پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / درمان پای صاف کودکان با کفش طبی

درمان پای صاف کودکان با کفش طبی

قوس کف پا یکی از موارد قابل توجه در سلامت کودکان است. دلیل وجود قوس کف پا این است که تاندون‌های کف پا و پایین پا، به هم می‌چسبند تا در قسمت پایینی پا فاصله ایجاد شود. اگر آن تاندون‌ها از کار بیفتند، قوس از بین می‌رود. عدم قوس مناسب در کف پا می‌تواند عوارض زیادی را برای کودک، حتی در آینده ایجاد کند که یکی از رایج ترین آنها، احساس درد است. صافی کف پا یکی از شایع ترین علل درد در کف پا، مچ پا، ساق پا و کمر می‌ باشد که به دلیل عدم پشتیبانی کافی پاها از وزن بدن در هنگام ایستادن یا حرکت ایجاد می‌ شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بیشتر ناهنجاری‌ های پا را می‌توان به طور موثر در مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، بدون مداخلات پرتهاجم جراحی درمان نمود. کف پای صاف در کودکان نیز از جمله‌ ی همین ناهنجاری‌ ها محسوب می‌ شود که اغلب به میزان قابل رضایتی، با تجویز کفی و کفش طبی بهبود می‌یابد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

علائم ظاهری صافی کف پا در کودکان

به طور معمول کف پا در ناحیه طولی، دارای انحنا یا قوسی طبیعی است که در صورت عدم ایجاد آن، در زمان ایستادن کف پای کودک به مقدار زیاد یا به طور کامل روی زمین قرار می‌ گیرد و هم راستایی مچ و تاندون آشیل در پشت پا نیز (هنگامی که از پشت به پاها نگاه می‌کنیم) از بین می‌رود. در این وضعیت همچنین پاشنه به سمت داخل پا متمایل خواهد شد.

صافی کف پای کودکان

علل صافی کف پای کودکان

صافی کف پا یک مرحله گذرای طبیعی در طی رشد کودک است که بطور معمول، با افزایش سن رفع شده یا بهبود می‌ یابد. با این وجود ممکن است در بزرگسالی هم ادامه پیدا کند.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

درمان پای صاف کودکان

درمان پای صاف کودکان بستگی به میزان تغییر شکل و شکایت کودک از درد و مشکلات ایجاد شده دارد. موارد خفیف را به طور معمول می‌ توان با استفاده از کفش طبی و با انجام تمرینات ورزشی عضله پا، به طور موثر درمان کرد. (لازم به ذکر است؛ مداخلات جراحی در مورد درمان کف پای صاف فقط در موارد شدید و پس از تثبیت شکل نهایی قوس کف پا ، در سنین بالاتر انجام می‌شود.)

مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ، با ارائه انواع کفش، صندل، کفی، و بریس‌های طبی، در خدمت مراجعینی می‌باشد؛ که به ناهنجاری‌ هایی از قبیل کف پای صاف ، خار پاشنه ، هالوکس ولگوس و ... مبتلا هستند.
شماره تماس : 66572220 021


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پروتز زیبایی چیست؟پروتز زیبایی چیست؟

امروزه پروتزهای بسيار طبيعی و با دوامی برای استفاده افرادی که به هر دلیل در اندام خود دچار نقص هستند، ساخته می‌شود تا با ایجاد زیبایی و عملکرد بهتر، شرایط روحی، اجتماعی و حرکتی بهتری را برای فرد فراهم سازد ... ادامه مطلب

علت شانه یخ زده (شانه منجمد یا فروزن شولدر) چیست؟علت شانه یخ زده (شانه منجمد یا فروزن شولدر) چیست؟

شانه یخ زده یا شانه منجمد که به آن کپسولیت چسبنده نیز گفته می شود به علت از بین رفتن تدریجی حرکات مفصل شانه به وجود می‌ آید . این اختلال به علت چسبندگی یا به وجود آمدن بافت اسکار ایجاد می‌ شود و علت بروز آن سفت شدن یا کلفت شدن بافت همبند اطراف مفصل است . در این مقاله به بررسی شانه یخ زده می پردازیم. ... ادامه مطلب

علت درد جلوی زانو و زیر کشکک و درمان آنعلت درد جلوی زانو و زیر کشکک و درمان آن

سندروم درد پاتلوفمورال یک علت احتمالی درد قدام زانو است که عمدتا خانم های جوان را درگیر می کند.منشاء این درد از پشت استخوان کشکک می باشد. ... ادامه مطلب

آشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیکآشنایی با درمان های دستی یا کایروپراکتیک

کایروپراکتیک که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465