کفی طبی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آرتروز زانو / بریس مخصوص آرتروز زانو

بریس مخصوص آرتروز زانو

آنچه در این مطلب میخوانید

هنگامی که برای اولین بار مبتلا به آرتریت تشخیص داده می‌ شوید، پزشک احتمالاً درمان‌ های غیر جراحی را برای تسکین ناراحتی و ناتوانی توصیه می‌ کند. یکی از این توصیه‌ ها می‌ تواند پوشیدن بریس باشد. شما می‌ توانید برای تهیه بریس آرتروز زانو به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

استئوآرتریت (OA) باعث التهاب در مفاصل می‌شود. این التهاب می‌تواند میزان حرکت را محدود کند. اگرچه آرتروز زانو شایع‌ترین نوع است، مفاصلی مانند مچ پا، گردن، شانه و مچ دست نیز می‌توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

مزایای بریس جهت استئوآرتریت:

برخی از مزایای استفاده از بریس به عنوان درمان OA عبارتند از:

بریس مخصوص آرتروز زانو

انواع بریس جهت استئوآرتریت:

بریس‌های OA ممکن است از ترکیبی از مواد مانند پلاستیک، فلز یا سایر اجزای مشابه ساخته شوند. آن‌ها همچنین ممکن است با لاستیک مصنوعی، فوم یا سایر مواد نرم پوشیده شوند.

انواع مختلفی از بریس وجود دارد و همه آن‌ها برای مبتلایان به OA مناسب نیستند. در زیر چهار نوع اصلی ذکر شده است:

متداول‌ترین انواع بریس‌های مورد استفاده برای OA عملکردی و بی وزن کننده هستند.

آرتروز زانو:

از آنجایی که استئوآرتریت زانو یکی از شایع‌ترین انواع آرتریت است، چندین نوع بریس برای این بیماری در دسترس است. زانوبندهای سفارشی نیز یک گزینه هستند، اگرچه هزینه بیشتری دارند.

Sleeve فشاری زانو معمولاً از پنبه الاستیک یا نئوپرن ساخته می‌شوند. فشرده سازی و گرمای لباس می‌تواند به کاهش التهاب ناشی از آرتروز کمک کند. پوشیدن sleeve ممکن است به جلوگیری از سفتی و درد زانو کمک کند، به خصوص در حین و بعد از ورزش. همچنین می‌تواند به بهبود حس ثبات و اعتماد به نفس در زانو کمک کند.

زانوبندهای بی وزن کننده به طور خاص برای درمان آرتروز زانو طراحی شده‌اند. دو نوع اصلی بریس بی وزن کننده وجود دارد: بی وزن کننده‌های تک محفظه و بی وزن کننده‌های سه محفظه. در حالی که هدف هر دو بهبود درد، تحرک و عملکرد است اما به روش‌های بسیار متفاوتی کار می‌کنند.

رایج‌ ترین نوع زانوبند بی وزن کننده است. این بریس‌ها با اعمال نیرو به یک یا هر دو طرف زانو کار می‌کنند. فشار را از محفظه آسیب دیده به سمت محفظه سالم‌تری منتقل می‌کند (بی وزن می‌کند) که غضروف مفصلی هنوز دست نخورده است. کاهش فشار در محفظه آسیب دیده باعث تسکین استخوان دردناک و تخریب غضروف می‌شود. در نتیجه، با علائم کمتری از OA، می‌توانید آزادانه‌تر حرکت کنید.

بی وزن کننده سه محفظه‌ای نوع جدیدی از بریس بی وزن کننده است که می‌تواند نیروهای مفصل را در کل زانو کاهش دهد. در حالی که بی وزن کننده‌های تک محفظه فقط می‌توانند یک طرف زانو را بی وزن کنند (که به عنوان محفظه تیبیوفمورال شناخته می‌شود)، یک TCO بی وزن ترکیبی هر دو طرف زانو و کلاهک زانو (محفظه کشکک زانو) را شامل می‌شود. بریس TCO مانند ضربه گیر برای زانو عمل می‌کند. هنگامی که زانوی خود را خم می‌کنید، یک لولای تخصصی به جذب وزن بدن کمک می‌کند تا بار وارد شده به مفصل شما را کاهش دهد. سپس به عضلات پای شما کمک می‌کند تا در حین صاف کردن پای خود به کشش زانو کمک کنند. این امر به یک بریس TCO اجازه می‌دهد تا فشار و درد را در هر سه محفظه زانو به طور همزمان کاهش دهد و در عین حال تحرک و قدرت عضلانی را نیز افزایش دهد.

زانوبند لولایی اغلب دارای یک سوراخ برای کاسه زانو و تسمه‌هایی در بالا و پایین زانو جهت ثبات است. این‌ها یک قسمت لولا در دو طرف کاسه زانو برای حمایت از حرکت و راه رفتن دارند. این بریس‌ها اغلب بدون نسخه فروخته می‌شوند و برای بی‌ثباتی زانو استفاده می‌شوند.

بریس لولایی drop-lock اغلب پس از آسیب یا جراحی استفاده می‌شود زیرا دارای یک لولا قابل تنظیم است. این لولا می‌تواند قفل شود و از کشیده شدن بیش از حد یا خم شدن بیش از حد زانو جلوگیری کند.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

محدودیت‌ های استفاده از بریس:

همه افراد مبتلا به OA از بریس بهره نمی‌برند. اثربخشی بریس اغلب به این بستگی دارد که OA در کجا باعث ناپایداری و آسیب شده است. به عنوان مثال، اگر به قسمت داخلی زانو آسیب وارد شده است، یک بریس می‌تواند کمک کننده باشد، زیرا تکیه گاه بیشتری روی بخش بیرونی زانو قرار می‌دهد. اگر پارگی یا آسیب رباط جانبی-قدامی وجود دارد، احتمالاً برای تثبیت زانو به جراحی نیاز خواهد بود.

براساس یک تحقیق، بریس‌ها کارایی محدودی داشته‌اند، زیرا مردم آن‌ها را نمی‌پوشند. دلایلی که مردم استفاده از بریس را متوقف کردند، عبارتند از:

علاوه بر این ملاحظات، زانوبندها ممکن است به اندازه سایر روش‌های تسکین درد آرتروز مؤثر نباشند. این روش‌ها می‌ تواند شامل کاهش وزن برای کاهش فشار روی مفاصل و ورزش برای کاهش سفتی باشد.

ارتز به مجموع وسایلی گفته می شود که جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو یا کمک به عملکرد عضو یا جایگزین عملکرد از دست رفته می‌ شود. برای تهیه ارتزها که ابزاری برای جلوگيري و تصحيح بدشكلي‌ در قسمت‌هاي مختلف بدن هستند؛ می‌توانید به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت و درمان بدون جراحی گیر افتادگی عصب سیاتیک، گردن،دست و شانهعلت و درمان بدون جراحی گیر افتادگی عصب سیاتیک، گردن،دست و شانه

زمانی که روی اعصاب در سیستم عصبی محیطی فشار وارد شود، سندرم فشار عصبی ممکن است رخ دهد.سندرم های فشار عصبی یکی از علل شایع درد عصبی (نوروپاتیک) در اندام ها هستند. آنها می توانند منجر به گرفتگی عصب و نوروپاتی (آسیب عصبی) شوند. ... ادامه مطلب

ملت فینگر اسپلینت چیست و چه کاربردی دارد؟ملت فینگر اسپلینت چیست و چه کاربردی دارد؟

درمان انگشت چکشی یا مالت فینگر بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم درمان باعث بدشکلی انگشتان شده و محدودیت حرکتی ایجاد می کند. ... ادامه مطلب

درد زانو ممکن است یکی از علائم سیاتیک باشد!درد زانو ممکن است یکی از علائم سیاتیک باشد!

یکی از دلایل دردهای زانو، دردهای ارجاعی می باشند که در اثر پاتولوژی در نقطه ای غیر از زانو است.از علل درد خلف زانو، می توان به یکی از شایع‌ ترین آنها ... ادامه مطلب

انواع پروتز های پای مصنوعیانواع پروتز های پای مصنوعی

پا‌های مصنوعی که از آن به‌عنوان پروتز‌های پا یاد می‌ شود، از جمله راهکار‌های بسیار مؤثر در زمینه بهبود شرایط حرکتی بیماران است. فناوری تولید پروتز‌های پا آن‌ قدر پیشرفت داشته که در بیشتر مواقع شما متوجه وجود یک پای مصنوعی در بیمار نخواهید شد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465