درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / كلينيك تخصصی پا / بریس PTB چیست و چه کاربردی دارد؟

بریس PTB چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مطلب میخوانید

ارتز PTB یک بریس پلاستیکی سفارشی با پایه‌ های فلزی و مفاصل مچ پا است که برای کاهش وزن پا و مچ پا طراحی شده است. مقدار وزنی که فرد روی استخوان‌ ها، مفاصل و بافت وارد می‌ کند را کاهش می‌ دهد و همچنین می‌ تواند مفاصل دردناک پا را بی‌ حرکت کند. PTB به یک کفش یا چکمه متصل می‌ شود. شما می‌ توانید برای سفارش بریس یا ارتز PTB به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

بریس Patellar Tendon Bearing (PTB) یک بریس با تماس کامل زیر زانو است که برای اولین بار توسط Sarmiento (1967) توصیف شد. تجربه استفاده از ارتز PTB برای افراد قطع عضو زیر زانو منجر به استفاده از آن در درمان شکستگی‌های تیبیا شد. در اصل، این یک گچ گیری زیر زانو است که تا قسمت فوقانی کشکک امتداد یافته و با قالب گیری محکم روی بخش داخلی استخوان درشت نی، تاندون کشکک و فضای پوپلیتئال، به شکل مثلثی در انتهای بالایی کشکک است.

بریس PTB قطعه پروگزیمال شکستگی تیبیا را تثبیت کرده، زانو را برای حرکت آزاد می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا حرکت زودهنگام را انجام دهد زیرا نیروهای تحمل کننده وزن باید از انتهای پروگزیمال تیبیا به زمین منتقل شوند و عملاً دور زدن آن انجام شود.

بریس

کاربرد:

از این بریس اساساً برای تخلیه وزن مستقیم روی پا استفاده می‌شود. وزن بدن را از طریق تاندون کشکک و همچنین از طریق پوسته‌های ارتز PTB به زمین منتقل می‌کند.

در برخی شرایط پاتولوژیک اندام تحتانی، استرس ناشی از تحمل وزن به دلیل درد یا احتمال آسیب بافتی قابل تحمل نیست. آسیب‌هایی که در چنین شرایطی با آن مواجه می‌شوند، به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. آسیب‌هایی که استخوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مانند پیوندهای تاخیری، عدم جوش خوردن شکستگی‌های دیستال تیبیا و تالار و پالکانئال، استئوکندریت تالار.
  2. مواردی که مفاصل مچ پا یا پا را درگیر می‌کنند، مانند آرتریت ضربه‌ای یا شرایط مشابه یا مچ پای شارکو.
  3. مواردی که بافت نرم را درگیر می‌کنند، مانند زخم‌ها و از دست دادن ضربه‌ای پد پاشنه یا سایر بافت‌های نرم.

نحوه استفاده از ارتز PTB

اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

مراقبت از بریس PTB:

مراجعه منظم به ارتوتیست سازنده بریس PTB:

بریسPTB یک دستگاه بسیار تخصصی است. لذا مهم است که به طور منظم به ارتوتیست مراجعه شده و بررسی‌های لازم انجام شود.

پروتزها یا اندام‌های مصنوعی توسط متخصصینی تحت عنوان پروتزساز یا متخصص پروتز، طراحی و در قسمت مورد‌نظر نصب می‌ شوند. فرآیند قرارگیری یا کاشت ممکن است کمی بعد از قطع عضو و پس‌ از آنکه ورم از‌بین رفت و جای زخم خوب شد، در بیمارستان انجام گیرد. مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، یکی از اماکنی است که شما می‌ توانید برای سفارش، تهیه و کارگذاری پروتزهای انگشت دست و پا به آنجا مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
گرفتگی عضلات پا چه علائمی داردگرفتگی عضلات پا چه علائمی دارد

اسپاسم عضلانی زمانی ایجاد می‌ شود که یکی از این عضلات منقبض شده اما آزاد نشود.برای درمان اسپاسم عضلانی ابتدا باید مشخص شود که علت بروز اسپاسم چیست . ... ادامه مطلب

اسپلینت تامپ اسپایکا( thumb spica splint) یا اسپلینت شست چیست؟اسپلینت تامپ اسپایکا( thumb spica splint) یا اسپلینت شست چیست؟

اسپلینت تامپ اسپایکا یا اسپلینت شست نوعی آتل دست میباشد که انگشت شست و مفصل CMC شست را در بر میگیرد. ... ادامه مطلب

ملت فینگر اسپلینت چیست و چه کاربردی دارد؟ملت فینگر اسپلینت چیست و چه کاربردی دارد؟

درمان انگشت چکشی یا مالت فینگر بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم درمان باعث بدشکلی انگشتان شده و محدودیت حرکتی ایجاد می کند. ... ادامه مطلب

اسکن کف پا و ضرورت انجام آن جهت ساخت کفی طبیاسکن کف پا و ضرورت انجام آن جهت ساخت کفی طبی

با پیشرفت تکنولوژی برای بررسی و معاینه دقیق تر پا، دستگاه هایی به نام اسکنرها به وجود آمدند. اسکنرها با اسکن کف پا اطلاعات جزئی و دقیقی را ما می دهند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465