درمان زانوی پرانتزی

علت درد در جلوی ران

احساس درد همراه با سوزش در سطح جلویی و خارجی ران معمولاً به علت مشکلاتی است که برای یکی از اعصاب ران بوجود میاید. این عصب را عصب پوستی خارجی ران (Lateral femoral cutaneous nerve of tigh) میگویند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مرالژی پارستتیکا

گاهی اوقات به عللی این عصب در مسیرش تحت فشار قرار میگیرد. این تحت فشار قرار گرفتن موجب میشود عصب، تحریک شده و این تحریک در مغز بصورت درد و سوزش تفسیر میشود. به این بیماری مرالژی پارستتیکا Meralgia paresthetica میگویند.

عللی که موجب تحریک عصب این بیماری میشوند

ضربات مکرر به ناحیه ران در حین فعالیت بدنی بدنبال عمل جراحی که در اطراف عصب انجام شده است گاهی اوقات لباس های تنگ و یا افزایش وزن موجب این فشار میشوند ممکن است فشار به عصب به علت وجود توده ای در ناحیه لگن باشد که عصب را تحریک میکند. گاهی اوقات ضربه ناگهانی کمربند صندلی اتومبیل در هنگام تصادف موجب این فشار میشود.

درد جلوی ران

مهمترین آنها عبارتند از :

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

درمان مرالژی پارستتیکا

درمان این بیماری از طریق رفع فشاری است که به عصب وارد شده است. بعد از رفع فشار درد آهسته و بتدریج خوب میشود ولی بیحسی ممکن است مدت طولانی تری باقی بماند. برای رفع فشار به عصب ممکن است لازم باشد فعالیت های بدنی خود را کاهش دهید، وزنتان را کم کنید، لباس های گشادتری بپوشید یا بجای کمربند از بند شلوار استفاده کنید.

در حالات شدیدتر ممکن است پزشک معالج برای کاهش التهاب و فشار در منطقه، از تزریق کورتیکوستروئید استفاده کند. در موارد نادری ممکن است برای رفع فشار از روی عصب نیاز به استفاده از عمل جراحی باشد.

علائم مرالژی پارستتیکا

مهمترین آنها عبارتند از :

در چند سال اخیر، با پیشرفت تکنولوژی برای بررسی و معاینه دقیق تر پا، دستگاه هایی به نام اسکنرها به وجود آمدند. این اسکنرها با اسکن کردن کف پا اطلاعات جزئی و دقیقی را در مورد پا و شرایطی که با معاینه بالینی مشخص نمی‌ شوند؛ به ما می‌ دهند. اسکن کف پا از جمله اقداماتی است که در پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ، انجام می‌ شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مراحل ساخت پروتزمراحل ساخت پروتز

ساخت اندام مصنوعی کاری بسیار تخصصی است و بیماران برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن حتماً می بایست به مراکز معتبر و مجهز در این زمینه مراجعه فرمایند. ... ادامه مطلب

علت استفاده از کفی های طبی چیست؟علت استفاده از کفی های طبی چیست؟

کفی طبی از جمله ابزارهایی هستند که برای فراهم نمودن شرایط بهتر و مساعدتری برای رفع مشکلات پاها ساخته شده‌ اند. ... ادامه مطلب

ضعف عضلات کمر؛ علت، علائم، تشخیص و درمانضعف عضلات کمر؛ علت، علائم، تشخیص و درمان

یکی از مشکلاتی که در کمر اتفاق می افتد و موجب ایجاد ناراحتی و اختلال در فرد می گردد، ضعف عضلات کمر می باشد ... ادامه مطلب

علل و درمان درد لگنعلل و درمان درد لگن

بیماری های لگن درمان شده با لیزر شامل بیماری هایی مانند ارتریت یا التهاب مفاصل لگن، بورسیت لگن (التهاب کیسه های کوچک پر از مایع در مفصل) بوده ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465