درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / هالوکس ولگوس و ریجیدوس / هالوکس والگوس و درمان با اسپلینت

هالوکس والگوس و درمان با اسپلینت

هالوکس والگوس یا انحراف شست پا که با نام بونیون (bunion) نیز شناخته می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی در افراد شود. بنابراین لازم است تا برنامه‌های لازم جهت درمان انحراف شست پا توسط بیمار پیگیری شود. این بیماری یکی از شایع‌ترین مشکلات پا در بزرگسالان است که میزان شیوع آن در حدود ۳۵٪ در افراد بالای ۶۵ سال بوده و در زنان بیشتر از مردان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

یکی از مناسب ترین روشهای درمان هالوکس والگوس استفاده از کفی، صندل طبی واسپلینت هالوکس والگوس است. شما می‌ توانید برای تهیه و خرید کفی، صندل طبی واسپلینت هالوکس والگوس به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

بونیون (هالوکس والگوس):

بونیون یک برآمدگی است که در قسمت خارجی انگشت شست پا ایجاد می‌شود. این ناهنجاری پا در اثر سال‌ها فشار بر مفصل شست پا (مفصل متاتارسوفالانژیال یا MTP) ایجاد می‌شود. سرانجام مفصل انگشت از حالت تراز خارج می‌شود و یک برجستگی استخوانی ایجاد می‌شود. اصطلاح پزشکی بونیون Hallux Abducto Valgus است.

انواع بونیون:

بونیون در شست پا شایع‌ترین نوع است. انواع دیگر شامل:

علت ایجاد بونیون:

فشار ناشی از راه رفتن (مکانیک پا) یا شکل پا (ساختار پا) باعث می‌شود انگشت شست پا به سمت انگشت دوم خم شود. بونیون به تدریج در طول زمان اتفاق می‌افتد. ایستادن طولانی مدت و پوشیدن کفش‌های نامناسب و باریک می‌تواند درد را بدتر کند، اما مشکلی ایجاد نمی‌کند.

هالوکس والگوس

عوامل خطر ساز:

در صورت داشتن موارد زیر، احتمال ابتلا به بونیون بیشتر است:

علائم بونیون:

یک بونیون شبیه چغندر است، قرمز و متورم. در حقیقت برخی منابع می‌گویند کلمه bunion از کلمه یونانی به معنی چغندر گرفته شده است. علائم دیگر عبارتند از:

تشخیص:

پزشک می‌تواند با نگاه کردن به ناحیه بونیون، آن را تشخیص دهد. همچنین ممکن است از اشعه ایکس برای بررسی آسیب مفصل و تراز شدن استخوان استفاده کند.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

درمان:

بونیون از بین نمی‌رود. درمان اغلب بر تسکین علائم متمرکز است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بیشتر ناهنجاری‌ های پا را می‌ توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. کف پای صاف در کودکان نیز از جمله‌ ی همین ناهنجاری‌ ها محسوب می‌ شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفی و کفش طبی بهبود می‌ یابد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
همه چیز در مورد قرص ملوکسیکامهمه چیز در مورد قرص ملوکسیکام

زندگی با درد و التهاب ناشی از آرتریت می تواند دشوار و استرس زا باشد. با این حال، داروها در دسترس هستند. ملوکسیکام یک داروی تجویزی است که معمولا برای کمک به تسکین علائم دردناک آرتریت استفاده می شود. ... ادامه مطلب

اگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانیداگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانید

درد در هر قسمت از ساق پا یکی از علائم شایع تروما یا بیماری است. دلایل زیادی برای درد پا وجود دارد. علل آسیب زا شامل آسیب های ورزشی است. علل دیگر می تواند به رگ های خونی، اعصاب، ماهیچه ها، مفاصل، بافت های نرم یا استخوان ها مربوط باشد. ... ادامه مطلب

کاربرد بریس بوستون در درمان انحراف ستون فقرات (اسکولیوز)کاربرد بریس بوستون در درمان انحراف ستون فقرات (اسکولیوز)

یکی از روش‌های مؤثر به منظور درمان انحراف ستون فقرات یا اسکولیوز، به خصوص در میان کودکان و نوجوانان استفاده از انواع بریس است. ... ادامه مطلب

علت در رفتگی استخوان دنبالچهعلت در رفتگی استخوان دنبالچه

اکثر آسیب های دنبالچه در زنان رخ می دهد، زیرا لگن زنانه پهن تر است و دنبالچه بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465