درمان انحراف ستون فقرات

واریس عروق پا چیست؟

واریس که عارضه ای بی ضرر برای سلامتی بوده و تنها با ایجاد عروق قابل مشاهده بر روی پوست پا، از لحاظ زیبایی فرد را دچار مشکل می‌کند، با استفاده از روشهای لیزری و استفاده از جوراب واریس قابل بهبود و درمان می‌باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.

واریس سیاهرگ ها (به انگلیسی: Varicose veins) که از ریشه لاتین Varix به معنای پیچ خورده گرفته شده، به گشاد شدن سیاهرگها گفته میشود. واریس، شایعترین بیماری عروقی انسان است که حدود ۲۰-۱۰٪ جمعیت را مبتلا میکند. سیاهرگهای واریسی به صورت رگهای دراز، گشاد شده و پر پیچ و خم و غالباً در سطوح درونی اندام تحتانی دیده میشوند. بیشترین میزان شیوع واریس در زنان بین سن ۴۹-۴۰ سالگی برآورد شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید علائم واریس و درمان آن با لیزر

علائم واریس

بیشتر سیاهرگهای واریسی بدون علامت بوده و تنها از جنبهٔ زیبایی به توجه پزشکی نیاز مییابند. در صورت علامت دار شدن، احساس درد، پری و سنگینی منتشر و غیر اختصاصی در ساق پاها به ویژه پس از ایستادن به مدت طولانی، وجود دارد. گاهی تورم در مچ پا و عروق برجسته در پا دیده میشود.

درمان واریس

درمان نگهدارنده (مانند جوراب الاستیک، اجتناب از سرپا ایستادن طولانی و بالا نگهداشتن پا هنگام دراز کشیدن و جوراب ساق بلند کشی) است. در صورت بروز مشکلات اساسی جراحی ضروری است. روشهای درمانی متداول عبارتند از اسکلروتراپی (تزریق مایع) و جراحی. اندیکاسیونهای درمان جراحی شامل درد دائم و ناتوان کننده، ترومبوفلبیت (لخته شدن) سطحی راجعه، ضایعات و زخمهای پوستی همراه با خونریزی هستند. همچنین درمان واریس با لیزر نیز امکان پذیر است.

آدرس صفحه اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

درمان واریس با لیزر

در این روش که بدون بیهوشی عمومی و جراحی صورت می گیرد فیبر نازک قابل انعطاف لیزر را از طریق یک شکاف کوچک (۲-۳ میلیمتری) روی پوست وارد ورید نموده و در حین تابش لیزر آن را از ورید خارج می کنند، بزودی دیواره وریدها روی هم می خوابند و بسته می شوند و نتایج عمل به سرعت برای بیمار محسوس خواهد بود. بیمار می تواند بلافاصله بعد از درمان راه برود و به فعالیت های روزمره خود باز گردد.

باید توجه داشت تمام رگ های واریسی قابل درمان با لیزر نمی باشند و گاهی روش لیزر با سایر روش ها از جمله جراحی توأمان انجام می گیرد.
بعد از درمان با لیزر استراحت خاصی لازم نیست، بیمار تا یک هفته بانداژ داشته و از چند ساعت بعد از درمان هم می تواند با پاهای خود حرکت کند و به فعالیت های روزمره خود باز گردد.با این روش در ۹۷% موارد بهبود در جلسه اول ایجاد می شود و در موارد عدم پاسخ امکان تکرار روش و بهبود ۱۰۰% می باشد.

ارتز PTB یک بریس پلاستیکی سفارشی با پایه‌های فلزی و مفاصل مچ پا است که برای کاهش وزن پا و مچ پا طراحی شده است. مقدار وزنی که فرد روی استخوان‌ها، مفاصل و بافت وارد می‌کند را کاهش می‌دهد و همچنین می‌ تواند مفاصل دردناک پا را بی‌ حرکت کند. PTB به یک کفش یا چکمه متصل می‌ شود. شما می‌توانید برای سفارش بریس یا ارتز PTB به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کدام دردها با ماساژ درمانی بهبود می یابند؟کدام دردها با ماساژ درمانی بهبود می یابند؟

سیاتیک دردی در ناحیه کمر یا باسن است که از پشت ران به پایین ساق پا انشعاب پیدا می‌ کند و با ماساژ درمانی بهبود می یابد. ... ادامه مطلب

علت و درمان در رفتگی مکرر کتف و شانه بدون جراحیعلت و درمان در رفتگی مکرر کتف و شانه بدون جراحی

دررفتگی مکرر شانه عبارت است از خارج شدن مکرر سر استخوان بازو از درون حفره‌ ی گلنوئید به‌ صورت جزئی و یا کامل. ... ادامه مطلب

آنالیز گیت یا آنالیز راه رفتن و گام برداشتن چگونه انجام می شود؟آنالیز گیت یا آنالیز راه رفتن و گام برداشتن چگونه انجام می شود؟

امروزه متخصصین از دستگاه آنالیز گیت برای بررسی جزئیات دقیق و به دست آوردن نمودارهای حرکت شناسی استفاده می کنند. ... ادامه مطلب

درمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با بریسدرمان دررفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با بریس

درمان در رفتگی مادرزادی لگن در نوزادان با روشهایی مانند استفاده از بریس DDH امکان پذیر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465