمردرد شوند، این کمردرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عموماً علت کمردرد مردان ب ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465