تبسم
تبسم مجهزترين مركز درمانهاي غير جراحي درمان آرتروز ديسك كمر گردن درد سكته مغزي و ضايعه نخاعي كف پاي صاف و خار پاشنه تهران ابتداي باقرخان غربي تلفن 66572220.

مشكلات پا

بنام خدا

Foot پا

پا از قسمتها پیچیده بدن است كه دارای 28استخوان بوده  و مفاصل لیگامانها عضلات و تاندونهای متعددی در آن نقش دارد.پا به مشكلات زیادی مستعد است.مشكلات پا با درد ،التهاب و جراحت همراه است كه سبب محدودیت در حركت می گردد.

پا درد می تواند ناشی از عدم فیت بودن كفش بوده و یا ناشی از عملكرد غلط پا و اجزائ آن باشد.مشكلات متعددی می تواند درد در نواحی پاشنه پنجه قوس پا اعصاب پا لیگامانها و تاندونها را فراهم آورد.

علل شایع پا درد:
خار پاشنه
"به قسمت خار پاشنه مراجعه نمایید.

میخچه:برجستگی زرد رنگی است در در قسمتی از انگشتان و یا كف پا در اثر فشار بیش از حد به آن منطقه از پا ایجاد می شود.
درمان اصلی آن اصلاح كفی است.تراشیدن میخچه اصلاح كفش و در نهایت جراحی روشهای دیگر درمان است.

Bunion هالوكس ریجیدوس: به قسمت هالوكس ریجیدوس مراجعه نمایید.

Morton's neuromaنوروما مورتونز: التهاب عصب بین انگشت سوم و چهارم می باشد. معمولا كفش تنگ و یا پاشنه بلند عامل آن است.این بیماری با درد بی حسی پا در قسمت جلوی پنجه همراه است .درمان آن اصلاح كفش و كفی و در صورت عدم پاسخ به این روش تزریق در ناحیه نوروما می باشد.

Hammertoesانگشت چكشی: این اختلال معمولا در انگشت میانه پا ایجاد می شود و انگشت به شكل خمیده و چكشی در می آید. علت آن معمولا كفش نامناسب می باشد .درمان آن كفش با پنجه مرتفع و پوشش نرم در قسمت محفظه انگشتان بوده و اصلاح كفی موثر است و در نهایت جراحی راه آخر خواهد بود.

هالوكس والگوس یا انحراف انگشت اول پا:به قسمت هالوكس والگوس مراجعه نمایید.

كشیدگی لیگامان مچ پا :
كشیدگی لیگامان مچ پا غالبا در قسمت بیرونی مچ پا در اثر لغزش مچ پا ایجاد می شود.در صورت ایجاد در رفتگی و پا شكستگی در اطراف مچ پا لیگامان مچ پا نی ممكن است صدمه ببیند.لیگامان استخوان را به استخوان متصل می كند و ضعف آن موجب ضعف پایداری دو استخوان خواهد شد..

درمان كشیدگی لیگامان مچ پا:گچ گرفتن،راه افتادن تدریجی پس از باز كردن گچ،تقویت عضلات اطراف مچ پا،

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات پزشکی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .

صفحه اصلي
برنامه هفتگي