درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب مرتبط با لگن و ران / علائم و درمان شکستگی استخوان ران

علائم و درمان شکستگی استخوان ران

استخوان ران از محکم ترین استخوان های بدن است و شکستگی آن نیاز به وارد شدن نیروی زیادی دارد و معمولا این نیروها در حین تصادفات وسایل نقلیه و سقوط از ارتفاع میتواند به بدن وارد شود. به همین خاطر بسیاری از این شکستگی ها ممکن است همراه با آسیب هایی به دیگر دستگاه های بدن همراه باشد. در بچه های با سن کمتر از سه سال شکستگی استخوان ران اغلب بدنبال کتک خوردن یا بدرفتاری با بچه ایجاد میشود.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم شکستگی تنه استخوان ران

مهمترین علائم شکستگی تنه استخوان ران عبارتند از درد شدید ران که با فشار به محل شکستگی و یا حرکت دادن اندام تحتانی بیشتر میشود.ناتوانی در حرکت دادن اندام تحتانی، تغییر شکل اندام تحتانی بصورت کوتاه شدن و چرخش به بیرون و تورم ران از دیگر علائم شکستگی استخوان ران است. بعد از شکسته شدن استخوان، به علت انقباض عضلات قوی که در اطراف آن وجود دارد لبه های شکستگی از هم رد میشوند و اندام شکسته شده کوتاه تر میشود.

گاهی اوقات لبه تیز قطعات شکسته شده رگهای خونی ران را پاره کرده و موجب خونریزی شدید در ناحیه میشوند. نتیجه آن از دست دادن مقادیر زیادی خون در داخل بافت عضلانی ران و تورم و کبودی شدید ران است.

تشخیص قطعی این شکستگی با استفاده از رادیوگرافی ساده داده میشود. باید حتما دقت کرد که مفاصل زانو و ران در رادیوگرافی دیده شوند. در شکستگی های ران باید با دیدن مفصل ران حتما از عدم وجود در رفتگی مفصل ران مطمئن شد.

شکستگی استخوان ران

درمان شکستگی تنه استخوان ران

شکستگی تنه استخوان ران در غالب قریب به اتفاق موارد همراه با جابجا شدن قطعات شکسته شده است. مثل هر شکستگی دیگر، شکستگی تنه استخوان ران اگر همراه با جابجایی است باید جااندازی شود و سپس با وسیله ای بی حرکت شده تا جوش بخورد. نوع درمان به متغیر های بسیاری مثل سن بیمار، مقدار جابجایی و آسیب های همراه بستگی دارد.درمان شکستگی تنه استخوان ران ممکن است با استفاده از روش های غیر جراحی صورت گرفته و یا ممکن است نیاز به عمل جراحی وجود داشته باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

درمان غیر جراحی شکستگی استخوان ران

درمان غیر جراحی شکستگی تنه استخوان ران بصورت کشش و سپس گچ گیری است. کشش قدیمی ترین روش درمان این شکستگی ها است. بزرگترین عیب این روش درمانی اینست که بیمار باید مدت طولانی در تخت بیمارستان بماند که موجب عوارض فراوانی از جمله زخم بستر، مشکلات تنفسی، مشکلات گردش خون، مشکلات روحی، هزینه زیاد تخت بیمارستانی و … میشود. امروزه بندرت از این روش درمانی استفاده میشود.

اگر می خواهید مطالعه کنید درمان ساییدگی زانو روی لینک کلینک کنید .


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا صدا دادن گردن نیاز به درمان دارد؟آیا صدا دادن گردن نیاز به درمان دارد؟

اگر همزمان با انجام حرکات معمول در مفاصل گردن خود، صداهای غیر معمولی را بشنوید، این حس غیر معمول، کریپتوس گردن نام دارد. ... ادامه مطلب

علت و علائم ضعیف بودن مچ پاعلت و علائم ضعیف بودن مچ پا

مچ پا یکی از متحرک ترین مجموعه های مفصلی بدن است که برای تحمل وزن، حرکت، انطباق‌پذیری و پایداری است. مچ پا دارای مفصل لولایی است و قسمتی است که پا و س ... ادامه مطلب

بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پات یا سل ستون فقرات، اصطلاحی است برای سل که به ستون فقرات سرایت کرده است. سل ستون مهره ای شایع ترین سل استخوان است و شایع ترین محل درگیری در ن ... ادامه مطلب

علائم افتادگی لگن و درمان آنعلائم افتادگی لگن و درمان آن

در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی ازافتادگی لگن دیده می شود. وقتی مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465