پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهای ارتوپدی دست / حفاظت، کنترل درد و توزیع فشار روی آرنج با ارتز و بریس

حفاظت، کنترل درد و توزیع فشار روی آرنج با ارتز و بریس

آنچه در این مطلب میخوانید

ارتز آرنج یک وسیله فیزیکی است که برای تثبیت و محافظت از آرنج‌ های ضعیف، آسیب دیده یا در حال بهبود استفاده می‌ شود. صدمات آرنج ممکن است در اثر تصادفات، ورزش یا استفاده طولانی مدت ایجاد شود. همچنین می‌ توان از ساپورت آرنج برای جلوگیری از بروز صدمات در حین ورزش یا انجام ورزش استفاده کرد. نحوه انتخاب بریس آرنج می‌ تواند بستگی به نوع آسیب دیدگی داشته باشد. در صورت نیاز شما می‌ توانید برای تهیه بریس آرنج به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

آرنج یکی از مهمترین مفاصل بدن است. این قسمت فوقانی بازو را که Humerus نامیده می‌شود و یک جفت استخوان بازوی تحتانی Radius و Ulna را به هم متصل می‌کند. آرنج یک مفصل از نوع لولا است که اجازه حرکت و خم شدن را می‌دهد.

هنگامی که ساعد خود را به سمت بدن حرکت می‌دهید، فلکشن نامیده می‌شود و حرکت مخالف را اکستنشن می‌نامند. تصور کنید که یک لیوان آب می‌نوشید. گرفتن لیوان آب و قرار دادن آن در دهان فلکشن است و قرار دادن مجدد آن روی میز اکستنشن نامیده می‌شود.

کابرد ارتزهای آرنج:

ارتزهای آرنج برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های پزشکی مفید است. این شرایط می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

ارتزهای آرنج

اهداف ارتز آرنج:

بسته به نیاز می‌ توان از ارتز آرنج برای اهداف مختلف استفاده کرد. وقتی صدماتی رخ می‌ دهد، می‌توان از یک ارتز استفاده کرد تا روند بهبودی آرنج آسیب دیده را تسریع کند. ارتزهای آرنج باعث بهبودی از طریق فشرده سازی و گرما می‌ شوند که جریان خون را افزایش می‌ دهند. به طور کلی می‌ توان اهداف استفاده از ارتزهای آرنج را در موارد زیر خلاصه کرد:

انواع ارتز آرنج:

انواع مختلفی از ارتزهای آرنج وجود دارد که بسته به هدف و ترجیح بیمار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در زیر انواع متداول ارتزهای آرنج آورده شده است:

استرپی آرنج:

ارتز از نوع بند در قسمت فوقانی جلوی دست و درست زیر آرنج قرار می‌گیرد. یکی از ساده‌ترین و احتمالاً ارزان‌ترین ارتزهای آرنج است که برای ایجاد فشار بر تاندون‌ها طراحی شده است. این ارتز در کمک به افرادی که از التهاب تاندون گلف باز و آرنج تنیس باز رنج می‌برند، بسیار موثر است. بند ارتز به راحتی قابل تنظیم است و معمولاً از نئوپرن و نایلون ساخته شده است.

ارتز ساپورت كننده از آرنج:

این ارتز شبیه به ارتز بندی آرنج عمل می‌کند. تفاوت اصلی این است که به جای داشتن 1 بند، دارای 2 بند در زیر و بالای آرنج است. همچنین دارای لفافه‌ای دور نئوپرن است که بندها را برای حمایت از بازوها و آرنج متصل می‌کند. مواد نئوپرن ماهیچه‌ها را گرم کرده و جریان خون را حفظ می‌کند که به جلوگیری از آسیب‌ها کمک می‌کند. هر دو بند نیز قابل تنظیم هستند تا بتواند با هر سایز کاربر متناسب باشد.

ارتز آستین فشرده:

ارتز آستین فشرده قسمت تحتانی بازو، آرنج و بالای بازو را می‌پوشاند. بنابراین به جای اعمال فشار موضعی با استفاده از بندهای آرنج یا تکیه گاه آرنج، فشار مساوی را روی ناحیه بزرگتری که آستین فشرده می‌پوشاند، اعمال می‌کند. عملکرد فشاری آن ماهیچه‌ها را گرم کرده و به جریان خون کمک می‌کند. همچنین محصولاتی وجود دارند که ویژگی‌های آستین فشرده و پشتیبانی کننده از آرنج را ترکیب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از نظر مالی ارزشمند باشند چراکه هر دو ویژگی را در یک محصول واحد دریافت می‌کنید.

ارتز محافظت کننده از آرنج:

ارتز محافظت کننده از آرنج با محدود کردن کامل حرکت آرنج‌ها، آن‌ها را اساساً محکم می‌کند. این نوع ارتز بلافاصله پس از آسیب یا بعد از عمل جراحی آرنج استفاده می‌شود. همچنین برای کاهش تورم، درد و ترویج بهبود ماهیچه‌ها و تاندون‌ها استفاده می‌شوند.

ارتز با دامنه حرکت قابل تنظیم (ROM):

این نوع ارتز شبیه به ارتزهای محافظت کننده از آرنج است و بعد از عمل جراحی آرنج استفاده می‌شود. اما به جای محدود کردن کامل حرکات، اجازه حرکت محدود و خم شدن را می‌دهند. این‌ها اجازه می‌دهند حرکات کنترل شده بدون آسیب رساندن به ماهیچه‌ها و تاندون‌ها انجام شود.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

ارتزهای آرنج در پیشگیری، بازتوانی و بهبود آسیب‌ های آرنج بسیار مفید هستند. گذشته از این برای راهنمایی در نحوه انتخاب ارتز آرنج، خوب است با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید. آن‌ ها مطمئناً می‌توانند به شما بگویند کدام ارتز آرنج برای شرایط و نیازهای شما مناسب است.

اسکن کف پا ، یکی از جدید ترین دستگا‌ه‌ های آنالیز پا است که اطلاعات دقیقی را درباره‌ ی ساختار، میزان قوس و انحنای کف پا در اختیار پزشک قرار می‌ دهد. امروزه از اسکن کف پا برای تولید ابزارهای درمانی پا از جمله کفش و کفی‌های طبی استفاده می‌ شود. این روش با بکارگیری دستگاهی به روز و مدرن در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ قابل انجام است. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بهترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحیبهترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی

فتق دیسک (دیسک کمر) و درد کمر ناشی از آن، یکی از علل اصلی بروز درد در میان بزرگسالان است. این وضعیت اغلب می تواند به شدت ناتوان کننده باشد و فرد مبتلا ... ادامه مطلب

علت درد جلوی زانو و زیر کشکک و درمان آنعلت درد جلوی زانو و زیر کشکک و درمان آن

سندروم درد پاتلوفمورال یک علت احتمالی درد قدام زانو است که عمدتا خانم های جوان را درگیر می کند.منشاء این درد از پشت استخوان کشکک می باشد. ... ادامه مطلب

گرفتگی عضلات پا چه علائمی داردگرفتگی عضلات پا چه علائمی دارد

اسپاسم عضلانی زمانی ایجاد می‌ شود که یکی از این عضلات منقبض شده اما آزاد نشود.برای درمان اسپاسم عضلانی ابتدا باید مشخص شود که علت بروز اسپاسم چیست . ... ادامه مطلب

بریس پاولیک هارنس برای درمان دررفتگی لگن نوزادبریس پاولیک هارنس برای درمان دررفتگی لگن نوزاد

پاولیک هارنس بریسی به صورت یک کمربند مخصوص است که پاها را به صورت خم و دور از هم قرار می دهد و به مفصل لگن کمک می کند تا به طور طبیعی شکل بگیرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465