درمان زانوی پرانتزی

ورزش درمانی

اگر شما هم جزو گروهی هستید که تحرک زیادی ندارند و شغلشان بهگونهای است که باید در جای ثابتی بنشینند به این مطلب دقت کنید.مهم است که در طی یک روز کاری چندین استراحت کوتاه داشته باشید و از نشستن برای مدت بیش از یک ساعت اجتناب کنید. در طی یک روز کاری باید یک دوره نرمش کوتاه ( ۲ ۱ دقیقه ) هر یک ساعت و یک دوره نرمش طولانی ( ۵ ۳ دقیقه ) هر ۳ ۲ ساعت داشته باشید. نرمشهای زیر میتوانند باعث کاهش خستگی شما شوند و هریک از آنها را میتوانید در نرمش کوتاه یا نرمش طولانی خود استفاده کنید.

حرکت اول: در مقابل چهار چوب در یا در یک گوشه اتاق بایستید و هر دو دست خود را روی دیوار و بالاتر از سر خود قرار دهید. به آرامی به جلو خم شوید تا در قدام شانه هایتان احساس کشیدگی کنید. ۳۰ ۱۵ ثانیه در همین وضعیت بمانید. این حرکت را میتوانید ۳ مرتبه تکرار کنید.حرکت دوم: در حالی که روی صندلی نشسته اید، دستهای خود را در پشت سر خود قلاب کنید. سپس آرام به عقب خم شوید و به سقف نگاه کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید. انجام این حرکت چندین نوبت در روز توصیه میشود.

فواید درمانی ورزش

حرکت سوم: طوری بایستید که پشت شما رو به دیوار باشد و دستهای شما به دیوار بچسبند. تا جایی که میتوانید به آرامی بازوهای خود را به سمت بالا حرکت دهید، طوری که آرنج و مچ شما از دیوار جدا نشوند. این حرکت را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

تعدادی از تاثیرات درمانی ورزش

۱- ورزش منظم، باعث کاهش وزن افراد چاق و رسیدن به وزن متناسب می شود این موضوع فشار وارد بر کمر را کم کرده و باعث درمان کمردردهایی میشود که به خاطر اضافه وزن ایجاد شده اند.

اینستاگرام دکتر بیژن فروغ

۲- ورزش باعث بیشتر شدن انعطاف بدنی می گردد انعطاف بدنی ، توانایی حرکات در جهات مختلف را افزایش می دهد و کمردر های حاصل از خشکی کمر را درمان می کند.

۳- به وسیله ی ورزشهای مخصوص می توان عضلات شکم و کمر را تقویت کرد. عضلات قوی از ستون فقرات محافظت می کنند و از آسیب دیدگی آن جلوگیری می نمایند عضلات نیرومند می توانند از دیسکهای آسیب دیده حفاظت کنند و کمردردهای حاصل از صدمات دیسک را درمان نمایند.

پس از مطالعه مقاله فوق شما را به خواندن مقاله ای با عنوان گیر افتادن عصب اولنار چیست؟ دعوت می کنیم .


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کفش طبی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟کفش طبی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

کفش طبی استاندارد نقش مهمی در راحتی و پشتیبانی از پا را در هر شرایطی دارد و هنگام راه رفتن کمترین فشار را به پا و ستون فقرات وارد می کند. ... ادامه مطلب

بیماری ام اس چیست و چه علائمی دارد؟بیماری ام اس چیست و چه علائمی دارد؟

ام اس یک بیماری طولانی مدت است که می تواند بر مغز، نخاع و اعصاب بینایی چشم شما تأثیر بگذارد. این بیماری می تواند باعث مشکلات بینایی، تعادل، کنترل ماهی ... ادامه مطلب

پروتز گوش چه کاربردی دارد و چگونه ساخته می شود؟پروتز گوش چه کاربردی دارد و چگونه ساخته می شود؟

پروتزهای گوش عمدتاً از ماده ای به نام سیلیکون ساخته می شوند. دلیل استفاده از این ماده در ساخت پروتزها انعطاف پذیری آن ها است. ... ادامه مطلب

ساکرالیزاسیون یا چسبندگی مهره کمر چیست؟ساکرالیزاسیون یا چسبندگی مهره کمر چیست؟

چسبندگی مهره های کمری لفظی است که معمولاً برای توصیف اتصال مهره پنجم کمری و مهره اول خاجی استفاده میشود که عبارت تخصصی آن ساکرالیزاسیون است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465